Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-08, 14:22

"En hårdrocks diggande yngling som gillar att spela på nätet, men även att träffa nya och gamla vänner på nätet är kul.

Har sedan 3 år (10:e april) också ett stort intresse för träning och tänker även numera lite på vad man stoppar i sig.

Min ena dotter är intresserad av horoskop och stjärnbilder, så visst för den som är intresserad, så är jag Vädur.

Har förövrigt 2 döttrar till, Linn 11 och My 15 år och en underbar fru Lisbeth som delat mitt liv i 32 år nu. Vi bor på Bäckby och börjar sakteliga trivas med stadslivet efter att ha bott på landet i 20 år.

På äldre dar, så har man fått ett politiskt intresse också tack vare Piratpartiet som står för viktiga sakfrågor som betyder mycket för mig."

Min presentation på MälarNetCity som jag fyller upp med lite mer seriösa fakta.

Jag är uppvuxen och bosatt i Västerås och har väl livet under kontroll i allmänhet. Min yrkeskarriär har en blandad kompott, att från start utbildat mig till Elmekaniker hos ASEA, så nämner jag resterande i lite kort tappning.

Efter utbildningen var jag kvar på skolan såsom Instruktör (Lärare), men vingarna ville lyfta och annat fanns "där ute" , Låssmed blev mitt nästa yrke, så har du en dörr som ska upp - ring mig .

Blev efter detta egen företagare och jag tillsammans med en kompanjon startade Videoshopen 1980 ( Vi var 3:e butiken i Sverige). Efter en omtumlande succéstart gick vi vidare, så ett nytt bolag startades, där vi köpte och sålde filmrätter för skandinavien och visst - hollywood och filmmässan där blev besökt 2 år i rad, så underbar tid, men omständigheter gjorde att vi (konstigt nog kan tyckas) sålde av verksamheten 1986.(Kan ta hela storyn i annat tillfälle [Wink] )

Blev iaf bilsäljare,annonssäljare,livsmedelssäljare - där längsta tiden var hos Findus(Nestlé) 5 år.

Är nu inköpare sedan 1998 hos Bombardier, där jag står för eftermarknad och garanti och är en av länkarna som ser till att tågen rullar över hela världen, så det är lite och bita i.

Kom i kontakt med Piratpartiet dagen/dagarna efter den stora anstormningen och tvekade inte en sekund utan kände bara, att där vill jag vara med. Har dock velat lite angående, att bli officiell eller inte, men är nu redo att stå för Piratpartiets frågor i ur och skur.

Tror eller rättare sagt vet, att jag har mångfaldig erfarenhet i yrkeslivet samt människokännedom och brinner jag för något, så vet man om det- så den lilla kompotten gör att jag skulle framföra Partiets talan på ett bra sätt.

Varför rösta på mig?

Jag är helt övertygad om att mitt "brinn" kommer att påverka och förändra till Piratpartiets fördel. Är helt inställd på ett förändrat liv och medhåll och stöd av övriga i familjen, vilket jag tror är avgörande att man ska lyckas. Har tidigare ingen som helst koppling till politik, men ser det bara som en fördel. Politik handlar ju egentligen bara om att kommunicera...

Sa jag att min ålder är 49 år - Weeeee fyller 50 snart! Halva livet kvar

Ledamot i Västmanland
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#2) Gammal
fredux Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #15880
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-08, 19:55

Om exempelvis FI, junilistan eller Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen, skulle du då kunna tänka dig att stödja deras parti och åsikter bara för att få igenom dina krav i dina frågor. Eller finns det någon gräns för din samarbetsvilja med andra partier för att nå piratpartiets mål?

Svara med citat
  (#3) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #15919
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-08, 23:12

Har faktiskt inte tänkt andra banor än att se blått eller rött alternativ och om jag ska vara riktigt ärlig, så är jag dåligt påläst vad nämda partier står i sakfrågor. Men jag litar på sunt förnuft och på det kommer man långt.

Sen kan jag väl nämna att jag varit en som röstat lite vilt och slängt en röst på Ny demokrati, men i det läget "tyckte" jag, att de gjorde ett bra "grytröj" i riksdagen. Har varit i allmänhet lite vacklande från rött till blått i olika perioder i mitt liv, men sista valen har ingen sida direkt tilltalat mig. Senaste valet röstade jag blankt.

Tror sedan att de riksdagskandidater som kommer representera PP också lyssnar på vad medlemmar tycker i de situationer som komma skall.

Sverigedemokraterna ger mig obehagskänslor iaf
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Fahrenheit451 Inte uppkopplad

Fahrenheit451s avatar

Länk: #16193
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 13:59

Grytröj? De hade ju även vissa främligsfientliga åsikter. Enligt min uppfattning var de inget alternativ för att röra om i grytan om de besitter sådana åsikter.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg
http://liebenow.wordpress.com/

Svara med citat
  (#5) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #16242
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 15:27

Dom hade då (och jag poängterar att jag tyckte så då) en hel del bra idéer, men likväl som miljöpartiet en gång kom in och rörde om, så gjorde Ny demokrati, en bra sak,nämligen i princip, att man talade om att det fanns fler än rött eller blått att rösta på.

Mina värderingar och tankar politiskt idag, så skulle jag inte rösta på dom om det skulle hända igen.

Vill samtidigt trycka på ang. frågan Sverigedemokraterna,FI och JL, så skulle jag tänka bra många gånger innan man "kohandlade" med dessa partier. Tror om känslan leder mig rätt och om jag blev tvungen ifrågasätta mitt deltagande. Bara för att förtydliga att jag definitivt inte delar deras uppfattning.
Svara med citat
  (#6) Gammal

Fahrenheit451s avatar

Länk: #16245
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 15:43

AttND hade en del bra ideér gör det enligt min mening inte att man kan skita i att de har en synnerligen dålig idé.

Sen förstår jag inte att vad det svåra skulle vara att bedriva kohandel med Fi. SD förstår jag, Junilistan vet jag inte mycket om , men Fi tror jag inte har något som strider mot våra grundvärderingar.

---------------

"Demokrati uppstår när man eftersträvar alla medborgares frihet och jämlikhet och tar hänsyn till deras antal men inte deras art"; Aristoteles

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg

Svara med citat
  (#7) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #16253
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 16:28

Sant och jag håller med dig där. Som jag också skrev, så är jag lite klokare idag än då

Beträffande SD,JL och FI, så generaliserade jag och drog alla över en kam, men SD skulle jag avstå helt ifrån och skulle aldrig acceptera kohandel med detta parti. Dåligt påläst av vad JL och FI har i sakfrågor och visst om de vill att vi stödjer dom i frågan "Rättvisa åt alla" så skulle jag kunna tänka mig att förhandla. Vad jag vet står väl inte dessa partier för särskilt avskräckande politik. Men som sagt, vill ge ett svar som dock blir lite avvaktande pga att jag idag inte har kläm på helheten.

Sunt förnuft och behandla personer som du själv vill bli behandlad, kommer man långt med.
Svara med citat
  (#8) Gammal

Fahrenheit451s avatar

Länk: #16282
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 17:17

Sunt förnuft oxå. Någon som vet vad det är, jag vet det fan inte? Alla har olika syn på sunt förnuft enligt mig. Var det inte detta taskiga ordval som ND fick mycket kritik för. Sunt förnuft, hatar begreppet, finns inte, nope. T o m en idiot som Bert Karlssonhar använt detta ordval och efter hans synnerligen obegåvade politiska debakle borde detta ordval inte användas av en tänkande individ.

---------------

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg

Svara med citat
  (#9) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #16300
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 17:50

Sunt förnuft är ett vedertaget begrepp och i min värld så finns den definitionen fortfarande. Att sedan vissa enligt dig har misshandlat denna betydelse är ju en annan historia. Dessa levde tydligen inte efter just sunt förnuft.

Min personliga åsikt i andra frågor än de som PP har programmet är rätt allmänna annars och jag vet inte om de frågorna ska behandlas i detta nu.

Eller fråga rakt ut vad du vill ha reda på, så svarar jag givetvist också.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Fahrenheit451s avatar

Länk: #16319
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 18:07

Min värld ser sagt inte ut som din. Jag tycker inte om begrepp som sunt förnuft eftersom ingen kan definiera vad det betyder. Det kan betyda precis vad som helst i min värld och eftersom jag har sett människor med fel värderingar använda detta ordval oftare än andra så vet jag inte var jag har dig.

Sen det att du i vuxen ålder röstat på ett främlingsfientligt parti gör mig ännu mer tveksam.

Så det finns nog inget som kan laga mitt tvivel för dig genom ordväxling, utan det kannog endast lagas genom handlingar. För jag dömer inte utan alla kan gå genom elden till slut.

---------------

Jonathan Müller

Ny mycket bättre blogg

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
tillbakadragen kandidatur anders svensson soulfly82 Kandidater Ystads kommun 1 2010-02-28 21:06
Anders Forsman i VLT fredux PP i media 1 2006-06-02 04:38
Kandidatur - Anders Häggström Anders Häggström Valsedlar 2006 (STÄNGD) 2 2006-04-09 18:06
Kandidatur - Anders Espefält Anders Espefält Valsedlar 2006 (STÄNGD) 10 2006-04-09 01:16