Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 19:27

För att lätta ditt hjärta så kan jag berätta att jag aldrig stått för fientlighet mot invandring -tvärtom så har jag alltid främjat invandring och menar att det har hjälpt sverige till var det är idag. ND var ett - medges - slentriant röstande från min sida och jag röstade nog mera för att de var lite roliga prickar än att jag stod bakom deras politik.

Vet idag att det var ett felakigt beslut av mig då och som sagt - jag skulle aldrig tänka i dessa banor idag. Men att jämföra ND med SD är nog lite att ta i tycker jag.

Tack för tipset förresten, att sunt förnuft kan stå för så olika saker - har aldrig tänkt på det sättet, men kommer även jag att vara eftertänksam innan det används i fortsättningen

Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#2) Gammal
PB Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16350
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 19:49

Vad anser du om att sälja ut Sveriges arbetslösa till ännu mer försämringar, liknande det sätt som miljöpartiets riksdagsgrupp gjort för att istället smörja Persson-regeringen med förmåner till pensionärerna. Kan du kohandla om försämringar för Sveriges 1,5 miljoner utan anställning, varav jag antar att en stor del arbetslösa kan komma att lägga sin röst på Piratpartiet?

<FONT face="Times New Roman"></FONT>

Svara med citat
  (#3) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #16364
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 20:04

PB: Behandlingen av arbetslösa är idag som brickor i ett spel - ett dåligt spel och om jag fick bestämma, så skulle förbättringar införas gentemot ALLA företag, så att "lärlingsperioden" blommar ut på fullt allvar istället för nu - åtgärder som, att t.ex sätta en arbetslös nätverkstekniker att gå en datorkurs om du förstår vad jag är ute efter.

Finansieras? Be mig inte om det bara, för hur man vrider, så måste ju helheten in och jag vägrar att försämra äldrevården också.

Idag är en arbetslös bara en siffra som till vilket pris som helst ska in på åtgärd för att gynna siffran "öppet arbetslösa". Den stora skaran väljer inte att bli arbetslösa, men det verkar nästan som det idag, om man ser det från myndigheterna sida.

Men nu är det ju inte frågor vi går till val med, så detta är min personliga åsikt i frågan.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#4) Gammal
PB Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #16393
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 20:31

<TABLE cellSpacing=1 cellPadding=9 width="100%" border=0><TBODY><TR id=_ctl1_ctlTopic_ctlPanelBar_ctlTopicsRepeater__ctl3_trRow2><TD class=TableCell_Light id=_ctl1_ctlTopic_ctlPanelBar_ctlTopicsRepeater__ctl3_tdPostCell3 vAlign=top width="24%" nowarp=""></TD><TD class=TableCell_Light id=_ctl1_ctlTopic_ctlPanelBar_ctlTopicsRepeater__ctl3_tdPostCell4 vAlign=top width="76%">Till Anders Forsman:<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%"><TBODY><TR><TD class=smalltxt vAlign=top>

"Men nu är det ju inte frågor vi går till val med, så detta är min personliga åsikt i frågan. "

Frågan om de arbetslösa är inget PP går till val med, det är införstått från min sida, även att du Anders har begrepp om det som berör de arbetslösas villkor.

Men... eftersom Rick tydligt har förklarat att PP har inget intresse för att syssla med fördelningspolitiska frågor gör att jag undrar om det är möjligt att undvika detta. För ska det kohandlas om vilken fråga som är viktigast så blir en annan fråga nedprioriterad i den politiska agenda som finns i riksdagens plenumsal. Vad händer om statsministern och piratpartiets gruppledare i riksdagen, vilket kanske blir Rick, tar en gruppledaröverläggning där piratkopieringen blir fullständigt tillåten under förutsättning att villkoret för de arbetslösa sätts ännu hårdare. Hypotetiskt utgår vi från att Rick, som finslipad taktiker gör upp om detta, vilket kommer att ge uppmärksamhet i hela världen, vad anser du då om detta? Att få sola sig i glansen och vara betydelsefull PP-politiker, om det innebär att de som är utan anställning kanske blir utan möjlighet att gå till domstol med felaktig behandling från akassan eller arbetsförmedlningen.</TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE>

<FONT face="Times New Roman"></FONT>

Svara med citat
  (#5) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #16406
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-09, 20:58

PB: det beror på vad definition "ännu hårdare" innebär för dig. För mig betyder det i princip "skyll er själva att ni är arbetslösa och skaffa något att leva av" Det skulle jag aldrig stödja och dessutom skulle det innebära en så pass stor fråga, så jag är övertygad om att PPmajoritet inte heller skulle bli ett faktum.

I ärlighetens namn, så kan nog ingen direkt svara utifrån vart vi står idag - där vi går till val med 3 frågor som är nog så viktiga, men vilket pris är vi beredda att ta?

Inte ska vi försämra för de som redan har det tufft i alla fall.

Jag har nära kontakt med med en del som idag är arbetslösa och kan väl bara säga - det är skrämmande, att det får fortsätta med den kränkande,nedbrytande filosofi man fogar över på arbetsförmedlingar.

Så svaret på din fråga blir helt enkelt att jag inte stödjer en så drastisk åtgärd.
Svara med citat
  (#6) Gammal

Anders Forsmans avatar

Länk: #16631
Standard RE: Kandidatur - Anders Forsman - 2006-04-10, 13:27

Tack till er alla kandidater och grattis till alla.

Tack till Er som gav sin röst till mig, den ska förvaltas väl.

Gillar egentligen inte en sak och det är att jag kom på 13:e plats -tur man inte är vidskeplig
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
tillbakadragen kandidatur anders svensson soulfly82 Kandidater Ystads kommun 1 2010-02-28 22:06
Anders Forsman i VLT fredux PP i media 1 2006-06-02 05:38
Kandidatur - Anders Häggström Anders Häggström Valsedlar 2006 (STÄNGD) 2 2006-04-09 19:06
Kandidatur - Anders Espefält Anders Espefält Valsedlar 2006 (STÄNGD) 10 2006-04-09 02:16