Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Faye Inte uppkopplad

Fayes avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Piratmamma - 2009-07-09, 22:55

Citat:
violett (2009-Jun-26)Ja du kära piratmamma , jag är själv en fd. piratmamma men nu har det kommit till m in kännedom att Rick är pedofilvänlig så med stor besvikelse och skam måste jag konstatera att jag gjort en HELT missriktad arbetsinsats de senaste åren ville bara varna dig så du inte gör samma miss som mig.

Se denna länk med ricks egna ord:

http://rickfalkvinge.se/2008/07/14/s.../#comment-7137

Har även skapat en tråd här men vi får väl se om den dyker upp.....

Annars see you alla på flashback och all ove the place...

Rick: you are going down.

Shit! Då är jag ett offer för pedofili!! Jag var knappt 14 år fyllda när min oskuld gick upp i rök tagen av en 19-åring. Eller om han hade hunnit fylla 20 då, minns inte. Sedan att jag var totalt redo och mycket villig är väl irrelevant.. Men rent tekniskt sett räknas det som pedofili. Sedan att jag tycker det är idioti att påstå det kan ni ju gissa er till.

Bara för att man är paraniod betyder inte det att man inte är förföljd.. :alien:

http://blogg.aftonbladet.se/26704

Svara med citat
  (#2) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2009

Länk: #162354
Standard RE: Piratmamma - 2009-07-10, 21:51

Jag har ej rollen som Piratmamma, Piratemum nu, det blev så under Valarbetet inför Eu-valet. Så jag skriver som medlemspiratmamma

Kanske är tur för en del att jag inte är Piratmamma nu. För att föra knepiga diskussioner om att det skulle vara okej att bryta mot de lagar vi har, sen att sitta och leka med formuleringar, leta små exempel från hela världen och använda det som argument för att ge tillåtelse till att skada kommande generation.

För att jag röstat pirat betyder det inte att jag tycker att lagar och regler skall brytas. Jag har faktiskt röstat pirat för att jag hävdar motsatsen. De lagar och regler som gäller ska gälla alla. Sedan bör vi se över dessa, Men det ska ske i demokratiskt ordning och av kompetenta personer som kan se konsekvenserna som blir för oss i Sverige.

Men från min sida finns ej acceptans att förgripa sig på mindreåriga. För vuxna har ett mycket stort ansvar för att skydda kommande generation.

Det värsta som tungt kriminella upplever när de sitter tex i häkte. Det är att tvingas visstas i samma utrymmen som de som förgripit sig på mindreåriga. Denna reflektion är intressant. För de som ger sig på barn, skulle ju aldrig stå ivägen för en vuxen kriminell. Men de som kan bli mördade av andra, ställer sig hellre bredvid dem än de som skadar barn. Det säger mycket om äkta moral.

Detta är min egen bestämda åsikt. Så det är ingen ide att börja plocka sönder den i småbitar och kritisera...

En mycket bestämd

Anne Kekki Forshaga

medlem Karlstad

Svara med citat
  (#3) Gammal
MARKKU I VARA Inte uppkopplad

Länk: #168881
Standard RE: Piratmamma - 2009-09-08, 13:37

jag har inget problem med att Falkvinge har åsikter om sexualitet mellan människor, eller ens om han tycker det är lämpligt försöka para en ekorre med en flodhäst.

Problemet är den omedvetenhet han har när han uttalar sig som han gör.

Herre gud, journalistiken i Sverige har blivit någon slags tabloidpress med kapitalkåta ägare som vill sälja tidningar.

Om en partiledare går ut och försvarar en, i juridisk mening, pedofil är det inte underligt det skapar reaktioner...oavsett om det är en privat åsikt eller ej.

SKÄRPNING FÖR HELVETE.

Som partiledare är du repressentant för mig och många andra, medierna skiter i det...då tycker jag du ska tillämpa en mer restriktiv öppenhet om vad du tycker.

Jag tar inte ställning till fallet du hänvisade till och försvarade.

Men jag reagerar mot att du över huvudtaget uttalar dig om den typen av sakfrågor, när vi ändå befinner oss i ett tillstånd i partiet där vi kämpar för vår trovärdighet, vår förmåga och vilja att verkligen kunna förändra saker till det bättre.

Maktpressen i form av aftonbladet och expressen med andra tillhörande kvällsposter kommer naturligtvis lyfta fram sådana här saker närmare valet.

DET gynnar INTE vår kamp för demokrati, frihet och rättvisa.

Vara börjar sakta röra på sig.

Idéer, visioner, konkreta förslag börjar så sakteliga ta form.

Vi är inte så många ännu...men vi kommer bli fler...många fler.

Som tror på en folkrätt som inte ska administreras av en självgod tjänstemannadiktatur som betjänar makten.

Nej, det ska hanteras av folket själva.

Revolution???

Nä...lugn och fin...vi ska bara använda dom demokratiska rättigheter vi fortfarande har kvar...för hur länge nu det varar.

VÄCK MÄNNISKORNA...VÄCK DOM...dom säger ju själva nej till något som människor över hela världen är beredda att dö för.

Demokrati, rättvisa och frihet.

VÄCK MÄNNISKORNA

Svara med citat
  (#4) Gammal
MARKKU I VARA Inte uppkopplad

Länk: #168882
Standard RE: Piratmamma - 2009-09-08, 13:41

jag har inget problem med att Falkvinge har åsikter om sexualitet mellan människor, eller ens om han tycker det är lämpligt försöka para en ekorre med en flodhäst.

Problemet är den omedvetenhet han har när han uttalar sig som han gör.

Herre gud, journalistiken i Sverige har blivit någon slags tabloidpress med kapitalkåta ägare som vill sälja tidningar.

Om en partiledare går ut och försvarar en, i juridisk mening, pedofil är det inte underligt det skapar reaktioner...oavsett om det är en privat åsikt eller ej.

SKÄRPNING FÖR HELVETE.

Som partiledare är du repressentant för mig och många andra, medierna skiter i det...då tycker jag du ska tillämpa en mer restriktiv öppenhet om vad du tycker.

Jag tar inte ställning till fallet du hänvisade till och försvarade.

Men jag reagerar mot att du över huvudtaget uttalar dig om den typen av sakfrågor, när vi ändå befinner oss i ett tillstånd i partiet där vi kämpar för vår trovärdighet, vår förmåga och vilja att verkligen kunna förändra saker till det bättre.

Maktpressen i form av aftonbladet och expressen med andra tillhörande kvällsposter kommer naturligtvis lyfta fram sådana här saker närmare valet.

DET gynnar INTE vår kamp för demokrati, frihet och rättvisa.

Vara börjar sakta röra på sig.

Idéer, visioner, konkreta förslag börjar så sakteliga ta form.

Vi är inte så många ännu...men vi kommer bli fler...många fler.

Som tror på en folkrätt som inte ska administreras av en självgod tjänstemannadiktatur som betjänar makten.

Nej, det ska hanteras av folket själva.

Revolution???

Nä...lugn och fin...vi ska bara använda dom demokratiska rättigheter vi fortfarande har kvar...för hur länge nu det varar.

VÄCK MÄNNISKORNA...VÄCK DOM...dom säger ju själva nej till något som människor över hela världen är beredda att dö för.

Demokrati, rättvisa och frihet.

VÄCK MÄNNISKORNA

Svara med citat
  (#5) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Länk: #171079
Standard RE: Piratmamma - 2009-09-29, 06:47

Den här tråden heter Piratmamma. Den heter inte Pedofil. Tycker inte det är rätt tråd att diskutera, pedofiler i.

Som en piratemum vill jag inte bli förknippade med övergrepp på den kommande generationen. Så flytta gärna diskussionen någon annanstans.... helst där den inte syns he he

En piratmamma har viktiga uppgifter. Att hjälpa Ungpiraterna. Så de kan utveckla Piratpartiet, Sverige, sig själva.

Vi står inför ett av de viktigaste stegen i vår nutids historia. Ungpiraterna möter hårt motstånd av Äldre pirater. Bra konstruktiva förslag från de unga vuxna behöver suport.

Samtidigt får de Unga vuxna kämpa för sin egen existens, inga jobb, kanske utbildning fast inskomsten har fastnat. En del vet inte vart maten ska komma ifrån, bostad fattas. Samtidigt så kämpar de för ett bättre Sverige.

Jag har sett att många unga vuxna i Piratpartiet har skrivit mycket kompetenta bloggar om hur de vill Utveckla Sverige och även mycket mycket bra konstruktiv kritik och förslag till Piratpartiet. Det som imponerar mycket med. Är att bloggar och förslag är så formulerade och stukturerade att även jag hänger med i *svängarna*

Till er som läser bloggar. Hittar du en bra skriven och intressant blogg. Kommentera det. Av bekräftelse så växer vi alla.

Så jag passar på att bekräfta Rick Falkvinge här. Du är som du är. Men vi som parti vinner på det. Jag märker när jag pratar med vanligt folk,, som för länge sedan slutat bry sig i politik och beslut,, De blir *glada* när jag berättar att vi i Piratpartiet är som vi är. Vanliga människor, som svarar ärligt istället för att *hitta å något* konstigt svar.

*Ändring* Ser själv att min bekräftelse är *knepig* Jag skriver istället. Rick ända sedan du var till Karlstad och pratade på ett möte innan EUvalet. Så har du imponerat på mig. Du är mycket duktig på att väcka *lusten* till politik. Respekt till dig och jag tackar för att du fick fart på mig. Min *glöd* för Piratpartiet har du väckt. tanx mannen

Till Ungpiraterna i Sverige. Ni är bäst

Svara med citat
  (#6) Gammal
agnesson Inte uppkopplad
Ansvarig forumgruppen

agnessons avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #171092
Standard RE: Piratmamma - 2009-09-29, 09:53

Jag flyttar från Piratpartiet » Information » Allmän information till Ung Pirat allmänt.

Sitter i partiledningen med ansvar för lokala föreningar

Arbetar som lokal assistent åt Amelia Andersdotter i Sverige

Svara med citat
  (#7) Gammal
nef Inte uppkopplad

nefs avatar

Reg.datum: Jan 2009

Länk: #171177
Standard RE: Piratmamma - 2009-09-30, 01:03

Citat:
agnesson (2009-Sep-29)Jag flyttar från Piratpartiet » Information » Allmän information till Ung Pirat allmänt.
Hm? Inte för att vara elak---men finns det typ ingen papperskorg att flytta tråden till?

Själva trådstarten inbjuder inte till diskussion för fem öre, senste inlägget från trådstartaren gör det inte heller. Vad är det hon vill diskutera egentligen!?

Trådstartaren har liksom haft ett halvår på sig att styra upp sin tråd och tala om vad hon vill ska diskuteras, men ingenting har hänt. Jag tycker nog att tiden är långt övergången för att kasta denna tråd i närmsta papperskorg.

"I am not young enough to know everything."
— Oscar Wilde

Svara med citat
  (#8) Gammal
NN1 Inte uppkopplad

Länk: #171183
Standard RE: Piratmamma - 2009-09-30, 04:17

Instämmer. bättre att radera. Denna tråd vaknade av för att visa att piratmammor fanns.

Just då var det bra med något med mamma, kvinna och pirat.

Helt okej att ta bort hela tråden. får jag något ryck så startar jag någon *meningslös* tråd någon annanstans...he he..

Men denna har fyllt sitt syfte.

Ibland kan det enkla vara det svåraste. Denna tråd kanske var den enkla,svårigheten just då...

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är