Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Standard Nyhetsbrev 2010-01-31: Distriktskongressen 2010, och LUP drar igång för nya årtiondet - 2010-01-31, 02:11

Jag släpptes alldeles precis av efter en lång bilresa hem från Ung Pirat Östs distriktskongress i Uppsala - och vi är fyllda av färska idéer för LUP av 2010!

Distriktskongressen var min första, men var mycket intressant med föreläsningar, trevliga människor och många bra beslut. Både jag, Tobias Jernér, Bella LeMoine och Marit Deldén är nu invalda i distriktets styrelse, och hoppas självklart kunna föra hela LUPs talan under kommande möten.

Vad händer i LUP härnäst?
* 8 februari, 18:00: Piratträff med fika på Steve's Coffee.
* Mars: Årsmöte 2010.

Det är snart slut på januari, och vi känner att till sist måste vi som förening komma igång igen. I år är det valår, och med bättre ekonomi än någonsin (jag vågar inte säga några siffror nu, men det verkar lovande) ska vi sikta högt. Redan på kongressen snackade vi med människorna från Norrköping och Söderköping om träffar ihop - vad sägs om tankar på fika och LAN? Snart kommer piratfikat igång igen, oklart vilken dag det blir i år, och jag hoppas få träffa alla där. Samtidigt börjar det bli dags för årsmöte och val av ny styrelse, och planering av hur vi ska sköta oss på valfronten... helt enkelt, det finns mycket snack nu. Jag är beredd för ett riktigt stort år, och jag hoppas de andra 920 medlemmarna i LUP också är det.

Därför har vi redan nu planerat en liten träff. Ett informellt möte helt enkelt, för att samlas och prata lite om året som kommer. Vi kommer att träffas måndagen den åttonde februari klockan 18:00, det vill säga om lite drygt en vecka. Vi ses på Steve's Coffee där vi antalet gånger haft piratfika, precis intill SF bio. Observera att detta inte är ett formellt möte av något slag, utan bara en liten träff pirater emellan. Alla är välkomna, även de som inte är medlemmar - ta med en kompis som kanske är lite intresserad. Och om du är helt ny - jag lovar att det är superenkelt att komma in i gemenskapen. Bara kom förbi och säg hej och ta en kopp te och en kaka och sitt med. Du behöver inte anmäla dig i förväg, men om du vet att du kommer kan du maila mig eller skriva i forumet, så vi vet ungefär hur många det är.

Till ett annat ämne: Som sagt är det snart dags för årsmöte, förmodligen i början av mars redan. Om du redan nu känner dig villig att sitta med i styrelsen, maila gärna mig och presentera dig. Det behövs ingen speciell erfarenhet, och det är inte alls mycket jobb. Om du dessutom har någon idé om en fråga vi bör ta upp på mötet, kan du antingen ta med och nämna den på träffen den åttonde, eller maila mig den om du inte planerar komma då. Alla idéer är uppmuntrade!

---
Anton Johansson
Ordförande Linköpings Unga Pirater
Styrelseledamot Östra distriktet

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#2) Gammal
zetmetic Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #191964
Standard RE: Nyhetsbrev 2010-01-31: Distriktskongressen 2010, och LUP drar igång för nya årtiondet - 2010-01-31, 16:12

Även jag kommer finnas med och hjälpa lite på traven!

Tobias Jernér
Distriktsledamot, Östra distriktet
Kontakt:
Mail: tobias.jerner@piratpartiet.se
telefon: 0706 108 318

Tobie = To be or not to be, Thats the question
  Skicka ett meddelande via ICQ till zetmetic Skicka ett meddelande via AIM till zetmetic Skicka ett meddelande via MSN till zetmetic Skicka ett meddelande via Yahoo till zetmetic Skicka ett meddelande via Skype™ till zetmetic  
Svara med citat
  (#3) Gammal
zetmetic Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #191965
Standard RE: Nyhetsbrev 2010-01-31: Distriktskongressen 2010, och LUP drar igång för nya årtiondet - 2010-01-31, 16:13

Även jag kommer finnas med och hjälpa lite på traven!

Tobias Jernér
Distriktsledamot, Östra distriktet
Kontakt:
Mail: tobias.jerner@piratpartiet.se
telefon: 0706 108 318

Tobie = To be or not to be, Thats the question
  Skicka ett meddelande via ICQ till zetmetic Skicka ett meddelande via AIM till zetmetic Skicka ett meddelande via MSN till zetmetic Skicka ett meddelande via Yahoo till zetmetic Skicka ett meddelande via Skype™ till zetmetic  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Djingis Inte uppkopplad

Djingiss avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #192055
Standard RE: Nyhetsbrev 2010-01-31: Distriktskongressen 2010, och LUP drar igång för nya årtiondet - 2010-02-02, 00:39

Grymt kul att ni är på benen igen! Ska bli trevligt att läsa om era stordåd, stå på er!

-----
Edward Lundkvist

Före detta aktivist inom up, främst inom Östra Distriktet

-http://romana.blogg.se/

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nyhetsbrev 2010-02-13 Rick Falkvinge Allmän information och frågor 7 2010-02-15 09:42
Nyhetsbrev 2010-01-31: Distriktskongressen 2010, och LUP drar igång för nya årtiondet Anton Nordenfur Ung Pirat Linköping 0 2010-01-31 02:10
Nyhetsbrev 2010-01-09 Anna Troberg Allmän information och frågor 5 2010-01-09 23:00
Distriktskongressen 2010 Djingis [ Östra distriktet ] 1 2009-12-05 16:45
Nu drar vi igång. På Riktigt. Gustav Nipe 11. Malmö kommun 3 2006-03-07 17:23