Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
!Xabbu Inte uppkopplad

!Xabbus avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Angående insamling av pengar - 2006-04-09, 14:29

Jag har funderat lite på det här med hur man ska få in pengar. Hur vore det om man slåg två flugor i en smäll och sammlade ihop några band som "står på vår sida" och hade en form av konsert. Det hade visat att det finns musiker som stödjer oss och visat hur en artist kan tjäna pengar utan upphovsrätten och så hade vi fått in pengar förstås. Problemet är nu inte hur man ska få ihop några band utan hur man fixar lokal för det hela, eftersom det här blir med väldigt kort varsel om det ska hinnas genomföras innan insamlingen är slut. Kanske skulle det här annordnas bättre tillsammans med några andra distrikt?

Om ni har några bra förslag angående det här så skriv på, och jag klarar kritik
  Skicka ett meddelande via ICQ till !Xabbu Skicka ett meddelande via MSN till !Xabbu  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Ekiz Inte uppkopplad

Ekizs avatar

Länk: #16301
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-04-09, 18:51

Jovisst, går det att ordna så snabbt (vilket jag betvivlar) så vore det ju riktigt bra! I samband med konserten skulle vi kunna ha en liten kampanj som förklarar att piratkopiering o dyl. inte behöver skada artister ekonomiskt, och ta upp fördelarna med fildelning osv. så att folk som inte är insatta överhuvudtaget förstår att vi inte bara är "bortskämda ungar som vill ha allt gratis". Inte för att jag tror att de människorna kommer rösta på piratpartiet, men fördomar är alltid bra att bli av med

Svara med citat
  (#3) Gammal
!Xabbu Inte uppkopplad

!Xabbus avatar

Länk: #16388
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-04-09, 20:27

Precis det jag tänkte, men problemet med lokal kvarstår. Någon som har gjort något sådant här förut och vet hur man skulle kunna gå tillväga och var man skulle kunna hålla till? Om vi väl har fixat lokal så kan jag ta på mig ansvaret för att få dit artister. Och det är ju ingen ide att vi spånar vidare på det här om vi inte kan lösa problemet med lokal.
  Skicka ett meddelande via ICQ till !Xabbu Skicka ett meddelande via MSN till !Xabbu  
Svara med citat
  (#4) Gammal
stiffmeister Inte uppkopplad

stiffmeisters avatar

Länk: #16666
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-04-10, 17:01

Ska ta kontakt med de andra valkretsledarna i Västra götalands län och se vad de tycker.

----------------------------------------------------------------------------------------

Fly our flag, we teach them fear Capture them, the end is near

Firing guns they shall burn Surrender or fight there's no return

Under Jolly Roger!
  Skicka ett meddelande via MSN till stiffmeister  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Ekiz Inte uppkopplad

Ekizs avatar

Länk: #17268
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-04-12, 01:07

Citat:
stiffmeister (2006-Apr-10)Ska ta kontakt med de andra valkretsledarna i Västra götalands län och se vad de tycker.

Hur går det?

Svara med citat
  (#6) Gammal
!Xabbu Inte uppkopplad

!Xabbus avatar

Länk: #17379
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-04-12, 20:22

Citat:
Ekiz (2006-Apr-12)
Citat:
stiffmeister (2006-Apr-10)Ska ta kontakt med de andra valkretsledarna i Västra götalands län och se vad de tycker.

Hur går det?

Undrar detsamma, jag skulle vilja komma igång så snart som möjligt.
Svara med citat
  (#7) Gammal

stiffmeisters avatar

Länk: #17388
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-04-12, 20:58

Jag har skickat iväg ett brev till ledarna för de berörda valkretsarna nu ikväll. Återkommer när jag fått svar.

----------------------------------------------------------------------------------------

Under Jolly Roger!
Svara med citat
  (#8) Gammal
!Xabbu Inte uppkopplad

!Xabbus avatar

Länk: #20819
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-05-07, 17:26

Händer det något på den här fronten eller ska jag tolka det som om de andra valkretsarna inte är intresserade av det?

Ifall så är fallet är det någon mer än mig som skulle vilja angagera sig här i valkretsen med att försöka dra igång något till sommaren?
Svara med citat
  (#9) Gammal

stiffmeisters avatar

Länk: #20835
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-05-07, 18:41

Göteborg är de enda som svaret och de är på om vi har ideer.

Men det hindrar ju inte att vi kör något eget.

Under Jolly Roger!
Svara med citat
  (#10) Gammal
!Xabbu Inte uppkopplad

!Xabbus avatar

Länk: #20882
Standard RE: Angående insamling av pengar - 2006-05-07, 23:41

Hade varit bra om vi får igång ett sammarbete med Göteborg i den här frågan eftersom det är mer centralt och mer möjligheter till lokaler. Jag kan spåna på lite med ideer och jag har några artister jag tror skulle ställa upp, bara vi vet något om lokal eller iaf vilken stad det ska hållas i. Får vi bara igång det här så kommer det flyta på av sig själv, om inte så kommer jag knuffa på iaf. Men skulle vara bra om några fler skulle vara med på det hela, speciellt någon som har mer erfarenhet än mig på byråkratin i det hela, och någon som kanske förut har hyrt lokal för ett större evangemang förut. Och jag personligen har ju då inte möjlighet att ingå några större avtal pga att jag inte är myndig förrens till hösten. Men om göteborgarna är på så kanske vi ska slänga ihop en mailinggrupp eller något sådant där folk som är på är med så att vi lättare kan driva det hela framåt.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Angående att tjäna pengar på andras verk (komersiell ensamrätt) ellanbellan Kultur och upphovsrätt 5 2010-01-02 13:30
Obligatorisk DNA insamling. Kiske Integritet och privatliv 5 2008-06-22 00:07
Lokal insamling Fosselius 10. Blekinge län 5 2006-09-16 09:55
Arbetsgrupp för insamling av pengar Cecilia Cecilia Beckroth noterar (STÄNGD) 6 2006-02-23 18:57
Insamling av namn i Kristianstad? LeKodd 14. Skåne läns norra och östra valkrets 3 2006-02-08 02:06