Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Kandidatur- Steffan Müller - 2006-04-09, 09:31

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><TBODY><TR><TD class=smalltxt vAlign=top>Steffan Müller 41 år och för närvarande studerande. Född och uppvuxen i arbetarstaden Norrköping. Mina värderingar är hämtade från punkrevolutionen och från tidigare arbetarrörelser i vårt land. Tror att en genomtänkt upphovsrättslag där människan sätts före alla ekonomiska intressen är ett måste för att uppnå något som kan liknas vid en demokrati.

Tycker att Piratpartiet frågor som lyfts fram är angelägna även i ett störrelångsiktigare perspektiv där även mitt engagemang för att bromsa globaliseringens negativa följder och ett kraftigt avståndstagande från den imperialistiska staten USAs härjningar ingår.Bodströms härjningar låter jag bli att kommentera här då det säkert är helt uppenbart vad man tycker om det. Men hans timing tror jag spelar än stor roll i att han lyckas just nu.

Mycket bevandrad i litteratur som handlar om samhälle,kultur och som tar upp olika sociala och psykologiska frågor. Tyckerdet är ett "måste" att engagera sig i samhället för att kunna leva. Politisk utbildning har jag ingen utan är en "autodidakt" politiker som kommer att fortsätta vara det även i en ev. riksdag.

En liten obetydlig person som Mattias Rust förändrade världen, så jag vet att det går.

Steffan Müller</TD></TR></TBODY></TABLE>

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#2) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16045
Standard RE: Kandidatur- Steffan Müller - 2006-04-09, 09:39

Om exempelvis FI, junilistan eller Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen, skulle du då kunna tänka dig att stödja deras parti och åsikter bara för att få igenom dina krav i dina frågor. Eller finns det någon gräns för din samarbetsvilja med andra partier för att nå piratpartiets mål?

Svara med citat
  (#3) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #16055
Standard RE: Kandidatur- Steffan Müller - 2006-04-09, 09:55

Har ganska klara gränser.

Fi känner jag sympati för och tycker att de behövs så dem skulle jag kunna samarbeta med om det inte på något sett motverkade vad PP står för.

Junilistan vet jag inte så mycket om tyvärr, har en del fördomar mot dem för tillfället, så det får jag nog återkomma till när jag känner dem bättre.

När det gäller SD så anser jag att om de skulle ta sig in i riksdagen så kan jag inte se någon möjlighet för ett samarbete då jag inte anser de har en demokratisk värdegrund.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#4) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16217
Standard RE: Kandidatur- Steffan Müller - 2006-04-09, 14:40

Du får min röst

Svara med citat
  (#5) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #16299
Standard RE: Kandidatur- Steffan Müller - 2006-04-09, 17:47

Vad anser du förresten själv i frågan, fredux? Du har ju ställt den till i princip alla.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Jonathan Müller dansve Kandidater Norrköpings kommun 1 2010-03-12 19:04
Kandidat - Steffan Müller samface Östergötlands län 2010 0 2010-02-28 09:23
Kandidatur - Pär Henriksson allMANkind Valsedlar 2006 (STÄNGD) 2 2006-04-09 10:17
Kandidatur - Tor Skude Tor Skude Valsedlar 2006 (STÄNGD) 3 2006-04-09 10:10
Kandidatur - Bo Leuf Bo Leuf Valsedlar 2006 (STÄNGD) 2 2006-04-09 10:10