Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mattinho Inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2006
Standard Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-15, 21:28

Läste aftonbladets nätupplaga idag och trodde knappt mina ögon. "Piratpartiet lovar sympatisörer gratis hemlig ip-adress". Måste ni främja brottsligheten i landet för att ni eventuellt ska kunna uppnå 4%-spärren? Än så länge är det olagligt att fildela och jag förstår verkligen inte hur ni tänker här i piratpartiet. Har ni ingen moral alls? inte nog med att era väljare (de olagliga fildelarna) kan använda sig av detta för att undvika polisen nu ger ni alla nätpedofiler och alla brottslingar som vill planera brott ostört över internet den chansen helt gratis! tack piratpartiet, ni må ha fler medlemmar än miljöpartiet men det är så fruktansvärt svårt att ta er seriöst när ni kommer med sådanna här förslag/tjänster för att fiska röster. Gå ut och prata med folket som alla andra partier gör och försök övertyga oss där, inte genom att dela ut tjänster så att nätpedofiler, terrorister, fildelare och andra brottslingar kan göma sig från polisen!!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Gert Löwenhamn Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #45966
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-15, 21:35

Om du läser FAQn på Relakks sida ser du att pedofiler och annat pack inte gör sig besvär.

Citat:
De uppgifter som svenska myndigheter kan begära förutom abonnentuppgifter(se ovan) är så kallade trafikuppgifter.

Dessa är omgivna av ett mycket starkare legalt skydd. För att bryta sekretessen för trafikuppgift måste brottet vara föreskrivet ett straff om minst fängelse i två.

Jag hade samma tvivel innan jag såg detta. Men iom att man på detta sätt går in och sammarbetar mot "riktiga" brottslingar så ser jag inget problem med tjänsten.

// Gert Löwenhamn<br>
gert@lowenhamn.nu<br>
070-310 44 98

Svara med citat
  (#3) Gammal
Leo Inte uppkopplad

Leos avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #46079
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-16, 10:51

Citat:
Mattinho (2006-Aug-15)... nätpedofiler, terrorister, fildelare och andra brottslingar ...

Att ens nämna fildelare i samma mening som pedofiler och terrorister tyder på en viss Bodströmsretorik. Vidate så är fildelning i sig inte brottsligt och att dela med sig av information och kultur fritt borde vara lagligt - även om det idag inte är det. Piratpartiet vill efter valet avkriminalisera de medborgare som idag fritt delar med sig av information och kultur.

Svara med citat
  (#4) Gammal
Engström Inte uppkopplad

Länk: #46266
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-16, 22:52

Det var sannerligen ett annorlunda sätt att se på det. tjänster gör det möjligt att surfa anonymt, som jag förstått det. Sen vad surfaren gör är väl helt oväsentligt. Att kunan surfa anonymt borde vara en rättighet för vem som helst. Vad jag gör och skriver, om det så bara är ett simpelt e-mail till min kära mor har ingen annan än jag att göra med.

Kan jag få möjligheten att surfa på aftonbladet.se anonymt eller skriva detta inlägget så är det väl bara bra?

En kniv i din hand gör ingen mördare, om du förstår vad jag menar...

Svara med citat
  (#5) Gammal
Holi Inte uppkopplad

Holis avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #46344
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-17, 12:14

Rent praktiskt så finns det ännu säkrare nätverk som är mycket större och helt gratis som tillåter alla att göra precis det du skriver redan innan vi upplyste om ett svenskt alternativ... Vad gör det för skillnad rent praktiskt då? Jo nu vet även de som inte håller på med sånt om detta och är därav garanterade anonymitet även dem... För varför skulle sånna som håller på med dessa brottsliga handlingar inte veta om hur man döljer sin identitet för?

Allt vi gör är att erbjuda Svensson samma möjligheter till anonymitet som de med större kunskaper redan har och även påpeka precis hur menlöst Bodströms initiativ faktiskt är i processen..

Vi säger inte "här brottslingar så här ska ni göra" Vi säger "nej du Bodström det där du fick igenom gör ingen som helst nytta du kanske borde tänkt lite längre än plånboken när du gick nöjjensindustrins ärenden"

ena fyra ena tvåa vad blir det? jo 42!

Svara med citat
  (#6) Gammal
Henrik Rydberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #47207
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-20, 16:29

Om jag hjälper en medmänniska kan den medmänniskan vara terrorist.

Ska jag undvika att hjälpa medmänniskor för att de skulle kunna vara terrorister?

Den som inte har något att dölja har ingenting att frukta...

och regeringen vidtar extraordinära säkerhetsåtgärder.

Svara med citat
  (#7) Gammal
breezer Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #47248
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-20, 19:46

Det finns redan en mängd olika tekniker som "pedofiler och terrorister" kan använda sig av utan att känna sig övervakade. Denna tjänst verkar rikta sig mer till medelsvensson som inte vill sätta sig in i dessa.

Svara med citat
  (#8) Gammal
aronat Inte uppkopplad

aronats avatar

Länk: #48454
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-24, 21:22

Citat:
Mattinho (2006-Aug-15)Läste aftonbladets nätupplaga idag och trodde knappt mina ögon. "Piratpartiet lovar sympatisörer gratis hemlig ip-adress". Måste ni främja brottsligheten i landet för att ni eventuellt ska kunna uppnå 4%-spärren? Än så länge är det olagligt att fildela och jag förstår verkligen inte hur ni tänker här i piratpartiet. Har ni ingen moral alls? inte nog med att era väljare (de olagliga fildelarna) kan använda sig av detta för att undvika polisen nu ger ni alla nätpedofiler och alla brottslingar som vill planera brott ostört över internet den chansen helt gratis! tack piratpartiet, ni må ha fler medlemmar än miljöpartiet men det är så fruktansvärt svårt att ta er seriöst när ni kommer med sådanna här förslag/tjänster för att fiska röster. Gå ut och prata med folket som alla andra partier gör och försök övertyga oss där, inte genom att dela ut tjänster så att nätpedofiler, terrorister, fildelare och andra brottslingar kan göma sig från polisen!!

Även om jag till viss del kan hålla med att det är lite märkligt sätt att fiska röster på, så reagerade jag på moralfrågan? Vad har det med moral att göra? Bara för att något olagligt så betyder inte det är moraliskt fel. Om vi inte hade någon som ifrågasatte lagen skulle världen vara ännu värre än vad den redan är.

Vidare har nog terrorister och pedofiler gömts sig på nätet i åratal. Tekniken är inte direkt ny.

__________________________<br>
Snälla byt forum, ingenting fungerar som det ska och man måste rensa cachen varje gång man ska skriva ett inlägg.

Svara med citat
  (#9) Gammal
JOPS Inte uppkopplad

JOPSs avatar

Länk: #50127
Standard RE: Märkligt sätt att fiska röster på... - 2006-08-31, 13:35

Citat:
Mattinho (2006-Aug-15)Läste aftonbladets nätupplaga idag och trodde knappt mina ögon. "Piratpartiet lovar sympatisörer gratis hemlig ip-adress". Måste ni främja brottsligheten i landet för att ni eventuellt ska kunna uppnå 4%-spärren? Än så länge är det olagligt att fildela och jag förstår verkligen inte hur ni tänker här i piratpartiet. Har ni ingen moral alls?

Jag har inte läst artikeln än men vad är det för omoraliskt med att erbjuda världens medborgare rätten att använda internet anonymt? Vad är det som säger att alla som vill kunna välja att vara anonyma automatiskt är självklara brottslingar? Har tanken ens slagit dig att det finns en stor mängd människor som lever med skyddad identitet eller som värnar om sitt privatliv och ändå inte är något av det du nämner? Ska de fråntas rätten att få använda internet utan enkel insyn?

Stänger du dörren om dig själv på offentliga toaletter och i så fall varför? Är alla som stänger dörren om sig på toaletten pedofiler och terrorister? Om endast någon enstaka av dem är det så kanske vi ändå borde totalförbjuda dörrar som kan dölja vad som händer därinne, oavsett om det är vanliga hederliga medborgare eller ej? Lite privatliv kan de väl offra i brottsbekämpningens namn?

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fildelning, Postens Årsstämma och ett märkligt horoskop Christian Engström PP i media 4 2008-04-06 00:54
"Märkligt att man som artist svarar på det sättet" larsl PP i media 0 2008-04-04 15:31
"Märkligt att (s) missat intrånget" Joakim Holgersson PP i media 7 2006-09-09 08:14
Mycket märkligt test! Alexander F Övrig diskussion 16 2006-07-13 17:30
Åklagare Roswall uttalar sig mycket märkligt för Sydsvenskan Alexander F PP i media 9 2006-07-10 06:55