Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders S Inte uppkopplad

Anders Ss avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-28, 03:55

Anders Sandberg, 58, Göteborg

Svara med citat
  (#2) Gammal
Mattias Agar Inte uppkopplad

Mattias Agars avatar

Länk: #13868
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-29, 23:33

Mattias Agar, 19, Göteborg

- Mattias
  Skicka ett meddelande via MSN till Mattias Agar  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Iman Inte uppkopplad

Länk: #13873
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-30, 00:42

Iman Mirbloki, 26 år, Lunds Kommun. (Jag)

Catalin Marghit, 27 år, Malmö Kommun

+Ett par namn till som kommer så fort jag har deras godkännande.

The reasonable man adapts himself to the world; the unreasonable man persists in trying to adapt the world to himself. Therefore, all progress depends on the unreasonable man. <br>George Bernard Shaw
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Iman  
Svara med citat
  (#4) Gammal
frippelin Inte uppkopplad

Länk: #13882
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-30, 09:25

<P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Hej,<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Härmed anmäler jag mitt intresse att vara kandidat för riksdagsvalet för piratpartiet.<o:p></o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Jag ställer upp för att jag anser att nuvarande copyright och patentregler är utvecklingshämmande för hela samhället.Sen är jag för ett privatliv utan inblandning av staten/storebror. Jag vill kunna verka i samhället utan att staten loggar/övervakar allt jag gör och skriver/läser/mailar/skickar mm läses/lagras.</SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Hur ska vi som medborgare, företagare och nyskapande människor kunna utvecklas om någon äger rättigheterna till musik, idéer, gener, DNA-strängar mm i absurda tidsrymder?<o:p></o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Jag är aktiv fildelare, biobesökare, tänkare, skribent, fotograf, musikälskare och framför allt en global världsmedborgare som känner att vi måste ta upp frågan om hur och hur länge copyright och patent rimligen ska finnas och om de ska finnas överhuvudtaget?? </SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Det är sen&nbsp;inte rimligt att musik och filmindustrin ska få agera polis och jaga fildelare med de metoder som just nu används. Polisen får ju inte använda brottsprovokation när de jag bovar eller hur! Nej, fram för rimliga lagar och regler för patent och copyright innan tankar, idéer och nytänkande och skapande slutar att existera. <o:p></o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">PS. Vart skickar jag in kandidatförklaringen centralt?&nbsp;Jag hittar ingen adress&nbsp;dit jag kan skicka in PDF:en. Går det bra att skicka in denna anmälan digitalt då jag inte har någon skrivare eller går det bra att skicka in en handskriven kandidatförklaring?<o:p></o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial"><o:p>&nbsp;</o:p></SPAN></FONT></P><DIV><P class=MsoNormal><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Mvh</SPAN></FONT><FONT color=navy><SPAN style="COLOR: navy"><o:p></o:p></SPAN></FONT></P><P class=MsoNormal><?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /><st1ersonName ProductID="Fredrik Lundbeck" w:st="on"><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Fredrik Lundbeck</SPAN></FONT></st1ersonName><FONT color=navy><SPAN style="COLOR: navy"> <BR></SPAN></FONT><FONT face="Times New Roman" color=navy size=3><SPAN style="FONT-SIZE: 12pt; COLOR: navy">Erkenskroken 18<BR></SPAN></FONT><FONT face="Times New Roman" color=navy size=3><SPAN style="FONT-SIZE: 12pt; COLOR: navy">120 54 Årsta<BR></SPAN></FONT><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">073-803 11 49<BR></SPAN></FONT><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">08-917468<BR></SPAN></FONT><FONT face=Arial color=navy size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">f_lundbeck@hotmail.com</SPAN></FONT></P></DIV>

Svara med citat
  (#5) Gammal
Rick Falkvinge Inte uppkopplad

Rick Falkvinges avatar

Reg.datum: Dec 2005

Länk: #13885
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-30, 10:46

Citat:
frippelin (2006-Mar-30)<P class=MsoNormal><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial"><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN><P class=MsoNormal><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">PS. Vart skickar jag in kandidatförklaringen centralt?Jag hittar ingen adressdit jag kan skicka in PDF:en. Går det bra att skicka in denna anmälan digitalt då jag inte har någon skrivare eller går det bra att skicka in en handskriven kandidatförklaring?
</SPAN><P class=MsoNormal><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Vi har med myndigheter att göra, så vi måste ha den på papper. (Jag har försökt mitt Jedi Mind Trick med att de är ålderdomliga tidigare, men det funkar inte på dem.) Handskrivet går bra, så länge den innehåller samma text som blanketten.</SPAN><P class=MsoNormal><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; COLOR: navy; FONT-FAMILY: Arial">Piratpartiet, Box 307, 101 26 Stockholm.</SPAN>

Svara med citat
  (#6) Gammal
Balder Lingegård Inte uppkopplad

Länk: #13887
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-30, 11:14

Balder Lingegård, 22 år (vid valet), Göteborg

Pirater i världen, förenen eder!

Svara med citat
  (#7) Gammal
SeB Inte uppkopplad

SeBs avatar

Länk: #13954
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-31, 03:07

Har funderat ett bra tag på att engagera mig mer... Så, varför inte börja med att nominera mig själv

Sebastian Bergquist, 34, Göteborg

Då ska man bara fundera ut en massa bra saker och säga då...

---<br>
Focus dammit, I'm trying to focus!<br>
<br>
Läs min presentation av mig själv:<br>
https://www.piratpartiet.se/forum/Topic17635-91-1.aspx
  Skicka ett meddelande via AIM till SeB  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Gargamelo Inte uppkopplad

Länk: #14018
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-31, 19:33

Gabriel Carlsson 26 , Göteborg

Nättekniker

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Acces to computers and anything which might teach you something about the way the world works...

should be unlimited and total.

Always yield to the Hands - on - imperative

All information should be free!

Mistrust Authority!

Promote Decentralization!

Svara med citat
  (#9) Gammal
BaskerWille Inte uppkopplad

Länk: #14047
Standard RE: Nomineringar - 2006-03-31, 21:36

Magnus Willén, 21 (vid valet), Åkersberga

"I should like to see the time come when pirates shall help to make the laws. I should like to see that whiplash, the ballot, in the hands of pirates. As for this country's government, I don't want to say much, except that it is a shame - a shame that men of our own - the pirates can not live as they wish. If I should live twenty-five years longer - and there is no reason why I shouldn't - I think I'll see pirates handle the ballot."

Svara med citat
  (#10) Gammal
T.E.H.K.D.K Inte uppkopplad

Länk: #14108
Standard RE: Nomineringar - 2006-04-01, 09:28

Jag nominerar Torbjörn Diderholm Korell. 23år och ordförande Piratpartiet Uppsala. Dvs mig själv.

----<br>
Piratpartiet Uppsala<br>
tel: 0703097882 E-post: Torbjorn.Diderholm.Korell@piratpartiet.se<br>

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nomineringar KL Landskrona willenfort 12. Skåne läns västra valkrets 0 2009-10-30 17:04
Nomineringar Bernt Granbacke Arkiv för Norrbottens län 3 2006-04-26 18:09
Nomineringar Balder Lingegård Konstituerande årsmöte GBG 10/4 4 2006-04-10 22:31
Ang. frågan om nomineringar Anders Forsman Fram till valet 2006 i Västmanlands län 1 2006-04-07 12:45
Nomineringar Richie Nomineringar till Styrelsen 3 2006-04-04 14:36