Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2015: Carl Johan Rehbinder - 2014-12-23, 03:07

Carl Johan Rehbinder

Kandiderar till Riksdagslistan 2015.

Ålder: 52
Bostadsort: Bagarmossen, Stockholm

Jag är medlem i Piratpartiet sedan 2008, i samband med bloggbävningen mot FRA (som jag deltog i), och demonstrationerna vid riksdagshuset (som jag också deltog i). Detta ledde vidare till ett engagemang i EU-kampanjen 2009, samt att jag även blev riksdagskandidat 2010, med många röster i primärvalet (6:e totalt), och många personkryss i valet (505) - och nu sitter jag i styrelsen. Jag nämner just detta med listplats och personkryss för att belysa att jag uppenbarligen uppvisade en påtaglig trovärdighet såväl inom partiet som publikt, och jag hoppas förstås att det kan hjälpa oss även nu.

Vidare har jag ett fett nätverk och känner en hel del riksdagsledamöter redan, är bra på att knyta personliga kontakter och få resultat.

Jag kan en hel del om hur man gör saker och ting synliga – jag har t.ex. en hel del erfarenhet av olika former av media, och strategier för hur man kan förmedla budskap på effektiva sätt. Det kan vara i TV eller radio, artiklar i rikstäckande media och andra media som syns och hörs.

Och jag vill verkligen hjälpa till att driva på utvecklingen av Piratpartiet för framtiden. Jag vill se Piratpartiet tillbaka i EU-parlamentet OCH jag vill se Piratpartiet i Riksdagen.

Jag ser mig själv som en cynisk optimist, och är väl inte så säker på om vi kan komma upp i några 4 % i vår, men redan 1 % är enormt mycket bättre än tidigare, och då får vi valsedlar distribuerade 2018. Varje steg framåt är en seger, och jag tror faktiskt att vi kan få fart på skutan. Om vi gör rätt. Det kräver nämligen att vi lämnar den låda som vi stängt in oss i, som också har orsakat 2014 års båda katastrofval.

F! hade ett ännu lägre valresultat än Piratpartiet 2010, och de gjorde en fenomenal upphämtning 2014. Min analys är att de fick chansen 2014, och att de är körda 2018. Möjligen kan de ha en chans i vår 2015, eftersom de fortfarande kan finnas kvar i mångas minne.

Eller så vill media och väljare ha något nytt, en fet uppstickare – och jag tror att Piratpartiet kan bli just det.
Återigen, om vi sköter våra kort väl, och blir ett rejält mycket kaxigare och utstickande parti med tydliga programpunkter.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Leif Svahn Skåne Inte uppkopplad

Leif Svahn Skånes avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #294405
Standard Sv: Kandidat, Riksdagslistan 2015: Carl Johan Rehbinder - 2014-12-23, 05:23

Jag vill inte ställa någon fråga, jag vill bara markera mitt stöd för Calle.

Det är få Pirater som syns externt, Calle är en av dem.

Bekväm i TV-debatter och skriver debattartiklar.

Calle syns!

Leif Svahn Kävlinge, Skåne , Europa

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer