Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
sfy Inte uppkopplad

sfys avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard TV-licens - 2009-01-20, 21:05

Hej!

Vet inte om detta är rätt forum, men jag gjorde en sökning och hittade inget annat.

Saken är den att jag är evigt trött på att tvingas betala tv-licens. Jag använder främst min tv

tillsammans med mitt Playstation och i den mån jag tittar på tv, så kan jag lova att det i 95%

av fallen handler om reklam-tv. Det finns helt enkelt inget som intresserar mig på SVTs kanaler.

De sista procenten handlar om att det ytterst sällan kan komma något sevärt. De

programmen hade jag naturligtvis inte tittat på om jag slapp ha SVTs kanaler. Samma sak är det

med radio. Jag är inte intresserad av massa konstiga flummprogram i P3 eller gubbradio på de andra

stationerna. Jag vill helt enkelt inte vara med och betala för något jag varken använder eller tycker

är bra! Hur kan man ens licensbelägga tv-apparater?! Kunde haft förståelse om det var ett företag som

hade kommit med något unikt, men tv finns i nästan var mans hem och det finns oändligt många kanaler.

Att SVT inte vill rucka på licensen förstår jag - de skulle helt enkelt inte klara att finansiera sig utan den.

Men inte skall man låta dessa banditer få fortsätta som de gör!? Hörde att det skall röstas i juni 2009 angående

deras fortsatta verksamhet. Det här måste ju förändras! Det är ju uråldrigt!

Samtidigt är det inget alternativ att lägga finansieringen på skatten, då får ju jag (och andra) ändå betala

för skiten vi inte vill se. Licensen skall betalas av dem som tittar på SVT. Tycker iofs samma sak om en mängd

skattebelagda avgifter, men nu var det tv-licensen det gällde. Hur ställer sig piratpartiet till licensen? Eller är det

en fråga som delar partiet i lika många delar som det finns medlemmar?

(edit: ok, såg att detta var helt fel forum, sorry..någon kanske kan flytta tråden?)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är