Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009
Standard RE: Utfrågningstråd: JP Anderson - 2010-02-01, 10:05

Citat:
acwder (2010-Jan-25)Frågor.
- Vad var din roll i konflikten?
- Vad gjorde du i konflikten?
- Hur skulle du förebyggt konflikten?
- Nu i efterhand är det något du gjorde som du skulle gjort annorlunda?
I "Värmlandskonflikten" så var jag en utav flera som krävde C Magnus Berglunds avgång. Detta då vi ansåg att han som ledare hade missbrukat sin ställning gentemot medlemmar och funktionärer. Och hans handlande i slutskedet av konflikten bevisade, utan tvekan, hans olämplighet.
Vad jag gjorde i konflikten var att, tillsammans med andra förmå CMB att bla. göra rätt för sig i ett specifikt fall och detta skedde inte.
Jag pratade också med den då tillsatta krisgruppen såväl som Rick själv om detta.

Som jag ser det så fanns det inget att förebygga. Jag fick klart för mig över en längre tid att CMB visade på ett oacceptabellt och direkt farligt ledarskap.
Som ledare så måste man ta ansvar för sina handlingar och behandla människor med respekt, en egenskap som saknades hos dåvarande VL.

Det finns inget jag skulle ha kunnat gjort annorlunda. Det jag faktiskt gjorde var vad jag ansåg bäst för partiet och medlemmarna i värmland. Jag var öppen med mina avsikter från dag ett och står för vad jag sagt och gjort hittills.

Citat:
Organisationen
- Hur vill du organisera PP Värmland?
- Vilka kommer du utse som vice valkretsledare?
- Vad anser du om partiets politik och strategi?
- Vilka är dina kortsiktiga mål för Värmland?
- Vilka är dina långsiktiga mål för Värmland?
Jag har svarat på detta i mina inlägg ovan. Kort sagt att bygga upp en aktiv och hållbar organisation för värmland.
Jag kan inte svara på vem/vilka jag kommer att utse som vice då jag inte har posten som VL än. Ej heller vet jag hur det ser ut med vice kandidater föräns efter valet.

Partiets politik och strategi anser jag vara sund. Annars hade jag inte varit aktiv i partiet
Mina kortsiktiga mål är att bygga upp PP värmland på nytt inför valet i höst.
Jag tänker se till att våra kommunledare och aktivister blir aktiva och, framför allt,
känner att de har en ledare som lyssnar på dem och respekterar deras åsikter.

Detta är ingen enmansshow, visst jag skall ha det yttersta ansvaret för PP värmland men det är bara tillsammans som vi kan gå framåt.

Citat:
Dig själv
- Vad har du för utbildning?
- Har du körkort? Isåfall har du bil?
- Vad jobbar du med?
- Har du varit med i några andra partier? Isåfall vilka och hur länge?
- Vilka erfarenheter har du som underlättar din möjliga roll som valkretsledare?
- Man vill sällan prata om sina egna brister, vad skulle du säga är dina egna brister?
En del av detta har jag svarat på ovan.
Vad som kan tilläggas är att... nej, jag har inget körkort.
Men jag anser inte detta vara av vikt för min roll som VL heller.
Ser man tex. på distributionen av valsedlar så kommer dessa att skickas direkt till den som lägger ut dom i motsats till tidigare år då man skulle köra ut dem på valkretsnivå.
Jag har iaf ständig tillgång till både bil och chaufför om så ändå skulle behövas

Jag har i tonåren varit aktiv i SSU. Men lämnade strax efter att jag gick ut gymnasiet.
Vad som underlättar för min roll som VL är att jag har sunt förnuft, är som person handlingskraftig och har en genuin vilja att engagera och lyssna på människor.

Men det finns inga färdiga mallar för rollen som VL eller någon annan roll i detta parti för den delen.
Det handlar helt enkelt om vem ni har störst förtroende för att representera er och partiet på bästa sätt.

Mina brister i sammanhanget... Hm, kan säga att jag är tidsoptimist Men jag vet å andra sidan att mina medarbetare här kommer mer än nog att kompensera de eventuella brister jag har.

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Kandidat - JP Anderson JPAnderson Värmlands län 2010 0 2010-02-12 00:24
Utfrågningstråd: C Magnus Berglund Mikael Holm VL-val Värmland 2010 9 2010-01-30 20:23
Utfrågningstråd: Anne Kekki Mikael Holm VL-val Värmland 2010 3 2010-01-25 22:01
Nominering av kandidat: JP Anderson Michael Anderson Distriktsledarval Väst 2010 1 2010-01-23 18:52
JP Anderson (#12191) JPAnderson [J-L] 44 2010-01-14 16:54