Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Info Syd 5 april -07; Banderoll, Framtid & EP2009 - 2007-04-05, 11:38

Hej!<br>
Tack o lov har våren börjat komma och det blir mycket ljusare, varpå vi kan krypa ut ur våran iden och ha en del aktiviteter. Det kan verka vi har lång tid kvar till val till Europaparlamentet i 2009, dock är del saker som vi behöver gjort före dess. Och allt kostar också pengar.<br>
<br>
<br>
EP2009<br>
Redan nu kan man finna en del information om EP2009 på Valmyndigheten, dels står även tidsplanen med där och de har ny sida för hela EU-valet.<br>
?Valdagen infaller på en söndag i maj/juni. Parlamentet beslutar om valdag under 2008.? - så kort och gott 25 månader kvar, vilket ger oss 13 månader ?vässa klorna?.<br>
<br>
<br>
Framtid<br>
Jag vet att var och en som bidraget med sitt strå till stacken har betytt mycket för PP. Det är en hel del saker som vi saknade, en del saker som upprepades, så kallat dubbelarbete. [br]Det jag tror vi kan göra för att förbättra vissa delar är vi blir dels bättre på kommunikationerna mellan oss. Dels strukturera upp arbetena med vad vi är bra på och var vi har brister. Kanske olika arbetslag, där man har en sammankallande i varje lag. Det viktigaste är så personer som vill och kan hjälpa till med de bitarna också vet vem man kan vända sig till, dock inte för att styra eller kontrollera respektive del.<br>
<br>
Några saker som jag vet vi behöver lösa är bland annat;<br>
<br>
Torgmöten<br>
Konsten att tala inför publik är inte det lättaste. Här är en viktig faktor som vi behöver utbilda och träna oss på.<br>
<br>
Flygblad<br>
Rätt bemötande när och hur man delar ut.<br>
<br>
Affischer<br>
Tidsödande och kräver en hel del energi och omtanke.<br>
<br>
Debattartiklar<br>
Konsten att skriva och uttrycka sig; en del har bra idéer men svårare att utforma detta, en del kan utforma men svårare med idéer ? finna varandra.<br>
<br>
Logistik<br>
Transport av flygblad, affischer, valsedlar samt annat material.<br>
<br>
Finansiering<br>
Täcka upp kostnaderna.<br>
<br>
Skolkampanjer<br>
Möta upp kommande väljare.<br>
<br>
Det jag tror kan vara bäst är man mer eller mindre sitter i grupper och går genom var och en sak av ?problemen? och låter idéerna flöda. Förhoppningsvis kommer dessa fram till fler saker än av dem som jag tog upp.<br>
<br>
En del finansiering kan man lösa genom bland annat bidrag ifall man håller det så som kurs. En del bidrag kan sökas för ungdomar via länsnivåerna. Men det är inget hinder med även de över 25 kan vara med då det finns möjlighet söka bidrag från annat håll även om det är samma utbildning. Bara man håller isär ansökningarna och inte söker bidrag från mer än ett ställe för respektive åldersgrupp.<br>
<br>
Några bidrag måste man söka i början av varje år, och då kommer det vara nödvändigt med man redan nu i år gått genom vilka utbildningar som behövs. Även med utbilda någon form av instruktörer under detta år och gett dem en chans att utveckla sitt engagemang.<br>
<br>
<br>
Banderoll<br>
En konkret sak som vi saknas väldigt mycket är banderoll. Jag har en trevlig överraskning med att några stycken banderoller kommer införskaffas inom region Syd och sedan komma ut till olika delar inom regionen. Kommer vara två storlekar; tre stycken i storleken 300 cm lång & 75 cm höjd, och sex stycken i storleken 150 cm lång & 37,5 cm höjd.<br>
Jag tror det inte är så smart köpa in mindre antal än så och hellre få ut dessa inom regionen, än dessa skall behövas skickas mellan vart och ett ställe. Det är inte heller uteslutande med att det längre fram införskaffas fler men det ser vi bruket och behovet av dessa, samt ifall vi har mer nytta av annan storlek, exempelvis så som 200 cm lång & 50 cm höjd.<br>
Logotype på banderollerna.<br>
<br>
<br>
Det var allt för mig denna gången.<br>
<br>
Glad påsk!!!<br>
Joakim Holgersson<br>
<br>

x - x

Svara med citat
  (#2) Gammal
Stefan Flod Inte uppkopplad
Förbundsordförande UP

Stefan Flods avatar

Länk: #71118
Standard RE: Info Syd 5 april -07; Banderoll, Framtid & EP2009 - 2007-04-05, 12:43

Bra initiativ!

Angående Banderollerna, ungefär hur mycket kommer de att kosta? och varifrån beställer ni? Vi i Västerbotten funderar på att beställa några.

tel:0760-18 89 18
http://stefanflod.com/
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Stefan Flod  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Joakim Holgersson Inte uppkopplad

Länk: #71120
Standard RE: Info Syd 5 april -07; Banderoll, Framtid & EP2009 - 2007-04-05, 12:58

Citat:
Stefan Flod (2007-Apr-05)Bra initiativ!

Angående Banderollerna, ungefär hur mycket kommer de att kosta? och varifrån beställer ni? Vi i Västerbotten funderar på att beställa några.
Ha - det kostar få veta *hehe*

Jag tog offert på tre stycken i storleken 300 cm lång & 75 cm höjd, och sex stycken i storleken 150 cm lång & 37,5 cm höjd.

Och fick svaret 1625 kr, plus frakt 180 kr (moms tillkommer). Frakten är samma oavsett beställning, kort och gott bättre med större beställning.

Ett bra tips är ta ner på antalet större, på halva storleken får man fyra stycken så som priset för en.

Gissningsvis så kanske det i så fall skulle sambeställas, och vi löser "internt" med skicka resp. mellan oss för få ner totala kostnaden.

Har inte beställt än, men kan vara praktiskt ifall resp. regionsleadare kontaktar mig så kan jag maila dem om ny offertbegäran.

Finns en liten buget för varje region (region lead) till detta förfogande.

x - x

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Banderoll tråden Gustav Nipe Tidigare Skåne Generellt & Övrigt 0 2007-02-28 17:38
Banderoll tråden Gustav Nipe Tidigare Skåne Generellt & Övrigt 0 2007-02-28 17:36
Banderoll på Centralbron phade 1. Stockholms kommun 3 2006-09-01 11:07
PP banderoll Lukas Klingsbo Övrig piratpolitik 4 2006-07-06 12:53
Bilder från 1:a maj, 29:e April och 27:e April. Jacob Boström PP i media 17 2006-05-03 22:12