Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Deus Inte uppkopplad

Deuss avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Kandidatur - Leo Ryberg - 2006-04-09, 21:42

Jag skriver samma sak som på min lokala lista:

Jag heter Leo Ryberg, är nitton år gammal, och bor i centrala Stockholm, närmare bestämt på Södermalm. Jag har tidigare varit aktiv i spelföreningar och rollspelssällskap, och har viss föreningsvana. Jag har aldrig varit politiskt aktiv tidigare, men när jag fick höra om piratpartiet engagerade jag mig snabbt.

Jag tror att de systematiska övergrepp som vår integritet utsätts för, är det i särklass största hotet mot vår demokrati, och jag kommer, om jag blir vald, att göra allt jag kan, för att värna om våra privatliv, som blir mindre, och mindre, för varje dag.

Jag har givetvis också piratkopierat sedan sju års ålder, med början i första klass i grundskolan, då jag med disketter plockade med mig spel från skoldatorerna, och installerade dem hemma. Film, spel och skivindustrin är idag ineffektiv och föråldrad, och alla dessa förbud, är deras sista sätt att försöka hålla sig kvar i en marknad som sakta men säkert glider dem ur händerna.

På dagarna jobbar jag deltid på en utegrill, söker fast anställning, spatserar omkring i stan, och umgås med vänner, och min flickvän sedan sju månader tillbaka, Nicci. På kvällar och helger spelar jag rollspel, eller festar med mina polare. Jag lever väl ett liv som vilken annan tonåring som helst, antar jag.

Jag tror att jag kan representera ganska många av väljarna i min ålder, som inte har någon politisk vana, och inte har bundit sig till ett parti ännu. Förstagångsväljare som står mellan skola och jobb, och vanliga, missnöjda ungdomar, som är trötta på att det inte finns någon i riksdagen som kan tala för dem.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - Yan Ryberg dansve Kandidater Linköpings kommun 1 2010-03-02 17:33
Kandidat - Hanna Ryberg dansve Kandidater Linköpings kommun 1 2010-03-01 21:42
Kandidat - Yan Ryberg ozzicat Östergötlands län 2010 0 2010-02-24 10:38
Kandidatur - Pär Henriksson allMANkind Valsedlar 2006 (STÄNGD) 2 2006-04-09 11:17
Kandidatur - Bo Leuf Bo Leuf Valsedlar 2006 (STÄNGD) 2 2006-04-09 11:10