Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
asdax Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Valbokning, Viktig men liten feature! - 2006-09-13, 10:01

Hej!

Jag skulle vilja önska en funktion till valbokningssystemet ur volentärernas synpunkt:

När man är inne på den här sidan:

https://www.piratpartiet.se/admin/pu...onsPublic.aspx

Och väljer vallokal vill jag att den ska visa vilken vallokal man är inne på i URLn så att man kan göra snabblänkar t.ex. som

https://www.piratpartiet.se/admin/pu....aspx?NodeID=3

Jag vet att man kan göra den här typen av länkar genom att läsa i källkoden. Dock är det många som inte vet det (dessutom ska man inte behöva läsa i källkoden för att kunna använda en sida maximalt).

Jag tycker det är viktigt att det blir lätt att göra Direktlänkar till valbokningen för olika plattser. Det ger en Mycket effektivare informationsspridning.

Detta kan tyckas litet men är en kritisk faktor som delvis avgör hur effektivt vi kan ragga funktionärer.

Om man över ett messenger program eller mail säger åt någon (halvangagerad) att gå in på piratpartiets hemsida och sen leta upp bokningssystemet själv finns det visa som gör det och rätt många som hoppar över. Om man istället Kan skicka en direktlänk så att personen kommer direkt till rätt sida så är chansen att man lyckas ragga den här personen att vara volentär betydligt större.

En effektiv informationsspridning(även internt) är det viktigaste vi har, och den punkten vi har störst överläge gentemot andra partier. Låt oss fortsätta med det!

"krig är fred. frihet är slaveri. kopiering är stöld."

Svara med citat
  (#2) Gammal
laws of tradition Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #55135
Standard RE: Valbokning, Viktig men liten feature! - 2006-09-14, 00:25

Vad jag vet är Rick fortfarande den enda som kan ändra i gränssnittet, och han är, i egenskap av partiledare förstås extremt upptagen just nu. Men jag vidarebefordrar det, det är absolut en bra idé. Dock är chansen liten att det hinner göras tyvärr... :/

/R

Svara med citat
  (#3) Gammal
laws of tradition Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #55378
Standard RE: Valbokning, Viktig men liten feature! - 2006-09-14, 14:28

Här är svaret jag fick:

"Jag läser det som att skribenten enkelt vill kunna se vilken URL man ska använda för en viss plats.

Enklaste sättet att se det är att gå till den lokala sidan, t.ex. www2/agera/dalarna. På de lokala sidorna finns direktlänkar för alla kommuner."

/R

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
En viktig dom Denuviate PP i media 4 2009-04-18 12:00
New Kindle Audio Feature Causes a Stir Simon Strandman PP i media 0 2009-02-12 08:56
En väldigt viktig lag tydal PP i media 43 2008-12-16 07:55
En liten, liten strimma av hopp Henry Rouhivuori PP i media 15 2008-11-21 13:58