Piratpartiets mötesplattform

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Jocce Hedberg Inte uppkopplad

Jocce Hedbergs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Standard RE: Ny valteknisk samverkan behvs mellan demokratiska smpartier! /KS - 2009-09-16, 10:12

Citat:
agnesson (2009-Sep-16)Frågan är dock hur vi kan koppla detta till våra tre frågor vi driver idag. Jag anser att det inte är värt att ta in frågor som direkt inte går att koppla. Skriv till din lokala politiker istället som får lägga en motion till riksdagen.

Jag tror nog att själva poängen med frågan är huruvida när en människa kan anses kapabel att ta vara på sig själv och anses som intellektuellt och moraliskt myndig. Denna fråga anser jag faller under våran fana då det handlar om grundläggande mänskliga rättigheter (rätten att deltaga i demokratiska beslut); och jag tycker därför att vi gott kan föra en diskussion om detta.

Men jag anser att detta för tillfället inte är någon punkt vi kan driva utan skulle vilja se att den skjuts på framtiden och tas upp till diskussion senare antingen när vi sitter i riksdagen eller eventuellt till nästa val. Oavsett var diskussionen landar anser jag att det är en viktig och intressant fråga att få upp på agendan för att ventilera och väcka tankar kring.

Frågan har för övrigt den tråkiga effekten att de som berörs/gynnas av den ändå inte kan rösta på den ...

Jag fortsätter dock väldigt gärna att diskutera frågan vidare då jag tycker den är väldigt intressant, men jag tror och tycker inte att den är lämplig att ta upp på programmet inför stundande val.

"When I am sick, I stop being sick and be awesome instead, true story!"

The one and only Barney

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Valteknisk samverkan agnesson Internopinion 0 2009-11-03 16:00
Valteknisk samverkan i praktiken Henry Rouhivuori Övrig piratpolitik 7 2009-10-03 21:38
Valteknisk samverkan V+PP Henry Rouhivuori Blandade trådar - övrigt 12 2009-04-25 18:55
Förfrågan om valteknisk samverkan i EU-valet mellan Sjvp och PP Folkkampanjen Allmän information och frågor 0 2008-11-30 00:11
Valteknisk samverkan? Petrograd Övrig piratpolitik 5 2006-05-13 22:51