Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
robjoh Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2008
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:43

Citat:
Kadelake (2009-Mar-07)Ett förtydligande från valberedningen:

Det har påståtts att valberedningen inte har varit i kontakt med någon i syd. Det är inte sant, vi har varit i kontakt med tre personer. Två av dom tackade nej. En av de som tackade nej är faktiskt med på Hedbergs lista nu.

Vet inte var någon har sagt att ni inte har pratat med syd, men det känns som om det är så att någon av Hedbergs namn nu kan tänka sig vara med varför inte stödja dem?

Robert Johansson

Kommunansvarig för Härryda Kommun

robert.johansson@piratpartiet.se

Svara med citat
  (#2) Gammal
duke_h3 Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2009

Länk: #131481
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:44

Citat:

Det har påståtts att valberedningen inte har varit i kontakt med någon i syd. Det är inte sant, vi har varit i kontakt med tre personer. Två av dom tackade nej. En av de som tackade nej är faktiskt med på Hedbergs lista nu.

Nää det var inte det jag sa.

Jag sa att du har inte pratat med de personer som ligger på förslag nu. Inte att ni inte har pratat syd i allmänhet.

Svara med citat
  (#3) Gammal
doh Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #131480
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:44

Som nybliven medlem har jag lite svårt att hinna med i alla inlägg som görs ;-)

Men frågan här är väl om en person kan vara med på alternativa listan om den personen sagt nej till valberedningen?

Säger man ja/nej till att vara med i en styrelsesammansättning, eller ja/nej till att vara med i en styrelse oberoende av dess sammansättning?

Virtue is its own punishment...

Svara med citat
  (#4) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #131483
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:45

Citat:
doh (2009-Mar-07)Som nybliven medlem har jag lite svårt att hinna med i alla inlägg som görs ;-)

Men frågan här är väl om en person kan vara med på alternativa listan om den personen sagt nej till valberedningen?

Säger man ja/nej till att vara med i en styrelsesammansättning, eller ja/nej till att vara med i en styrelse oberoende av dess sammansättning?
styrelsesammansättning

Svara med citat
  (#5) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #131485
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:46

Citat:
doh (2009-Mar-07)Som nybliven medlem har jag lite svårt att hinna med i alla inlägg som görs ;-)

Det är svårt för mig som är medlem #1 också, och då ska jag ändå hinna med att administrera allt som respons på dessa nya inlägg...

Svara med citat
  (#6) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Reg.datum: Jul 2006

Länk: #131493
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:48

Citat:
robjoh (2009-Mar-07)Vet inte var någon har sagt att ni inte har pratat med syd, men det känns som om det är så att någon av Hedbergs namn nu kan tänka sig vara med varför inte stödja dem?
På IRC blev jag rent ut anklagad för att ljuga när jag påstod att vi pratat med syd.

Valberedningen har ingen åsikt om personen i fråga. Eftersom han tackade nej så föll han bort tidigt i urvalet.

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
  (#7) Gammal
JN Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #131496
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:49

Nu har jag också missat en del, men finns det någon information om var dessa människor har sin hemvist?

Är det inte brukligt att skriva #1 Nils Nilsson, Töreboda?

Eller är det bara jag som inte vet vilka dessa människor är?

Har vi några namn på listan som är bosatta norr om Uppsala?

Svara med citat
  (#8) Gammal
Kadelake Inte uppkopplad

Kadelakes avatar

Länk: #131495
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:49

Jag vet inte hur lämpligt det är att jag uttalar mig om Hedbergs kandidater när jag är sammankallande för valberedningen men jag känner att jag måste kommentera det något.

Tyvärr tror jag inte det framgår riktigt hur pass genomtänkt valberedningens förslag är. (Mab skällde på mig för att det inte fanns en bättre motivering för förslaget och han har nog rätt) Hedbergs förslag tycker jag tyvärr inte är tillräckligt genomtänkt. Vad jag har hört från syd så valdes personerna ut under ett fika där frivilliga efterfrågades. Även om man bortser från könsfördelningen tror jag att valberedningens förslag är bättre balanserat och kommer att leda till en bättre fungerande styrelse. Jag är rädd för att jag måste säga att jag inte har förtroende för samtliga personer i Hedbergs förslag. Vissa tycker jag till och med är direkt olämpliga och jag skulle absolut inte vilja se dem i styrelsen eftersom jag tror de riskerar göra mer skada än nytta.

Kandiderar till styrelsen

Svara med citat
  (#9) Gammal
Adrian Kristiansson Inte uppkopplad

Adrian Kristianssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #131502
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:52

Citat:
Kadelake (2009-Mar-07)

Tyvärr tror jag inte det framgår riktigt hur pass genomtänkt valberedningens förslag är. (Mab skällde på mig för att det inte fanns en bättre motivering för förslaget och han har nog rätt) Hedbergs förslag tycker jag tyvärr inte är tillräckligt genomtänkt. Vad jag har hört från syd så valdes personerna ut under ett fika där frivilliga efterfrågades. Även om man bortser från könsfördelningen tror jag att valberedningens förslag är bättre balanserat och kommer att leda till en bättre fungerande styrelse. Jag är rädd för att jag måste säga att jag inte har förtroende för samtliga personer i Hedbergs förslag. Vissa tycker jag till och med är direkt olämpliga och jag skulle absolut inte vilja se dem i styrelsen eftersom jag tror de riskerar göra mer skada än nytta.

Mycket bra skrivet!

Svara med citat
  (#10) Gammal
Anders Hedberg Inte uppkopplad

Länk: #131501
Standard RE: 20. Val av styrelse - 2009-03-07, 14:52

Citat:

Det var tidigare en diskussion om fler kvinnor på listan. En orsak till att det är få kvinnor är att de ofta måste pushas hårdare för att ställa upp. Nu vet jag själv inte om det är orsaken i just detta fall, det skiljer också någon månad mellan listorna vilket kan vara en annan orsak.

Alla de på min lista har sagt ja.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hantering av avhopp i en styrelse, styrelse omorganiserar sig själv. of_darkness Ung Pirat - allmänt 4 2009-12-02 23:55
09. Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 27 april 2008 2 2008-04-27 13:00
11: Val av styrelse Rick Falkvinge Årsmöte den 21-22 april 2007 7 2007-04-21 17:06
Styrelse? Berner Att göra (STÄNGD) 104 2006-06-20 12:34
§5. Val av styrelse Balder Lingegård Konstituerande årsmöte GBG 10/4 43 2006-04-11 01:02