Piratpartiets mötesplattform

< DöljPiratpartiets vårmöte 2017
Mötesklocka   
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Kata Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008
Standard Ny insändare på wikin - 2009-04-28, 22:41

Jag har lagt upp en ny insändare på wikin. Den publicerades idag (28/4-09) i Skaraborgs Läns Allehanda och är även inskickad till Bohusläningen, Metro samt någon lokaltidning i Hälsingland tror jag.

Den är förstås helt fri att ändra, använda och sprida under vilket namn som helst. Jag antar att folk inte orkar klicka sig till wikin, så jag lägger upp texten här också:

Det sades att biblioteket i Alexandria innehöll världens samlade kunskap. Sedan brändes det av de kristna, vars makt hotades av att kunskapen motsade deras läror och trossatser.

Idag är Internet det närmaste vi kommer en samling av all världens kunskap. Och återigen ser vi hur de som har makten i samhället – politiker och storföretag – känner sig hotade av det. I detta nu pågår ett storskaligt angrepp mot Internet, i form av en strid ström av lagar, avtal och direktiv. Människors aktiviteter på Internet ska övervakas, “olämpligt” innehåll ska filtreras bort och personer ska godtyckligt kunna stängas av från denna storartade kunskapssamling och kommunikationskanal utan domstolsinblandning.

Jag vägrar att stå tyst och bevittna denna andra bränning av biblioteket i Alexandria. Jag vill bygga vidare, inte riva ner. Därför röstar jag på Piratpartiet i EU-parlametsvalet den 7 juni.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Radbrytning på wikin? Andreas Wesik Forumgruppen/teknisk support 2 2009-05-16 21:43
Reklam-/kampanjmaterialsarkiv på wikin tino Affischer, flyers, klistermärken osv. 12 2009-04-15 00:02
Wikin Ztyx Jämlihetsgruppen -JAG 1 2008-10-12 23:36
Wikin Ztyx Projekt och kultur 0 2008-09-19 22:14
insändare i SN 4/7 Richard 4. Södermanlands län 8 2006-07-23 19:11