Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Connie Quist Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-08, 15:34

Finns det någon lista över vallokalerna? Många distrikt delar ju.

Svara med citat
  (#2) Gammal
John Nilsson Inte uppkopplad

John Nilssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #30560
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-08, 16:21

Citat:
Connie Quist (2006-Jun-08)Finns det någon lista över vallokalerna? Många distrikt delar ju.

Länken i mitt första inlägg går till en karta i vilken du kan zomma in på olika valdistrikt. Jag sammanställde detta bifogade kalkylblad från informationen på deras sajt.

Edit: Woops, missförstod frågan. Läser för hastigt...
Bifogade filer
Filtyp: ods Röstare.ods (20.0 KB, 59 visningar)

John Nilsson Svensk mästare i sär skrivning

Mail: john.nilsson@piratpartiet.se

Skicka ett meddelande via MSN till John Nilsson  
Svara med citat
  (#3) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #30562
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-08, 16:23

Citat:
Connie Quist (2006-Jun-08)Finns det någon lista över vallokalerna? Många distrikt delar ju.
Jag har efterlyst sådana listor, och enligt länsstyrelsen i Uppsala skall de redovisas på Valmyndighetens webbplats från den 15 juni. Där finns för närvarande kartor över kommuner och valdistrikt i er valkrets, statistik över antalet röstberättigade i kommuner och valdistrikt i Skåne län samt adresser till lokaler för förtidsröstning i Skåne län (alla kommuner ännu ej redovisade), men inga adresser till de egentliga vallokalerna.

Länsstyrelsen i Skåne län uppger sig ha denna information, men länken "Valdistrikt" verkar trasig (domänen "m-kgis01.m.lst.se" existerar inte). Ni kanske vill påtala det för länsstyrelsen?

En del kommuner kan ha lagt ut förteckningar över vallokalerna på sina webbsidor.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#4) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Länk: #30626
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-08, 17:27

Magnus Adrian rapporterade nyss att Göteborgs valsedlar har anlänt till riksdepån i Västerås. Eftersom det är Nilssons Tryckeri som svarar för såväl Skåne som Västra Götalands län, så misstänker jag att Skånes valsedlar därmed är i antågande inom en inte alltför avlägsen framtid.

Ni är ju fyra valkretsar som skall dela på 386.000 likadana valsedlar, och det väcker frågan om hur ni vill ha dem levererade från Västerås. Skall Adrian skicka allting (troligen 24 stora kartonger ā 20 kg plus en liten; totalt nära 500 kg) till en samordnare i Malmö som sedan får skicka dem vidare, eller vill ni ha direktleverans till ett fåtal mottagare i varje valkrets?

Jag har ett förslag till fördelning av kartongerna på kommungrupper så att det stämmer med antalet röstberättigade, men säg hur ni vill ha det med den fysiska distributionen först (och diskutera helst med de andra tre valkretsarna också).

Anders Andersson

Svara med citat
  (#5) Gammal
Alexander Toresson Inte uppkopplad

Länk: #30655
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-08, 18:33

Bara en fråga: hur stor är en stor kartong?

"Hello. I'm a signature virus.<br>
Just copy me to your signature to help me spread"

Svara med citat
  (#6) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Länk: #30706
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-08, 19:51

Citat:
Alexander Toresson (2006-Jun-08)Bara en fråga: hur stor är en stor kartong?
Magnus Adrian har fotograferat några tidigare levererade pallar. Med utgångspunkt från att varje kartong rymmer 16.000 valsedlar, och med viss ledning av bilden, så uppskattar jag att kartongen mäter ungefär 22 cm × 31 cm × 41 cm (höjd, bredd, längd). Eftersom varje valsedel väger 1,25 gram blir vikten för varje kartong strax över 20 kg (Adrian har bekräftat detta genom vägning).

Kartongerna kommer att skickas obrutna från Västerås; det kan inte bli fråga om att dela upp innehållet i mindre portioner där, utan det får ni göra själva när rätt mängd valsedlar skall ut till varje kommun.

Jag gissar att 500 kg valsedlar blir i mastigaste laget för en av er att ta emot och förvara, och vad jag förstår så är Adrian villig att skicka enstaka kartonger om så önskas. Ni skall tydligen ha omkring 6 kartonger per valkrets, och om ni har mottagare beredda i de större orterna så kan ni väl anmäla dem till Adrian?

För mig uppenbara destinationer (sådana som skall ha minst en hel kartong) är Malmö, Helsingborg, Lund, Hässleholm och Kristianstad. Andra tänkbara mellanlagringsorter för vidare transport till flera kommuner som jag ser är Landskrona, Eslöv, Kävlinge, Vellinge, Ystad, Ängelholm och Simrishamn, men om ni inte redan har folk på alla dessa orter så är det väl enklast att lägga kartongerna hos någon annan mottagare i närheten, i avvaktan på att distributionsnätet byggs upp.

Jag vet inte om mina anteckningar säger den oinvigde så mycket, men det är inga hemligheter som står där...

Anders Andersson

Svara med citat
  (#7) Gammal
Gerry Andersson Inte uppkopplad

Gerry Anderssons avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #31358
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-09, 22:22

När ska valsedlarna delas ut? Var ska de hämtas? Var ska de lämnas? Och annan viktig information.

--------------------------------

-Varför?

-Varför vad?

-Varför allt?

-Varför inte?

Svara med citat
  (#8) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Länk: #31510
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-10, 03:28

Citat:
Gerry Andersson (2006-Jun-09)När ska valsedlarna delas ut? Var ska de hämtas? Var ska de lämnas? Och annan viktig information.
Emma har startat en riksgemensam tråd om valsedelsdistribution där allmänna frågor om denna kan tas upp och lika allmänna svar ges.

Anders Andersson

Svara med citat
  (#9) Gammal
Letorion Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #32399
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-12, 01:24

Du snodde åt dig eslöv Peter men då tar jag Höör... har en polare jag tänkte tvinga att hjälpa mig så...

vilket datum ska dom ut??

EDIT: läste nyss resten av tråden... sorry... antar att jag var lite ivrig...

Svara med citat
  (#10) Gammal
Connie Quist Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #32920
Standard RE: Organisering av valsedelsdistribution - 2006-06-13, 09:58

Det lättaste vore om vi väntar lite med att bestämma distrikten, tills vi vet vilka lokaler som skall användas. T. ex. Helsingborg har många distrikt, men inte många vallokaler.

Angående storleken på lådorna, så uppskattar jag, precis som Anders, att de är på runt 40*30*20.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Valsedelsdistribution Bo Leuf Gamla trådar 7 2006-08-29 18:13
Organisering av valsedelsdistribution Måns Andersson 14. Skåne läns norra och östra valkrets 11 2006-08-23 11:19
Organisering av valsedelsdistribution (konkret) vigfus 14. Skåne läns norra och östra valkrets 19 2006-08-21 23:00
Organisering av valsedelsdistribution Alexander Toresson 13. Skåne läns södra valkrets 10 2006-08-04 14:51
Organisering av valsedelsdistribution Alexander Toresson 11. Malmö kommun 8 2006-07-14 15:56