Piratpartiets mötesplattform

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Winston Smith Inte uppkopplad

Winston Smiths avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard RE: Dra tillbaks beslutet om legitimationsfri vård - 2010-01-19, 19:21

Citat:
Tommten (2010-Jan-19)Just nu berör motionen och yrkandena bara beslutet som togs på det mötet, men man kanske borde utöka yrkandet för att se till så det inte händer i andra frågor i framtiden också. Är det det du menar med kodifiera?
Jag tänkte mest att det kanske blir rörigt att hålla ordning på besluten som medlemsmötena har tagit om de inte förs in i mera permanenta dokument såsom stadgar, partiprogram eller liknande. Men jag är inte säker på att jag verkligen förespråkar det själv (eller överhuvudtaget håller med om motionens yrkanden).

(#2) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #191010
Standard RE: Dra tillbaks beslutet om legitimationsfri vård - 2010-01-20, 15:39

Citat:
Winston Smith (2010-Jan-19)
Citat:
Tommten (2010-Jan-19)Just nu berör motionen och yrkandena bara beslutet som togs på det mötet, men man kanske borde utöka yrkandet för att se till så det inte händer i andra frågor i framtiden också. Är det det du menar med kodifiera?
Jag tänkte mest att det kanske blir rörigt att hålla ordning på besluten som medlemsmötena har tagit om de inte förs in i mera permanenta dokument såsom stadgar, partiprogram eller liknande. Men jag är inte säker på att jag verkligen förespråkar det själv (eller överhuvudtaget håller med om motionens yrkanden).
Okej, jag tror jag försöker få in någon sådan övergripande förändring i motionen Främja partiets rykte som gräsrotsrörelse istället och håller den här till just det här specifika fallet. Vad tror du om det? Tack för tipset i alla fall.

(#3) Gammal
mat-newb Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #194455
Standard RE: Dra tillbaks beslutet om legitimationsfri vård - 2010-02-18, 22:42

Bifall. Beslutet var långt ifrån förankrat hos medlemmarna.

lite förhastat känns det som, gör om gör rätt.

(#4) Gammal
Cyberbuddha Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #197577
Standard RE: Dra tillbaks beslutet om legitimationsfri vård - 2010-03-10, 01:41

Denna motion ska klart upp till årsmötet.

1. Ett personnummer är ingenting som påverkar vilken vård du får utan det är något som är till för att garantera patientsäkerheten och ingenting annat.

2. Beslutet av styrelsen var alldeles för dåligt förankrat och något som måste bara bort.

3. Däremot kan man ha en inställning till att din rätt till bra vård ska inte bero på vart i landet du bor, vilket kön, sexuell läggning, handikapp, etnisk eller religiös tillhörighet eller ekonomiska förutsättningar. Alla ska rätt till lika vård oavsett. Nu pratar vi självklart skattefinansierad och inte privatköpt. Mycket har skett på detta område i och med ädelreformen 1994, en del bra och en del mindre lyckade och det finns säkerligen en massa kvar att göra.

Mikael Ensson
Politisk Vilde
KL Eda kommun
http://ensson.se
mikael@ensson.se
  Skicka ett meddelande via MSN till Cyberbuddha Skicka ett meddelande via Yahoo till Cyberbuddha Skicka ett meddelande via Skype™ till Cyberbuddha  
Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
B21. Dra tillbaks beslutet om legitimationsfri vård Tommten Motioner rörande principprogrammet och extern politik 20 2010-04-14 01:35
Pengarna tillbaks för drm-musik Henry Rouhivuori PP i media 2 2008-07-29 11:19
Dödssjuk mister vård Joakim Holgersson PP i media 17 2007-09-17 07:04
Datalagringen slår tillbaks. steelneck PP i media 1 2006-11-27 14:05
"För fattig för att få vård" floodis Kunskap och patenträtt 1 2006-03-20 19:02