Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Milleniumpiraten Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009
Standard Osäker surf med Relakks - 2009-03-31, 10:44

Håll er borta från tjänsten Relakks som säger sig erbjuda säker surfning och annonym surfning. Jag är kund och har bara haft problem.....Uppkopplingen till Relakks (när jag ibland lyckas koppla upp mig vill säga) stör på något sätt min normala internet uppkoppling och loggar ut mig ideligen från nätet. Jag har försökt i en vecka nu att få svar från deras support men blir helt ignorerad.

Det finns alternativ....prova dem istället!!!!

Svara med citat
  (#2) Gammal
megaman Inte uppkopplad

megamans avatar

Reg.datum: Mar 2007

Länk: #135242
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-03-31, 10:58

Vilka alternativ är bättre? Min relakks funkar okej, tappar dock uppkopplingen till relakks ibland men annars har det funkat bra. Får ett ip från relakks som syns istället för det från min ISP.

Svara med citat
  (#3) Gammal

Länk: #135246
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-03-31, 11:05

Nej jag har ingen aning om något annat är bättre, jag vet bara att supporten från Relakks är obefintlig. Så är det nu så att man till skillnad från dig har en icke fungerande tjänst från Relakks så kan man inte räkna med någon som helst support efter vad det verkar. Och det är illa!!!

Svara med citat
  (#4) Gammal
Ken Rabelius Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #135249
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-03-31, 11:22

Relakks support är icke existent. Så länge tjänsten funkar funkar den bra, men om den inte funkar då kan man inte vara säker på att mailet man ev skickar till support ens blir läst.

Men det beror ju lite på vad man tycker är viktigt. För min del har relakks alltid funkat någorlunda okej så jag har aldrig haft behov att kontakta support.

För min del litar jag mer på relakks än t,ex dold.se

Det finns ju TOR som är gratis, men det sölar alltid ner min uppkoppling till snigelfart.
  Skicka ett meddelande via MSN till Ken Rabelius  
Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #135250
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-03-31, 11:31

Om jag abbonerar på Relakks säker surf och denna tjänst inte fungerar....ja...då har jag ju knappast säker, annonym surf.

I morse kom jag in men Relakks gör på något sätt att min bredbandsuppkopplng avbryts ideligen (vilket den inte gör när Relakks inte är uppkopplad). Nu har jag överhuvudtaget inte kunnat koppla upp mig på Rellaks sen 9-tiden i morse.

Så....vad betalar jag för...och varför har dom en support mail om ingen läser den???? Det hela är rätt bedrägligt eftersom man inte får vad man betalar för.

Relakks är för mig, under de bästa förhålllanden...mycket opålitligt.

Och i motsats till vad det står i min profil.....jag ÄR partimedlem....vet bara inte hur jag får en den informationen i min profil.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Mårten Fjällström Inte uppkopplad

Mårten Fjällströms avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #135267
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-03-31, 13:48

Relakks service är rätt kass ja. Vet inte om någon av de andra är bättre.

Om medlemsskapsrutan:

Citat:
Andreas Käiväräinen (2008-Apr-11)Det står inte att jag är partimedlem, hur ändrar jag det?

Guppen partimedlem är till för att kunna urskilja vilka som är medlem i partiet eller ej.

Enligt svensk lag så är partimedlemskap hemligt och därför kan inte vi gå in själva och ändra din grupptillhörighet.

Logga in på http://www.pirateweb.net med lösenordet ni skrev in när ni reggade er som medlem och ändra erat "Forum handle" som ni hittar under "Profile details". I "Forum handle" så skriver ni erat forums nick.

Jag har glömt mitt lösenord, hur får jag ett nytt?

För att återfå lösenord så skicka ett mail till medlemsservice@piratpartiet.se. Tänk här på att specifera vad det är för lösenord det gäller. Piratpartiet.se (Drupal), Forumet eller Pirateweb

http://forum.piratpartiet.se/Topic101883-66-1.aspx

"Med bevis finns inga hinder att döma så kallade muslimer i svenska domstolar, det sker dagligen. Terroristlagstiftningen gäller bara så kallade muslimer som är oskyldiga i lagens mening." - Jan Guillou

Svara med citat
  (#7) Gammal
Andreas Wesik Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #135525
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-01, 23:26

Lite flame-varning på rubriken på denna tråd.

Jag kopplade "Osäker" som icke-anonym medan ett bättre ord kanske hade varit "Ostabil".

Andreas Wesik, Funktionär/Aktivist - Malmö

Your civilization has built the Internet wonder (+2sci, +2hap, +2com). This obsoletes the Hollywood wonder (+2hap, +1com).

Svara med citat
  (#8) Gammal
Denuviate Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #135925
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-04, 06:34

Jag håller med att relakks har dålig support och att uppkopplingen är instabil. Jag använde mig av dem förut och blev nerkopplad ofta, ibland flera gånger om dan. Någon som kan rekommendera en annan VPN? Det borde finnas många i dagens övervakningssamhälle.

Svara med citat
  (#9) Gammal
megaman Inte uppkopplad

megamans avatar

Reg.datum: Mar 2007

Länk: #135930
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-04, 08:42

Relakks funkar bra för mig nu, är ofta uppkopplad med relakks över tio timmar i sträck utan att bli nedkopplad, om jag inte stängt av datorn eller med meningen kopplad ned från VPN hade den kanske varit igång ännu längre. Kan ju vara att de blev överbelastade i samband med att IPRED trädde i kraft.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #137889
Standard RE: Osäker surf med Relakks - 2009-04-15, 14:59

Såååå...nu till själva kärnan.....vågar man ladda ner nu med sin Relakks uppkopplad (när den nu ibland är det)????

Alltså fungerar den anonyma surfningen så att IPRED blir verkningslös eller ska man inte lita på Relakks och liknande tjänster???

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
FRA:s framtid osäker utan ny lag Anders Strömgren PP i media 3 2008-06-16 11:19
Relakks död? Ken Rabelius Övrig diskussion 2 2008-03-18 19:10
relakks down? In English 0 2007-10-14 03:12
Swedish company offers new passports for computers to surf the Web Christian Engström PP i media 0 2007-05-21 12:56
Relakks vito Relakks 33 2006-10-03 23:37