Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
furiz Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006
Standard Åmål - 2006-02-14, 22:23

Nu är det så att jag bor i åmål, och kommer det finnas valsedlar i den kommunen när det är val? Eller kommer ni prioritera vissa områden?

Svara med citat
  (#2) Gammal
stiffmeister Inte uppkopplad

stiffmeisters avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #13436
Standard RE: Åmål - 2006-03-26, 15:21

Pengarna som samlas in till partiet är väl tänkta att gå bland annat till just valsedlar. Jag ska i veckan som kommer se om jag kan försöka samla ihop de i valkrets 18 som är intresserade av att aktivt jobba med partiet.

Ju bättre vi organiserar oss desto större är chansen att vi lyckas samla ihop pengar till dylika utgifter.

----------------------------------------------------------------------------------------

Fly our flag, we teach them fear Capture them, the end is near

Firing guns they shall burn Surrender or fight there's no return

Under Jolly Roger!
  Skicka ett meddelande via MSN till stiffmeister  
Svara med citat
  (#3) Gammal
furiz Inte uppkopplad

Länk: #19833
Standard RE: Åmål - 2006-04-29, 22:10

Okej, men är åmål valkrets 18 eller? förstår inte precis, är 18 år till valet och pendlar mellan piratpartiet och socialdemokraterna så att....

Svara med citat
  (#4) Gammal
Ekiz Inte uppkopplad

Ekizs avatar

Länk: #20856
Standard RE: Åmål - 2006-05-07, 20:51

Om det nu inte skulle finns valsedlar tillgängliga så kan man ju skriva "piratpartiet" på baksidan av en blank valsedel, om jag inte fått för mig felaktiga saker

Svara med citat
  (#5) Gammal
SM5POR Inte uppkopplad

SM5PORs avatar

Länk: #20865
Standard RE: Åmål - 2006-05-07, 21:31

Citat:
Andreas "Ekiz" Eklund (2006-May-07)Om det nu inte skulle finns valsedlar tillgängliga så kan man ju skriva "piratpartiet" på baksidan av en blank valsedel, om jag inte fått för mig felaktiga saker
Använd inte baksidan, använd framsidan av den blanka valsedeln för att skriva partinamnet på; det är vad blanka valsedlar är till för! Framsidan är alltså inte helt blank; där står tryckt "VAL TILL RIKSDAGEN" högst upp och en nummerkod längst ned, men inget partinamn och inga kandidatnamn (se Valmyndighetens illustrationer). Blanka valsedlar skall finnas utlagda i varje vallokal, tillsammans med partiernas utlagda valsedlar.

Jag är osäker på vad som händer om man skriver partinamnet på baksidan i stället, men jag befarar att rösten inte räknas då (en blank valsedel utan partibeteckning blir en ogiltig röst).

Annars borde det inte vara något problem att få tag i valsedlar. Partiet har beställt 86.000 valsedlar till Västra Götalands läns norra valkrets, och av dessa uppskattar jag att Åmål skall ha cirka 4.000 valsedlar (i proportion till antalet röstberättigade i kommunen, som den 1 mars 2006 var 9.733 stycken). Skulle dessa ta slut (t.ex. för att över 40 procent av Åmåls väljare stödjer Piratpartiet) så får ni väl ringa efter fler från grannkommunerna. Det går också bra att använda partiets riksvalsedel (märkt "Hela landet") i stället för valkretsens lokala, eftersom riksvalsedeln är giltig i landets samtliga valkretsar, även om den innehåller delvis andra kandidatnamn. Den kommer dock inte att distribueras i er valkrets annat än om det finns ett uttryckligt behov av det; ni får kolla med partiledningen hur de ställer sig till saken.

Finns det kanske redan någon som kan åka runt i Åmål på morgonen den 17 september och fördela 4.000 valsedlar mellan 9 vallokaler, eller rentav stå vid någon av vallokalerna och dela ut dem till väljarna?

Anders Andersson

Svara med citat
  (#6) Gammal
Ekiz Inte uppkopplad

Ekizs avatar

Länk: #21272
Standard RE: Åmål - 2006-05-10, 20:50

Oj jag skrev fel, menade såklart att man skulle skriva på en blank valsedel (inte baksidan)

Svara med citat
  (#7) Gammal
jonasnyman Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #24794
Standard RE: Åmål - 2006-06-02, 01:26

Bor i Åmål, hjälper gärna till om något skulle behövas

//Jonas

Svara med citat
  (#8) Gammal
stiffmeister Inte uppkopplad

stiffmeisters avatar

Länk: #24850
Standard RE: Åmål - 2006-06-02, 05:44

Exponering är alltid bra. Skriv ut ett gäng affischer och klistra upp på lämpliga ställen. Dela ut flygblad eller vad som helst bara vi syns på ett positivt och seriöst vis.

----------------------------------------------------------------------------------------

Fly our flag, we teach them fear Capture them, the end is near

Firing guns they shall burn Surrender or fight there's no return

Under Jolly Roger!
  Skicka ett meddelande via MSN till stiffmeister  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen