Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
draken Inte uppkopplad

drakens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Var står PP i övriga frågor? - 2006-01-04, 11:52

Äldrevård, Skola, Tullar, Skatter, ja, listan kan göras lång.

Vad står Piratpartiet i övriga frågor?

kolla Copyriot alla som inte gör det, de e världens bästa blogg!

Svara med citat
  (#2) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #2372
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-01-04, 19:20

Den preliminära planen är att Piratartiet inte alls skall ta ställning i övriga frågor. Hur det till slut blir avgörs av medlemmarna. Om du använder sökfunktionen kan du hitta utförligare information och diskussion kring denna fråga.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#3) Gammal
dev/null Inte uppkopplad

dev/nulls avatar

Länk: #2921
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-01-05, 22:14

PP ska inte ha några åsikter ang andra frågor som äldrevård, skola, skatter etc. Det är uppenbart att PP ska fokusera på sakfrågor ang upphovsrätt etc.

Ett PP som ger sig in på frågor utanför kärnprogrammet vore patetiskt.

Svara med citat
  (#4) Gammal
dahlis91 Inte uppkopplad

dahlis91s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #9795
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-02-14, 11:25

Citat:
dev/null (2006-Jan-05)PP ska inte ha några åsikter ang andra frågor som äldrevård, skola, skatter etc. Det är uppenbart att PP ska fokusera på sakfrågor ang upphovsrätt etc.

Ett PP som ger sig in på frågor utanför kärnprogrammet vore patetiskt.
Varför vore det patetiskt?

Okej vi har valt att inrikta oss på frågor om patent och upphovsrätt, men vad jag har förstått så är vi emot monopol och vill gynna den tekniska och kulturella utvecklingen.

Där tycker jag vi kan verka för att t ex. tvinga Telia till att vara bättre på att släppa in konkurerande operatörer i deras nät. Det tycker jag mycket väl skulle gynna utvecklingen när det gäller framförallt bredband inom Sverige.

Jag tror även att det skulle locka till några väljare också.

Men eftersom jag bara är 15 år så kanske inte mina åsikter är rätt men ni kan ju säga vad ni tycker i helafall.

-----------------------------------<br>
<br>
Johan Dahlberg<br>
johan_dahlberg91@hotmail.com<br>
-----------------------------------<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till dahlis91  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Tor Skude Inte uppkopplad

Tor Skudes avatar

Länk: #9819
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-02-14, 13:04

Din poäng om monopolen och Telia är intressant. Post och Tele-styrelsen har ju varit på dem flera gånger för att de har tagit ut för höga avgifter och allmänt obstruerat för andra aktörer. I och för sig så kanske det mest handlar om hur PTS praxis fungerar, och kanske inte någonting man ska försöka detaljstyra från Riksdagen.

Din ålder spelar, i alla fall för mig, mycket liten roll. Det är din förmåga att på ett trovärdigt sätt lägga fram argument för din sak som räknas. Givetvis kan du inte sitta i Riksdagen, men här på forumet är din röst värd lika mycket som någon annan medlems.

[HR] | 0702-748398 | tor@skude.se | Skype: torskude | Blogg: Soffsittarbloggen
  Skicka ett meddelande via ICQ till Tor Skude  
Svara med citat
  (#6) Gammal
Anders Häggström Inte uppkopplad

Anders Häggströms avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #14302
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-04-03, 02:08

Citat:
Där tycker jag vi kan verka för att t ex. tvinga Telia till att vara bättre på att släppa in konkurerande operatörer i deras nät. Det tycker jag mycket väl skulle gynna utvecklingen när det gäller framförallt bredband inom Sverige
En sak med konkurens kan vara bra. Det kanske ger bättre teknik och lägre priser. Men det finns ju även nackdelar.
Hela Sveriges land vill ha tillgång till 24-timmarsmyndigheten, betala fast pris för internet och slippa långsamma modem. Sverige är inte där ännu.
Och vilket företag har en vilja att satsa dyr teknik på landsbyggden? Ett kommersiellt företag vill tjäna pengar, och lättast är där kunderna sitter tätast. Alltså blir det inget bredband på landsbyggden för det är för dyrt att bygga ut om man har ett krav att gå med vinst, och istället bilder GBit-linor i Sthlm, GBG och Malmö.
Och det är inte så smart tycker jag. Av just den anledningen tycker jag att staten ska äga ett svenskt rixtäckande backbone, och stå för kostnaden att bygga ut och underhålla det. Och företagen för agera mellanhand mellan kund och backbone.

[hr]

E-post: anders.haggstrom [it-bulle] piratpartiet.se

Om du vill kopiera och/eller använda mina ord, varsågod! Jag är tacksam om du kan förbättra dom. Information är till för att spridas!

Länktips: http://tor.eff.org/, http://truecrypt.sf.net/, http://www.ffii.org/, http://www.debian.org/

Svara med citat
  (#7) Gammal
krueger Inte uppkopplad

Länk: #14583
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-04-04, 19:24

Hur fungerar det dagliga arbetet för en riksdagsman/kvinna? Går det i praktiken att undvika att ha ståndpunkter även i andra frågor? I arbetet ingår ju att sitta i utskott och arbetsgrupper och förbereda sakfrågor som behandlar annat än PP:s kärnfrågor. Jag försöker bara föreställa mig hur en riksdagsledamot från PP beter sig under en vanlig grå måndag

Svara med citat
  (#8) Gammal
Roger Abrahamsson Inte uppkopplad

Roger Abrahamssons avatar

Länk: #14634
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-04-04, 21:36

Som det uttalats många gånger tidigare, så det parti som hjälper oss att driva våra frågor, det stöttar vi tillbaka. Det är något som man ska ha i åtanke när man ställer upp på valbar plats, att man säkert kommer att få rösta ibland tvärt emot sina egna ideologier i ämnen som inte rör våra hjärtefrågor, iom att vi samarbetar med den ena eller andra parten

/Roger

[hr]

Roger Abrahamsson, Umeå

epost: roger.abrahamsson@piratpartiet.se

Kandidat på rikslistan

Svara med citat
  (#9) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #14642
Standard RE: Var står PP i övriga frågor? - 2006-04-04, 22:19

Allteftersom det hettar till i valkampanjer kommer media säkert återkommande och lite lömskt ställa frågor till PP-representanter om 'hur vi står' i förhållande till något som ligger utanför PP-partiprogrammet.

"...blabla om patenträtt..." och så glider frågeställningen lömskt in på sysselsättningspolitk eller ungdomsarbetslöshet.

Bra att tänka till i förväg att inte lockas iväg och försäger sig om sådant som partiet officiellt inte tar ställning om.

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
§ 14. Övriga frågor Stefan Flod Förbundstyrelsemöte 2010-02-20 till 2010-02-21 1 2010-02-21 23:56
10. Övriga frågor Stefan Flod Styrelsemöte 18-09-2009 till 20-08-2009 i Göteborg 0 2009-09-11 14:13
Punkt 20 - Övriga Frågor Stefan Flod Ung Pirats förbundskongress 2008 0 2008-06-08 18:02
§9. Övriga frågor Balder Lingegård Konstituerande årsmöte GBG 10/4 8 2006-04-10 23:22
20. Övriga frågor Rick Falkvinge Möte den 28-29 januari 2006 10 2006-01-29 18:36