Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Johnny Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006
Standard RE: Trakassering vid vallokaler - 2006-09-18, 16:25

Har nu hört från flera håll om folk som blivit trakasserade när de stått utanför vallokalen. Inte av röstande i första hand utan från andra partiers funktionärer och till och med "opartiska" vallokalsfunktionärer. På vissa ställen har det gått till ren mobbing så att vårt folk inte ens orkat stå kvar utan gått därifrån. Är detta verkligen Sverige? När liknande saker händer i Ukraina, Ryssland, Etiopien eller var nånstans det kan vara, så reagerar alla med höga rop om valfusk. Här i vårt "fina demokratiska" land sysslar de etablerade med liknande saker som deras partier fördömer i andra länder. Jag kan bara citea allas vår Sverker: "Ska det va så här, ska det det, va..."

Det vore intressant att se hur utbrett detta beteende är/har varit. Kanske vore bra med en egen tråd för rapportering av oegentligheter vid vallokalerna med uppgift om händelse, förövarens eventuella partifärg och plats.

Johnny

Svara med citat
  (#2) Gammal
Slugast Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #57113
Standard RE: Trakassering vid vallokaler - 2006-09-18, 16:49

Funkade iaf bra i vallokalen jag tog ansvar för. Var dit 3 gånger under dagen för att titta till och min hög låg på samma ställe under hela dagen. Däremot kunde jag notera att andras högar hade tryckts åt både vänster och höger bredvid och under PP's. Såg att vissa hajade till när jag slevade upp bunten, dom kanske inte vågade göra mig arg med att peta på den!(våran hög låg längst upp till höger, närmast ingången dit man går och röstar)

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är