Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Christoffer Eldengrip Inte uppkopplad

Christoffer Eldengrips avatar

Reg.datum: Mar 2011
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-03-31, 10:23

Tackar var lite osäker på om det var ditt personliga ställningstagande som publicerades innan.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Christoffer Eldengrip  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Gustav Nipe Inte uppkopplad

Gustav Nipes avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #274706
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-10, 09:45

Stella var mötesordförnade på Ung Pirats senaste kongress. Hon gjorde ett mycket bra jobb. Tror att Stella kommer vara ett bra tillskott till partistyrelsen.

Stella 4 styrelsen!

Gustav Nipe

| gustav ((punkt)) nipe ((snabel-a)) piratpartiet .se |

Svara med citat
  (#3) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #275024
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-13, 23:28

Citat:
Ursprungligen postat av StellaPapasotiriou Visa inlägg
I ett sådant situation skulle jag 'lägga mig i' och säga ifrån. Jag vill/kan inte finna mig en situation där någon behandlas orättvist, på ett kräkande eller stöttande sätt. Alldeles oavsett formerna som det görs genom kommer jag alltid att säga ifrån och ta diskussionen. Det är inte alltid detta är populärt men jag tycker ändå att det är viktigt och värt.
På vilket sätt avser du "lägga dig i" andras åsikter och var anser du att gränsen för yttrandefrihet går? Hur ställer du dig till motionen från årsmötet 2010 om att avskaffa lagen om hets mot folkgrupp?

Svara med citat
  (#4) Gammal
StellaPapasotiriou Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2012

Länk: #275042
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-14, 09:55

Hade totalt missat att det fanns en till sida med kommentarer =) Nej det var Mab's åsikter om rökningen inte mina, hade bara glömt logga ut

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #275043
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-14, 09:55

Tack Gustav! Det var mycket roligt att vara mötesordförande hos er =D

Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #275045
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-14, 10:18

Hej Adrian, tack för din fråga.

Jag har ingen som helst lust att lägga mig i andras åsikter. Att jag har en annan åsikt betyder inte att jag lägger mig i dina åsikter eller tvärtom. Dessutom tycker att det är viktigt att förtydliga här att yttrandefrihet betyder inte att man kan säga vad som helst utan att bli emotsagd. Utan det handlar om att kunna säga vad man vill.

Där jag lägger mig i är när en individ kränks eller behandlas på ett sätt jag anser som oacceptabel, det är inte så annorlunda än det hela partiet står för: att föra talan för allas näträttigheter och integritet.

Jag har inte följt 2010 diskussionen och därmed kan jag bara gissa vilka argument som användes. Jag är inte en människa som tycker att man ska ha datalagringsdirektivet för att skydda brottsoffer, men jag är en människa som fortfarande se behovet för "hetslagarna". Om jag inte är helt ute och cyklar har jag förstått "hetslagarna" att skydda emot inte enstaka åsikter utan konstateranden som leder (eller kan leda) till politiskt agerande. Alltså du som individ kan fortfarande vara precis hur kränkande som helst i dina åsikter men så länge du inte samla ihop en massa människor och ni bestämmer er att t.ex. kristna ortodoxa ska kikas ur landet så är inte lagstiftningen aktuell. Men jag tycker att de ska fortsätta existera.

Jag hoppas att jag har svarat på din fråga, annars får du säga till!

Svara med citat
  (#7) Gammal
MorganH Inte uppkopplad

MorganHs avatar

Reg.datum: Feb 2010

Länk: #275241
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-16, 19:40

Du skriver i din kandidatur att du vill engagera dig mer inom partiet och att styrelsen är rätt forum för det. Då jag inte har någon aning om vem du är sedan tidigare skulle jag gärna vilja veta mer om vad du gjort tidigare inom partiet och vad du har att bidra partistyrelsen med?

[hr]
vice kommunledare Kil
morgan.hammar@piratpartiet.se

If it weren't for electricity we'd all be watching television by candlelight.

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #275298
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-17, 10:26

Hej Morgan! Jag kom först i kontakt med partiet genom piratstudenterna i Uppsala där jag satt i fullmäktige i två år. Sedan blev jag vald till vice ordförande för Uppsala studentkår på PS mandat under 2009/2010. Efter det var det valår och då var jag med och valkampanjade lokalt i Uppsala och var dessutom med i valsedeln för Uppsala kommun. Och nu ställer jag upp till parti styrelsen. Jag var dessutom mötesordförande för UP's kongress för några veckor sedan.

Jag har varit med en del föreningar som jobbar med opinionsbildning och politik även om de är partipolitiskt obundna. Jag har suttit i ganska många styrelser och har haft en lång rad förtroende uppdrag inom följande föreningar: Värmlands nation i Uppsala, Uppsala studentkår och HUS (hyresgästförening uppsala studentbostäder), och just nu jobbar jag som verksamhetschef för föreningen jagvillhabostad.nu. Det jag kan bidra partistyrelsen med är min erfarenhet av att ha suttit i alla dessa styrelser och min förståelse både för opinionsbildning och politik som för organisationsfrågor.

Hoppas att jag har svarat på din fråga.

Svara med citat
  (#9) Gammal
MorganH Inte uppkopplad

MorganHs avatar

Reg.datum: Feb 2010

Länk: #275305
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-17, 11:17

Citat:
Ursprungligen postat av StellaPapasotiriou Visa inlägg
Hej Morgan! Jag kom först i kontakt med partiet genom piratstudenterna i Uppsala där jag satt i fullmäktige i två år. Sedan blev jag vald till vice ordförande för Uppsala studentkår på PS mandat under 2009/2010. Efter det var det valår och då var jag med och valkampanjade lokalt i Uppsala och var dessutom med i valsedeln för Uppsala kommun. Och nu ställer jag upp till parti styrelsen. Jag var dessutom mötesordförande för UP's kongress för några veckor sedan.

Jag har varit med en del föreningar som jobbar med opinionsbildning och politik även om de är partipolitiskt obundna. Jag har suttit i ganska många styrelser och har haft en lång rad förtroende uppdrag inom följande föreningar: Värmlands nation i Uppsala, Uppsala studentkår och HUS (hyresgästförening uppsala studentbostäder), och just nu jobbar jag som verksamhetschef för föreningen jagvillhabostad.nu. Det jag kan bidra partistyrelsen med är min erfarenhet av att ha suttit i alla dessa styrelser och min förståelse både för opinionsbildning och politik som för organisationsfrågor.

Hoppas att jag har svarat på din fråga.
En följdfråga; Du skriver att du har gjort saker för partiet lokalt i Uppsala men nämner ingenting om vad du specifikt har gjort. Kan du ge mig några exempel?

[hr]
vice kommunledare Kil
morgan.hammar@piratpartiet.se

If it weren't for electricity we'd all be watching television by candlelight.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #275324
Standard Sv: Kandidat, Partistyrelsen: Stella Papasotiriou - 2012-04-17, 14:37

Det jag har gjort i Uppsala var att hjälpa till med åsiktsprogrammet och förberedelserna kring valet. Jag har också varit ner i valstugan och informerat ett par gånger. Jag har inte varit engagerat på något annat sätt i det lokala partiet i Uppsala.

Mitt största engagemang har varit inom piratstudenterna.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är