Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008
Standard Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-04, 23:49

Tanken med den här tråden är att vi ska ge tips och idéer på hur nästa möte kan bli ännu bättre än detta!
  1. Visa motionerna man själv har skickat in eller är medmotionär i, i en annan färg i listan över motioner och propositioner så man hittar dom lättare.
  2. Gör så att man istället för att skriva ett speciellt huvudinlägg kan klicka på en knapp "gör detta inlägg till mitt huvudinlägg" på ett liknande sätt som man kan gilla andras inlägg.
  3. Möjlighet att dölja yrkanden och motioner som man tycker är ointressanta.
  4. Möjlighet att rösta nej till hela motionen, inte bara separata yrkanden. Vissa motioner vet man att man är fullständigt emot, vad som än yrkas. Man vill inte att partiet ska beröra ämnet överhuvudtaget. Då vore det ett bra med en "Nej till allt" knapp som då innebär att forumet automatiskt röstar avslag åt en på alla yrkanden i motionen som inträffar vid alla delvoteringar som kommer finnas, så att man slipper hålla på att passa mötet för att rösta avslag.
Det var allt jag hade att komma med för tillfället.

Följande medlemmar gillar debattinlägget:
Leopold, Megitt

Svara med citat
  (#2) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #280070
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-12, 20:33

Om det går vore det bra med funktionen:
  • "Uppdatera mig inte om att forumet har olästa inlägg om någon skriver i trådarna som jag markerat som ointressant."

Svara med citat
  (#3) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #280265
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-14, 11:45

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Om det går vore det bra med funktionen:
  • "Uppdatera mig inte om att forumet har olästa inlägg om någon skriver i trådarna som jag markerat som ointressant."
Tvärtom finns redan. Du kan prenumerera på trådar och sedan dyker dom upp här när något händer: https://forum.piratpartiet.se/usercp.php

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #280287
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-14, 14:46

Citat:
Ursprungligen postat av Johan mlg Karlsson Visa inlägg
Tvärtom finns redan. Du kan prenumerera på trådar och sedan dyker dom upp här när något händer: https://forum.piratpartiet.se/usercp.php
Aha, ja just det. Så istället för att besöka "Mötesforum höstmöte 2012 >> Propositioner och motioner" så besöker jag usercp och ser om det är någon tråd som dykt upp där! Det var en bra idé som gjorde att jag fick bättre översikt och slipper scrolla så förbenat i motions och propositionstråden. Tack!

Personligen tycker jag att det var en bättre variant då det man inte är intresserad av inte syns längre. Kanske det går att utveckla?

Svara med citat
  (#5) Gammal
Leopold Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2012

Länk: #280464
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-15, 18:21

Citat:
Tanken med den här tråden är att vi ska ge tips och idéer på hur nästa möte kan bli ännu bättre än detta!
  1. Visa motionerna man själv har skickat in eller är medmotionär i, i en annan färg i listan över motioner och propositioner så man hittar dom lättare.
  2. Gör så att man istället för att skriva ett speciellt huvudinlägg kan klicka på en knapp "gör detta inlägg till mitt huvudinlägg" på ett liknande sätt som man kan gilla andras inlägg.
  3. Möjlighet att dölja yrkanden och motioner som man tycker är ointressanta.
  4. Möjlighet att rösta nej till hela motionen, inte bara separata yrkanden. Vissa motioner vet man att man är fullständigt emot, vad som än yrkas. Man vill inte att partiet ska beröra ämnet överhuvudtaget. Då vore det ett bra med en "Nej till allt" knapp som då innebär att forumet automatiskt röstar avslag åt en på alla yrkanden i motionen som inträffar vid alla delvoteringar som kommer finnas, så att man slipper hålla på att passa mötet för att rösta avslag.
Det var allt jag hade att komma med för tillfället.
Utmärkt förslag!
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Leopold  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #280685
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-17, 14:50

Citat:
Personligen tycker jag att det var en bättre variant då det man inte är intresserad av inte syns längre. Kanske det går att utveckla?
Mja, att ha två snarlika system skapar jättemycket pedagogiska problem. Vi har tillräckligt svårt att kunna förklara de funktioner som finns, att lägga till fler som faktiskt löser samma problem kommer nog mest göra folk förvirrade.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
  (#7) Gammal
AndersLindbäck Inte uppkopplad

AndersLindbäcks avatar

Reg.datum: Jun 2009

Länk: #280821
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-18, 18:29

Citat:
Aha, ja just det. Så istället för att besöka "Mötesforum höstmöte 2012 >> Propositioner och motioner" så besöker jag usercp och ser om det är någon tråd som dykt upp där! Det var en bra idé som gjorde att jag fick bättre översikt och slipper scrolla så förbenat i motions och propositionstråden. Tack!

Enklare är att bara trycka på "Nya Inlägg" och de som har en grön liten märke i sig är sådana som du skrivit i och som du kanske borde kolla upp.

Ordförande PP Västmanland. Blogg: http://kunskapssamhallet.se/
Mitt vita rena mjöl och andras smutsiga fingrar gör degen oätlig.
Upphovsrättsmonopol är ingen äganderätt utan en statlig garanterad nyttjanderätt med extremt lång tidsbegränsad rätt att bestämma över verket.

Svara med citat
  (#8) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #280824
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-18, 18:36

Citat:
Ursprungligen postat av AndersLindbäck Visa inlägg
Enklare är att bara trycka på "Nya Inlägg" och de som har en grön liten märke i sig är sådana som du skrivit i och som du kanske borde kolla upp.
Jag har lagt https://forum.piratpartiet.se/usercp.php som ett bokmärke och ser där om det är någon tråd som det kommit upp något under "Nya ämnen med prenumeration:". Det är väldigt enkelt. Ett klick så ser jag direkt om någon skrivit något nytt i dom trådarna jag ställt in att jag prenumenerar på.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #281125
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-22, 20:01

Till nästa möte, gör så att en tydlig motivering till varje yrkande är ett krav istället för ett fritt val som det är nu. Det är viktigt att syftet med varje yrkande på mötet framgår tydligt ifall det skulle bli meningsskiljaktigheter hur yrkandena ska tolkas efterlevas i praktiken.

Svara med citat
  (#10) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #281128
Standard Sv: Förbättringsförslag till nästa möte! - 2012-10-22, 22:12

Citat:
Till nästa möte, gör så att en tydlig motivering till varje yrkande är ett krav istället för ett fritt val som det är nu. Det är viktigt att syftet med varje yrkande på mötet framgår tydligt ifall det skulle bli meningsskiljaktigheter hur yrkandena ska tolkas efterlevas i praktiken.
Om något är tydligt eller ej är en subjektiv bedömning. Vem i partiet anser du ska få makten att avgöra om en motion ska avslås före mötet med hänvisning till otydlighet?

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är