Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Riksdagslistan 2015: Camilla Morin - 2014-12-26, 12:20

Camilla Morin

Kandiderar till Riksdagslistan 2015.

Ålder: 22 (23 vid extravalet)
Bostadsort: Göteborg

Mitt namn är Camilla Morin, aktiv pirat nere i Göteborg där jag är ordförande för Ung Pirat Göteborg, styrelseledamot i Ung Pirat Västra Distriktet och gör en del för Piratpartiet Göteborg.
Utöver det engagemanget så är jag gammal chalmers-/veraspexare, jobbat som ambassadör åt en organisation och åkt både Sverige runt, men även rest en del utomlands till universitet och konferenser och föreläst, anordnad workshops och seminarier, men även andra typer av event. Det uppdraget var bara på ett år, men jag har även ett liknande uppdrag hos en annan organisation där jag tar uppdrag i mån av egen personlig tid och är helt ideelt. Jag har dessutom 7 års erfarenhet av att jobba med evenemang (som projektledare, entreprenör, men även som medarbetare), vilket jag kände var en fördel vid förra valet. Men förra valet gav mig såklart även fler erfarenheter som jag kommer att ta med mig vid kommande val.
Jag är dessutom student, butiksbiträde, humanist, och lajvare bland annat.

Jag lever med filosofin att alla är pirater. Men att de flesta inte vet om det ännu och att det för vissa krävs att de utsätts för något negativt, vilket inte hade skett om piratpolitiken hade fått styra. Tillexempel tänker jag på en konsekvens av övervakning och registrering. Oavsett om jag kommer med på listan eller ej så kommer jag såklart att fortsätta sprida piratbudskapet. Både för att det är kul, men även för att det är viktigt att fler får veta att vi finns och är aktiva. Att de såkallade vraket media har pratat om inte alls ett ett vrak, utan ett skepp med lite skador som håller på att bli lagade. Jag ser numera (efter en härlig utlandssemester i värmen) framemot att kampanja, men även att sprida piratpolitiken.

So let's spread the pirate's disease!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg