Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Pladen Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2009
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 16:47

Nu får du ju skärpa dig herr Felten. Du kan ju inte springa runt och förolämpa hela den lokala organisationen med dina falska angklagelser. Om du hade deltagit ens det minsta aktivt i den lokala organistationen i Göteborg, skulle du kanske veta något om vad som gjorts och inte gjorts. Nu har du ju helt struntat totalt i det allt medan vi har drivit din kampanj till EU-parlamentet. Att dyka upp iefterhand med allt detta är bara patetiskt. Var har du själv hållit hus? Vad har du gjort som är så himla givande och aktivt? Till sist vad är mening med att skicka falska ebrev i syfte att fiska röster?

---------------------------------

This blog kills fascists

Svara med citat
  (#2) Gammal
piratcensur Inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2009

Länk: #186956
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 18:45

Citat:
Pladen (2009-Dec-15)Till sist vad är mening med att skicka falska ebrev i syfte att fiska röster?
Vad är det som är falskt i mailet som hela distriktet fått inklusive jag?

Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #186958
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 18:55

Citat:
piratcensur (2009-Dec-15)
Citat:
Pladen (2009-Dec-15)Till sist vad är mening med att skicka falska ebrev i syfte att fiska röster?
Jag fick tydligen inte uppmana distriktet att rösta på våra lokala kandidater med motiveringen att rikskändisarna ändå med största sannolikhet får de röster de behöver. Att jag klart och tydligt skrev att det viktigaste ändå var att de 10.000 medlemmarna i vårt distrikt verkligen röstade hjälpte tydligen inte.

Att en heltidsanställd funktionär driver samma typ av kampanj, med tillägget "rösta ungt -- som i under 30 år" i en annan del av landet, och att man i en annan del av landet driver motsvarande rösta lokalt-kampanj på partisubventionerade möten är tydligen inte heller lika allvarligt enligt vissa.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #186961
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 19:05

Citat:
Björn Felten (2009-Dec-15)
Citat:
piratcensur (2009-Dec-15)
Citat:
Jag fick tydligen inte uppmana distriktet att rösta på de omkring 50 lokala kandidaterna med motiveringen att rikskändisarna ändå med största sannolikhet får de röster de behöver. Att jag klart och tydligt skrev att det viktigaste ändå var att de 10.000 medlemmarna i vårt distrikt verkligen röstade hjälpte tydligen inte.
Det är möjligt att du har fått order uppifrån att inte maila medlemmarna om instruktioner hur dom skall rösta. Det är till viss del förståeligt i och med genomslaget som sådana mail får. Jag tror dock inte det är "falskt" och att Pladen skulle vara en högre funktionär i partiet.

Citat:
Att heltidsanställda funktionärer driver samma typ av kampanj i en annan del av landet, och en annan del av landet driver motsvarande kampanj på partisubventionerade möten var tydligen inte heller lika allvarligt enligt vissa.
Apropå min västlista på forumet som säkert Rick själv har noterat då han nu efteråt har en sorts lista på sin blogg, så är min egentliga önskan att den mailas ut, givetvis i samråd med två andra pirater, helt enligt trepiratersregeln.

Jag finner dock just nu att det vore olämpligt både för att jag satt mitt fulla namn på listan och det just nu pågår någon sorts kopia av "Värmlandsbråket" hos er. Jag vill inte bli inblandad, så betrakta den listan som skriven på forumet endast.

Svara med citat
  (#5) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #186967
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 19:20

Citat:
piratcensur (2009-Dec-15)Det är möjligt att du har fått order uppifrån att inte maila medlemmarna om instruktioner hur dom skall rösta. Det är till viss del förståeligt i och med genomslaget som sådana mail får. Jag tror dock inte det är "falskt" och att Pladen skulle vara en högre funktionär i partiet.
Nej, någon sådan order uppifrån har jag faktiskt inte fått. Men naturligtvis skulle det aldrig falla mig in att missbruka möjligheten jag har att skicka gruppmail för att skapa egna fördelar.

I själva verket kan det kanske rent av vara så att jag bundit ris åt min egen rygg, med tanke på att en och annan västsvensk piratpartist (åtminstone av de som varit med några år) rent av kan uppfatta mig som en av rikskändisarna.

Mitt enda motiv med mailet var att försöka motverka de organiserade kampanjer som pågår runt om i landet för att få deras lokala kandidater valda. Men vi här i västsverige är kanske alltför ödmjuka inför överheten för att riktigt våga ställa oss upp och ordna vår egen, motsvarande kampanj? Till förfång för alla duktiga, lokala alternativ vi har att välja mellan, naturligtvis. En röst på Rick, Anna eller någon annan i partitoppen innebär per automatik en röst mindre på en lokal kandidat.

Citat:
Apropå min västlista på forumet som säkert Rick själv har noterat då han nu efteråt har en sorts lista på sin blogg, så är min egentliga önskan att den mailas ut, givetvis i samråd med två andra pirater, helt enligt trepiratersregeln.
Jag finner dock just nu att det vore olämpligt både för att jag satt mitt fulla namn på listan och det just nu pågår någon sorts kopia av "Värmlandsbråket" hos er. Jag vill inte bli inblandad, så betrakta den listan som skriven på forumet endast.
Nja, något Värmlandsbråk är det inte fråga om, det är mest ett forumtroll som skapat en identitet här för att svartmåla mig så mycket han/hon (jag har ingen aning) kan och som verkar att ha fått ett par människor med sig i sin kampanj. Vete 17 vad jag gjort för att förtjäna detta, men å andra sidan: det enda säkra sättet att inte bli kritiserad är att inte göra något alls.

PS: Maila mig gärna närmare detaljer om din västlista, så skall jag se vad jag kan göra-- om det är så att jag därmed blir nummer tre...

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#6) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #186968
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 19:24

Citat:
Björn Felten (2009-Dec-15)Jag fick tydligen inte uppmana distriktet att rösta på de omkring 50 lokala kandidaterna med motiveringen att rikskändisarna ändå med största sannolikhet får de röster de behöver. Att jag klart och tydligt skrev att det viktigaste ändå var att de 10.000 medlemmarna i vårt distrikt verkligen röstade hjälpte tydligen inte.

Att heltidsanställda funktionärer driver samma typ av kampanj i en annan del av landet, och en annan del av landet driver motsvarande kampanj på partisubventionerade möten är tydligen inte heller lika allvarligt enligt vissa.
Första felet var att du talar i egen sak eftersom du kandiderar själv. Andra var att du missbrukade din behörighetsnivå i pirateweb. Tredje var att du gjorde ett distriktsutskick utan att tala med varken Björn Odlund eller mig.

Jag anser att kritiken mot ditt utskick är befogad.

Svara med citat
  (#7) Gammal

Länk: #186970
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 19:53

Citat:
Björn Felten (2009-Dec-15)PS: Maila mig gärna närmare detaljer om din västlista, så skall jag se vad jag kan göra-- om det är så att jag därmed blir nummer tre...
Det har jag gjort. Som jag sa är jag öppen för förändringar helst bara mindre sådana bara jag får ut informationen.

Jag är beredd att stå för listan i ett medlemsbrev, ja. (det måste nog talas om vem som skapat listan)

Svara med citat
  (#8) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #186976
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 20:49

Citat:
Daniel Svensson (2009-Dec-15)Jag anser att kritiken mot ditt utskick är befogad.
Med all respekt, men du är från Vänersborg och Björn är från Borås, jag tror inte att ni riktigt är medvetna om den organisatoriska situationen i Göteborg sedan Balder steg ner 2006. Läs gärna min historiska summering av situationen här.

Vi är några stycken, som med tejp och ståltråd har försökt att hålla ihop det hela de senaste tre åren. Och vi lyckades till och med att klara EUP-valet med denna ihoptejpade organisation. Om vi hade följt alla "regler" till punkt och pricka, så hade vi knappast fått gjort någonting rent organisatoriskt. Och den situationen råder tyvärr fortfarande. Det är ju bara till att titta på den här tråden. Vi har alltså, som jag redan berättat, 104 volontärer på kö, men klarar ändå inte av att skrapa fram mer än två kandidater till posten som VL1 och vi saknar helt och hållet 60% av våra KL.

Nu, med så många nya, erfarna medlemmar, så blir det alltmer uppenbart att vår nuvarande amatörmässiga, provisoriska organisation inte längre håller -- oaktad hur entusiastiska en del aktivister är och arbetar. Det måste helt enkelt till mer professionalism här nere i rikets andra stad, om vi skall kunna fortsätta att vara det starka piratfäste vi av hävd alltid har varit.

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#9) Gammal
dansve Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2009

Länk: #186984
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 21:39

Citat:
Björn Felten (2009-Dec-15)
Citat:
Daniel Svensson (2009-Dec-15)Jag anser att kritiken mot ditt utskick är befogad.
Med all respekt, men du är från Vänersborg och Björn är från Borås, jag tror inte att ni riktigt är medvetna om den organisatoriska situationen i Göteborg sedan Balder steg ner 2006.
Nu blandar du äpplen och päron. Jag har inte kommenterat situationen i Göteborg utan bara ditt utskick om primärvalet.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Björn Feltens avatar

Länk: #187003
Standard RE: Val av ny valkretsledare - 2009-12-15, 23:06

Citat:
Daniel Svensson (2009-Dec-15)Nu blandar du äpplen och päron. Jag har inte kommenterat situationen i Göteborg utan bara ditt utskick om primärvalet.
Njä, det är faktiskt enbart äpplena jag pratar om. Vi har alltså, av de anledningar som jag skissade upp, inte samma organisatoriska möjligheter som exempelvis Syd som sedan länge kört en stenhård kampanj för att få sina medlemmar att rösta lokalt. Därför använde jag mig av en av de få möjligheter som vi i Väst har tillgång till.

Jag ville alltså slå ett slag för alla våra duktiga, västsvenska kandidater, och samtidigt uppmana våra notoriskt "dåliga på att ta för sig" medlemmar att verkligen rösta (de kan väl för tusan klara av att välja någon annan än mig om de vill?), men tydligen är vi här i väst mer jantestyrda än övriga distrikt, så vi skall uppenbarligen absolut inte försöka grabba tag i några av de fördelar, som övriga distrikt redan har anammat, alls?

Jag tycker att det är hög tid att vi börjar ta för oss rejält, och inte helt spakt fortsätter att agera vallokomotiv för piratpartiet. Är det redan bortglömt hur många EUP-kandidater som vi i väst fick oss "tilldelade"?

--

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Val till valkretsledare Zillen VL-val Värmland 2010 39 2010-01-27 08:40
Ny valkretsledare Andreas Svensson 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 2 2009-05-21 13:14
Ny Valkretsledare Andreas Rönnqvist 25. Gävleborgs län 1 2009-02-22 11:29
Lägsta ålder för valkretsledare, vice valkretsledare, kommunledare och vice kommunledare Urban Sundström Meta-diskussioner för valkretsar (STÄNGD) 13 2006-09-16 00:17
Guide för nya valkretsledare Rick Falkvinge Valkretsledare 0 2006-03-25 11:04