Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard 12. Val till valberedningen [avklarad] - 2011-09-18, 20:44

Val till valberedningen

Svara med citat
  (#2) Gammal
Cernael Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #269903
Standard Valberedningens förslag till valberedningen - 2011-10-30, 22:56

Sammankallande:
Mårten Fjällström

Ledamöter med mandat till 2013:
Marcus Schmidt
Christoffer Willenfort
Lars Johansson

Fyllnadsval, ledamöter med mandat till 2012:
Nicolas Sahlqvist
Tomas Kronvall

Motivering:
När vi satt ihop vårt förslag till valberedningen har vi tittat på geografisk representation som vi ser som ett absolut krav, utöver kontaktnät. Vårt riktmärke har varit att varje distrikt ska ha minst en representant. Utöver det har vi letat efter människor som fyller olika typer av funktioner och kan se olika sidor av valberedningens jobb. Vi tror denna grupp består av människor som kompletterar varandra väl.

Vi kan även med glädje meddela att de får överta ett twitterkonto från avgående valberedning.

Mårten Fjällström är en älskad och aktad person i partiet som varit med från starten, och har en god inblick i hur partiet fungerar på alla nivåer. Hans kontaktnät är stort både utom och inom partiet och han är både driftig, strukturerad och noggrann. Han blir en utmärkt sammankallande.

Marcus Schmidt, alias Johanna Drott är en uppskattad bloggare med glatt humör och självklar doer-anda, och är gillad av många. Detta skapar en perfekt grogrund för de kunskaper som en valberedning främst behöver, såsom personkännedom, kunskap om organisationen och vass förmåga att hitta hål. Vi ser hen som en självklar del av en valberedning.

Christoffer Willenfort satt i styrelsen och har goda kontakter i syddistriktet och utanför. Hans långa erfarenhet som testledare, där man tar fram processer för utvärdering och optimering av arbetssätt, är något som saknats i valberedningen. Detta gör att han blir en kompetent och skicklig valberedare. Vidare är det uppenbart att hans erfarenheter i styrelsen kommer valberedningen till stor gagn.

Lars Johansson har suttit i valberedningen för Ung Pirat nästan så länge förbundet funnits och har god rutin med valberedningsarbete. Mer eller mindre självskriven för jobbet av oss från dag 1.

Nicolas Sahlqvist
Som valkretsledare i Göteborg har han ett värdefullt kontaktnät i vad som idag känns som ett stort hål i partiets representation, vilket är det i särklass starkaste skälet till att vi gärna vill se honom i valberedningen.

Tomas Kronvall har suttit i nuvarande valberedning. Trots att han själv argumenterar mot sin kandidatur anser vi andra att han bör sitta i nästa. Han är en ganska passiv person, men har en god intuition. Har viss förmåga att ifrågasätta saker många inte ens tänker på.

Tomas Kronvall, för valberedningen

Senast redigerad av Mötespresidiet den 2011-10-31 klockan 02:00. Anledning: ändrat rubriken på inlägget

Svara med citat
  (#3) Gammal
Cernael Inte uppkopplad

Länk: #269907
Standard Sv: 12. Val till valberedningen - 2011-10-30, 23:03

Som nämns ovan reserverar jag mig mot beslutet att ha med mig i vårt förslag till valberedning, eftersom jag helt enkelt anser att det finns andra nominerade som är bättre kvalificerade. Den övriga valberedningen håller inte med mig, och om ni, kära mötesdeltagare, inte heller gör det är det fritt fram att välja mig.

Tomas Kronvall, i egen sak

Svara med citat
  (#4) Gammal
Cernael Inte uppkopplad

Länk: #270358
Standard Sv: 12. Val till valberedningen - 2011-11-11, 22:17

Med tanke på resultatet i den här omgången, och att fyllnadsvalet därmed kommer tas om med alla utom Nicolas i en andra omgång, är risken överhängande att vi kommer blockera varandra och ingen bli vald.

Jag ställde upp till valberedningen i våras främst för att ingen annan gjorde det, och jag anser att den har en viktig roll att fylla. Av de val vi hade att valbereda ser jag det här som det viktigaste, eftersom valberedningen har varit handikappad ett bra tag, och behöver bli en fungerande ansamling. Att då misslyckas med att välja in vettigt folk på grund av såna här teknikaliteter ser jag som djupt olyckligt.

Jag drar därför tillbaka min nominering, och hoppas att mötet därmed kan ha lättare att enas om bra kandidater (som jag anser att alla övriga nominerade är) till posterna.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010

Länk: #270390
Standard Sv: 12. Val till valberedningen - 2011-11-13, 17:41

Voteringspass 5 är över, och valen till valberedningen är därmed avslutade. Finner att mötet valt nya valberedningsmedlemmar enligt följande:

Sammankallande 2012
Mårten Fjällström

Ledamot 2012-2013
Lars Johansson
Marcus Schmidt
Christoffer Willenfort

Ledamot 2011-2012
Erik Lönroth
Jan Tegnér

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet