Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Piratradio - 2006-01-28, 23:32

Så då, hoppas detta hamnat rätt annars så får någon flytta detta.

Men nu tror jag de är gömt för allmänheten än så länge iallafall.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
  Skicka ett meddelande via MSN till nino  
Svara med citat
  (#2) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #7683
Standard RE: Piratradio - 2006-01-29, 21:40

Ideer för PiratRadio.

Jag och Mika har då diskutterat en del om Piratradio, då jag är Dj och radiopratare.

Vi håller på att plannera fram en Piratradio. Som skall bli ett av våra medel att ta oss ditt vi vill. Ett så kallat inbyggt medie i Piratpartiet.

Ideer:

* Att föra en slags Propaganda, kan vara en idee, men inte vilken propaganda som helst.

Utan en enklare variant, att man kör ett antal jinglar, där vi hela tiden informerar våra lyssnare, med vad som händer och sker. Dessa jinglar skall vara allt ifrån 10 - 30 sec

där man kanske kör olika slogans, så som "Vi vill Legalisera en miljon svenskar, det är inte rätt att vi blev kriminalliserade under en natt!" ni förstår vad ja menar. "Är det rätt att du blir bevakad, för vart ända steg du tar?" And so on.

* Intervjuer, hela tiden försöka banda massor av intervjuer, med olika pp personer i partiet. Så som Rick, Mika, Richie med flera. Där dem förklarar och blir frågade ett antal frågor, där vi kan utgå ifrån klockrena svar, och klockrena frågor. När ja menar bandade intervjuer, så har jag tid att redigera dessa, för att de skall bli så bra som möjligt, och att vi kan ta om de så ofta vi bara orkar, för att få de bra. Intervjuerna skall innehålla frågor så som, varför starta ett sådant parti, varför har sveriges folk nytta av oss, med mera.

* Berättar röst, nej nej, inte sagor eller så. Utan vi kan få någon riktigt bra debattör, eller argumenterare att sitta och berätta korta klipp om Copyright, patent, datadirektiviet och fildelning, varför de gynar samhället och vad som gjorde att detta grundades från första början. Berätta om hur det förstör för samhället, och att vi skall få ta del av kultur.

* In english, information på engelska vid vissa tid punkter? eller behöver vi rikta oss till det?

* Valkrets Information, att vi några gånger under veckan som heter Din Valkrets, där vi kan köra en röst, som talar för valkretsen, då ordförande eller viceordförande eller något sådant, kan berätta om vad som händer i valkretsen just nu, vilka möten som är på gång, och vilka tid punkter det sker. Viktig information vill säga.

* Rickard Informerar, ett program där rickard når ut till alla, där han informerar om vad som händer och har hänt.

* Musik, skall vi köra något utbud av musik?

Tankar och Ideer skriv ner dem!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -<br>Best Regards<br>Nino Protic
Svara med citat
  (#3) Gammal
Richie Inte uppkopplad

Richies avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #7715
Standard RE: Piratradio - 2006-01-30, 07:30

Citat:
nino (2006-Jan-29)* Berättar röst, nej nej, inte sagor eller så. Utan vi kan få någon riktigt bra debattör, eller argumenterare att sitta och berätta korta klipp om Copyright, patent, datadirektiviet och fildelning, varför de gynar samhället och vad som gjorde att detta grundades från första början. Berätta om hur det förstör för samhället, och att vi skall få ta del av kultur.
Undrar om Karl-Henriks skrifter finns som talbok? ;-)

Citat:
* Musik, skall vi köra något utbud av musik?
Fri musik. Kanske en del klassisk? Det finns ganska mycket musik i alla genrer som är släppt helt fri. Det vore en skön markering att bara använda sån plus att folk kan inse att det faktiskt finns bra fri musik. Det finns mycket fördomar runt det.

Vi har ju förresten piratpartiet.com, den borde defaultkopplas till en engelsk version av framsidan och radion. När nån får tid, dvs nån gång på hösten 2018.

-- Old pirates never die, they just row faster
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Richie  
Svara med citat
  (#4) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #7721
Standard RE: Piratradio - 2006-01-30, 09:26

Richie jag tror också att fri musik skulle funka, vi slipper även då betala krångliga STIM avgifter som vi inte har råd med.

Sen när jag tänker på berättar röster, så menar jag en röst som kan övertyga och som låter manlig nog att höras, om du förstår vad jag menar. Så att vi på ett bra sätt kan nå ut till lyssnare.

Vad sägs om en norrläning som kan presentera oss?

Svara med citat
  (#5) Gammal
Björn Felten Inte uppkopplad

Björn Feltens avatar

Länk: #8067
Standard RE: Piratradio - 2006-02-01, 23:34

Citat:
nino (2006-Jan-30) Vad sägs om en norrläning som kan presentera oss?
Ja, göteborgare är i alla fall inte att tänka på, då tror alla att det är ett jippo iscensatt av Kurt Olsson.

--
Bad officials are elected by good citizens who do not vote.
-- George Jean Nathan (1882-1958)

Min gamla PP-blogg
Min nya blogg

Svara med citat
  (#6) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #9604
Standard RE: Piratradio - 2006-02-13, 08:27

Då skall jag försöka göra er uppmärksamma på PiratRadio igen.

Jag vill få upp detta projekt under den nya hemsidan när dem släpps.

Men jag kommer behöva hjälp att driva den. Jag vädjar till nån av de riksaktiva som känner att de har tid att hjälpa mig gärna gör detta. Då jag själv inte har all tid i världen heller. Men är vi 2 - 3 personer som försöker organisera det, så skulle de vara kanon! Hör av er till mig är ni snälla.

Kramar

Svara med citat
  (#7) Gammal
infinite_emma Inte uppkopplad

infinite_emmas avatar

Länk: #9898
Standard RE: Piratradio - 2006-02-15, 05:51

Jag tycker att det här är en störtbra idé - dessvärre har jag inget att bidra med egentligen, endast glada tillrop och hoppas att ni lyckas fixa ihop någonting!

* * *
Bloggar på opassande.se
  Skicka ett meddelande via Skype™ till infinite_emma  
Svara med citat
  (#8) Gammal
nino Inte uppkopplad

ninos avatar

Länk: #11370
Standard RE: Piratradio - 2006-03-09, 13:30

Jag har nu fått ihop ett gäng på 5 personer som skall driva PiratRadio med mig. SÅ snart skall de vara igång. Förhoppningsvis helt funktionellt när nya hemsidan drar igång.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Piratradio: Tips på musik! digitaliz Övrig diskussion 4 2009-07-05 03:43
Piratradio xking Piratradion 1 2009-06-24 22:31
Uppstartsmöte 2009 Ung Pirat Piratradio Staffan Betnér Ung Pirat Piratradio 2 2009-05-22 08:57
PiratRadio är här! nino Förslag till partiet (STÄNGD) 3 2006-02-23 02:28
Piratradio är här! nino PP i media 7 2006-02-22 15:10