Piratpartiets mötesplattform

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
JorgenL Inte uppkopplad

JorgenLs avatar

Reg.datum: Aug 2006
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-05, 23:24

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Gör det till en flervalsfråga där man alltid måste välja något.

Dvs gör det så att det ALLTID är ett aktivt val vilka organisationer man vill bli medlem av.
Dvs gör så det finns inget förvalt alternativ - utan den som vill bli medlem tvingas välja mellan:

- PP + UP
- Endast PP
- Endast UP
Den där varianten har vissa vissa fördelar onekligen.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till JorgenL  
  (#2) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #270871
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-07, 14:45

Varför denna negativitet till att vi korsvärvar medlemmar till varandras organisationer? Som förbundssekreterare tycker jag att det är självklart att när förbundet, eller en lokalavdelning, är på ett evenemang så värvar man medlemmar även till Piratpartiet. Det är i partiet som man bedriver förändring av politiken, som lokalavdelningarna står bakom
Citat:
Ursprungligen postat av Standardstadgan inom UP
Avdelningens syfte är att genom organiserad ungdomsverksamhet främja de principer som är fastslagna i Piratpartiets principprogram.
Tvärtom då? Är det rimligt att PP värvar till UP? Den skada som uppstår, ett extrasteg på reggsidan och missuppfattningen (?) att vi är en organisation, den är inte speciellt stor enligt mig. Ju större vi blir, desto bättre.

I fortsättningen vill jag alltid bli informerad om förändringar i processen för medlemsvärvning. Det är otroligt viktigt att vi följer reglerna för statsbidraget, och det har generellt förbundssekreteraren bäst koll på.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

(#3) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #270872
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-07, 16:43

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Den skada som uppstår, ett extrasteg på reggsidan och missuppfattningen (?) att vi är en organisation, den är inte speciellt stor enligt mig. Ju större vi blir, desto bättre.
Jag tycker man hör rätt ofta om så kallat "föreningsfusk" med antal medlemmar och jag är emot hanteringar som producerar sådana "misstag".
Citat:
I fortsättningen vill jag alltid bli informerad om förändringar i processen för medlemsvärvning. Det är otroligt viktigt att vi följer reglerna för statsbidraget, och det har generellt förbundssekreteraren bäst koll på.
Ja, att man får ett annat medlemskap "på köpet" som det var nu låter rent olagligt. För övrigt gillar jag AndersLindbäcks förslag.

(#4) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Länk: #270873
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-07, 19:22

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Jag tycker man hör rätt ofta om så kallat "föreningsfusk" med antal medlemmar och jag är emot hanteringar som producerar sådana "misstag".
Ja, att man får ett annat medlemskap "på köpet" som det var nu låter rent olagligt. För övrigt gillar jag AndersLindbäcks förslag.
Sluta att anklaga Ung Pirat för fusk. Vi uppfyller statsbidragets regler utan några som helst problem. Pirateweb är nog det medlemshanteringssystem som är bäst anpassat efter reglerna.

(#5) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #270892
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-09, 08:39

Citat:
Ursprungligen postat av agnesson Visa inlägg
Sluta att anklaga Ung Pirat för fusk. Vi uppfyller statsbidragets regler utan några som helst problem.
Sluta anklaga mig för att anklaga Ung Pirat för fusk! Jag har inte anklagat någon, jag sa att jag tyckte att det lät olagligt. Det är alltså min uppfattning om saken, dvs jag påstår inte på något sätt att min uppfattning är fakta.

Är sådana fel som uppmärksammats i den här tråden tillåten enligt statsbidragets regler? Om inte så är dom ju otillåten och borde då kunna räknas till kategorin fusk i mångas ögon.

(#6) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Länk: #270980
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-16, 10:59

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Gör det till en flervalsfråga där man alltid måste välja något.

Dvs gör det så att det ALLTID är ett aktivt val vilka organisationer man vill bli medlem av.

Dvs gör så det finns inget förvalt alternativ - utan den som vill bli medlem tvingas välja mellan:

- PP + UP
- Endast PP
- Endast UP
Jag vill uttrycka mitt starka gillande till ovan föreslagna modell vid registrering. Aktiva val är alltid bättre än passiva.

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
  (#7) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #270987
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-17, 17:58

Så, kommer Anders Lindbäcks förslag genomföras eller inte?
Jag kommer inte acceptera att frågan tigs ihjäl.

(#8) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #270990
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-17, 21:54

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Så, kommer Anders Lindbäcks förslag genomföras eller inte?
Jag kommer inte acceptera att frågan tigs ihjäl.
Jag kan ta på mig att på styrelsens nästa sammanträde i januari fråga ledningen hur de ser på det hela.

Är det acceptabelt?

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
  (#9) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #270991
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-17, 21:57

Citat:
Ursprungligen postat av Mab Visa inlägg
Jag kan ta på mig att på styrelsens nästa sammanträde i januari fråga ledningen hur de ser på det hela.

Är det acceptabelt?
Ja det är det. Bra gjort! Trevlig helg!

(#10) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Länk: #271012
Standard Sv: Avskaffa automatiskt medlemskap i UP när man blir medlem i PP - 2011-12-19, 16:30

Partiledningen och de två arvoderade i UP har diskuterat detta och vi kom överens om att sista steget för att bli medlem i UP alltid ska synas men att om man är under 26 så ska kryssrutan vara förkryssad. Webbutvecklarna ska fixa detta när tid finns.

Den styrelseledamot (både i PP och UP) som känner att detta är av sådan principiell karaktär är ju alltid välkommen att ta upp det i sin styrelse. Inom PP finns också 3-piraters initiativet för att väcka frågor i styrelsen. Jag tänker inte stå bakom en sådan förfrågan till partiets styrelse, och tänker inte heller väcka den inom förbundsstyrelsen.

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg