Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard En första träff - 2006-06-03, 20:42

Efter allt som har hänt med The Pirate Bay och ministerstyre (?) valde jag att hoppa på tåget snabbt som tusan. Är det någon gång vi ska träffas och kunna göra någonting för Piratpartiet var det nu på en gång. Trots att mitt mail gick ut mindre än 36 timmar innan vi skulle träffas var det åtta tappra medlemmar som valde att dela ut flygblad till Växjöborna. Några hade dessutom blivit medlemmar natten innan mötet! Starkt jobbat att kunna ställa upp på så kort tid.

Själva utdelning gick så där. Att ställa upp på kort varsel och sen får en bunt med flygblad som man ska dela ut kan vara svårt. Varken jag eller ni som ställde upp kändes riktigt förberedda på det. Någonting vi ska ändra till nästa gång!

Efter flygbladsutdelningen i Växjö stad försvann jag och Daniel Martin till Arabydagen. Ett evengemang där lokala föreningar och lokala artister uppträder. Nästan alla riksdagspartier var där också för att marknadsföra sig. Stadsdelen Araby är ett ganska invandrartätt område och trots Socialdemokraternas "Vår politik på enkel svenska"-broschyrer var det Piratpartiet som fick flest sympatisörer. Resterande 150 flygblad var lätta att dela ut. Nästan alla var positiva till oss. Bara någon lokal politiker som undrade hur vi ska rösta på frågor som inte berör oss samtidigt som vi inte har vågmästarrollen. Grön ungdom hade svårt att argumentera för fildelning. Trots samtal till deras språkrör visste dom varken ut eller in. Och när jag blandade in upphovsrätten kunde de inte göra annat än att försöka blanda in kärnkraftspolitik i debatten.

En grej jag märkte idag är att personer som vägrar acceptera piratkopiering är lätta att argumentera mot. Tydligen har inte en jäkel av dessa varken internet eller en dator.

Det jag vill komma till är att vi ska inte glömma bort invandrartäta områden. Enligt förra valet röstade 62% av svenskfödda med två utrikes födda föräldrar jämfört med 83% med två inrikes födda föräldrar. Där tror iallafall jag att vi kan plocka många röster. Speciellt i lägenhetsområden där alla har 100 Mbits uppkoppling, för 100 Mbit har man bara på grund av en anledning...

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Social träff i v-ås? Ken Rabelius 23. Västmanlands län 7 2007-04-20 23:36
Träff i v-ås? Ken Rabelius 23. Västmanlands län 2 2006-09-22 22:31
Träff den 24/6 nibor 15. Hallands län 7 2006-06-29 22:43
Träff den 18/6 mredlund 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 1 2006-06-18 22:57
Ny träff?? Caggsoft 15. Hallands län 8 2006-06-09 14:04