Piratpartiets mötesplattform

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-02-24, 14:47

Kalle Kula

Kandiderar till

Ålder: 29
Bostadsort: Gnarp
Fildelar: Lagligt sen över 15 år!

Jag vill vara med och ta Piratpartiet till riksdagen, samt vara med och utforma vår nya politik om det nu är sant.

Jag vill jobba för:

* Få bort stämpeln av ett "enfrågeparti".
* Göra det mer rättssäkert för åtalade. Idag räcker det med "photoshoppade" bevis, vilket inte är hållbart.
* Straffen för brotten ska vara relaterade till brottet/brotten. Ingen straffrabatt ska heller utgå.
* Införa samma policy som Nederläderna har: http://opensource.idg.se/2.1014/1.136575
* Privata företag ska inte få utföra polisens arbete (APB), eller utge sig att arbete för polisen.
* Tv-avgiften ska avvecklas helt.
* Infrastrukturen på landsbygden ska få högre medel för att kunna täcka 100% av befolkningen med stadsnät av öppen typ inom en 2 års-period.
* Förbättra fack och a-kassan radikalt.
* En arbetslös ska få bättre förutsättningar än idag. Man ska inte behöva förvaras i fack och jobba gratis, eller vänta över ett halvår för att få utbilda sig.
* Rättsväsendet måste prioritera om sina arbetsuppgifter för att lösa vardagsbrotten samt den grövre brottsligheten. Det får inte gå flera månader eller år innan det händer något.
* Monarkin ska sluta få bidrag från staten. Vi skattebetalare ska inte finansiera dem.
* Du ska själv få bestämma vart din skatt ska gå!

Senast redigerad av Johan mlg Karlsson den 2014-06-16 klockan 06:41.

(#2) Gammal
Henrik Brändén Inte uppkopplad

Henrik Brändéns avatar

Reg.datum: Oct 2010

Länk: #272094
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-01, 11:34

Hej. Är det du som går under namnet WhiteHat på forumet?

Henrik Brändén, Uppsala
Bloggar på Henrik B och Henrik Brändén, Molekylärbiolog

(#3) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Reg.datum: Feb 2012

Länk: #272110
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-03, 11:56

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
Hej. Är det du som går under namnet WhiteHat på forumet?
Det stämmer korrekt det.

http://www.cracker.se IT-säkerhet, Boxee Box, pfSense och Piratpartiet!

(#4) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #272113
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-03, 19:08

Hej Kalle,

ifall du blir vald till ledamot i styrelsen kommer du då driva frågan om Svenskfientlighet?

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Senast redigerad av Johan mlg Karlsson den 2014-06-16 klockan 06:41.

(#5) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Länk: #272123
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-04, 12:32

Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Nipe Visa inlägg
Hej Kalle,

ifall du blir vald till ledamot i styrelsen kommer du då driva frågan om Svenskfientlighet?
Nej, det kommer inte vara någon hög prioritet att driva den frågan. Däremot så måste samhället uppmärksammas att den problematiken finns och inte enbart främlingsfientlighet som media basunerar ut som är det enda problemet i vårt samhälle idag.

Jag lever efter ett gammalt tankesätt som även återfinns i detta manifest:
Citat:
We exist without skin color, without nationality, without religious bias... and you call us criminals.
. Men då jag själv fallit offer för just denna fientlighet, och samhället väljer att blunda för den som att "den inte finnas", så behöver den lyftas upp och fram i rampljuset. Då det inte faller väl ihop med vårt parti och det vi vill.

Senast redigerad av Johan mlg Karlsson den 2014-06-16 klockan 07:13.

(#6) Gammal

Henrik Brändéns avatar

Länk: #272126
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-04, 13:43

Hej, På några trådar du startat på annan plats i detta forum kan man lätt få intrycket att du delar åsikter och föreställningar om invandring och invandrare, som jag har svårt se är förenliga med partiets värderingar. Men jag kan naturligtvis ha missuppfattat vad du menat. Därför skulle jag vara tacksam om du kunde förklara vad du menar med

Citat:
I min bekantskapskrets så vet jag att fler har ändrat sig och kommer nu att rösta på SD eftersom de vill ha ett slut på slöseriet med våra skattepengar. Detta vet jag, då jag är väl insatt i hur våra skattepengar slösas bort på just nysvenskar då min mor jobbar med just dessa.

Därför måste piratpartiet ta ett ordentligt ställningstagande vart vi ska gå åt för håll, samt hur vi ska hantera just skattemedel. Jag valde att kandidera till partistyrelsen med ett par förslag som jag vill jobba runt, därav just att som medborgare ska du själv få bestämma vart dina skattepengar ska gå till.
och

Citat:
PK-media har under många år basunerat ut att det endast finns främlingsfientlighet, men det råder i själva verkat Svenskfientlighet i dagens samhälle.

Henrik Brändén, Uppsala

(#7) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011

Länk: #272129
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-04, 15:11

Hur hade du tänkt att det skulle gå till?

På vilket sätt vill du att PP ska arbeta det kommande året för att nå de delmål på vägen som utgör grunden för bra val 2014?

Tack på förhand
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
  (#8) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Länk: #272131
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-04, 17:10

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Brändén Visa inlägg
Hej, På några trådar du startat på annan plats i detta forum kan man lätt få intrycket att du delar åsikter och föreställningar om invandring och invandrare, som jag har svårt se är förenliga med partiets värderingar. Men jag kan naturligtvis ha missuppfattat vad du menat. Därför skulle jag vara tacksam om du kunde förklara vad du menar med
Jag förklarade där i den tråden att jag har inga som helst problem, och att jag lever efter ett motto om att alla är lika. Ska sanningen fram, så har jag mer utlandsfödda vänner än svenskar.

Det jag syftar på slöseri med skattemedel tog jag även upp där i den tråden. Eftersom kommunerna bryter på löpande band mot kommunallagen, då de endast prioriterar en grupp av sina invånare. Det är helt fel anser jag, eftersom vi alla står lika inför lagen och måste följa denna.

Det jag menar med att PK-media basunerat ut att det endast finns främlingsfientlighet i vårt samhälle är sant, då jag aldrig hört talas om det hat och rasism vi medborgare (alla som har svenskt medborgarskap) råkar ut för. Jag är personligen offer för detta, men eftersom vi svenska medborgare inte omfattas av lagen så har vi inget skydd heller då vi råkar ut för rasrelaterat våld.

Behöver jag vara mer tydligare än detta, det hoppas jag verkligen inte?

(#9) Gammal
WhiteHat Inte uppkopplad

WhiteHats avatar

Länk: #272132
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-04, 17:17

Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer Eldengrip Visa inlägg

Hur hade du tänkt att det skulle gå till?

På vilket sätt vill du att PP ska arbeta det kommande året för att nå de delmål på vägen som utgör grunden för bra val 2014?

Tack på förhand
* Fack och A-kassan har idag bara rättigheter, det ska även ha skyldigheter. Gör fack och A-kassan idag fel, så är det DU som blir drabbad och straffas genom att dina beslut om t.ex ersättning försenas.
Det jag vill ändra på är att, gör de fel, så är det även De som ska rätta till det.

* Idag får du bara plugga på halvfart om du väljer att studera via facket, detta vill jag höja till 100%, om du ska läsa upp betyg via vuxenutbildningen i ens hemkommun.

(#10) Gammal

Henrik Brändéns avatar

Länk: #272136
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Kalle Kula - 2012-03-04, 22:08

Citat:
Ursprungligen postat av WhiteHat Visa inlägg
Det jag syftar på slöseri med skattemedel tog jag även upp där i den tråden. Eftersom kommunerna bryter på löpande band mot kommunallagen, då de endast prioriterar en grupp av sina invånare. Det är helt fel anser jag, eftersom vi alla står lika inför lagen och måste följa denna.

Det jag menar med att PK-media basunerat ut att det endast finns främlingsfientlighet i vårt samhälle är sant, då jag aldrig hört talas om det hat och rasism vi medborgare (alla som har svenskt medborgarskap) råkar ut för. Jag är personligen offer för detta, men eftersom vi svenska medborgare inte omfattas av lagen så har vi inget skydd heller då vi råkar ut för rasrelaterat våld.

Behöver jag vara mer tydligare än detta, det hoppas jag verkligen inte?
Om du vill göra mig nöjd behöver du vara betydligt tydligare. Ditt svar använder precis den typ av förtäckta antydningar och halvt utsagda, okontrollerbara anklagelser, som är kännetecknande för den slags propaganda, som sår misstankar och missämja mellan folkgrupper. Så om du vill övertyga mig om att det inte är sådan du ägnar dig åt får du förtydliga och konkretisera:

(1) Jag förstår inte alls vad du menar med att kommunerna bara prioriterar en grupp av sina invånare. Vilken grupp menar du, och vad har du för belägg för anklagelsen?

(2) Vilket är det hat och den rasism vi medborgare med svenskt medborgarskap råkar ut för? Menar du den "dolda rasism" och negativa särbehandling en rad svenska medborgare jag känner råkat ut för, som alla förenas av att de har en hudfärg aningen mörkare än de flesta svenskföddas? Eller menar du något helt annat? Vad i så fall?

Henrik Brändén, Uppsala

Stängt ämne

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg