Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Morgan Wigge Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006
Standard Också ny medlem - 2006-06-02, 11:43

Hej allihop från mig med.

Har väl som många andra gått och funderat på det här ett tag nu, men med ett misstänkt genomfört rättsövergrepp

så känns det mer aktuellt än på länge att faktiskt aktivera sig något.

Ja, en liten kort presentation då: Morgan heter jag, 31 år gammal, sedan 1 månad tillbaka bosatt i Borås,

arbetar i Göteborg,

har arbetat inom it-branchen sedan 1998 , var vid den tiden också ledamot i svenska linuxföreningen,

har familj och 2 barn, och vill inte att dessa ska växa upp i en värld där Orwells 1984 är mer sanning än fiktion.

Hur aktiv jag kommer att bli återstår att se, tid är en bristvara,

men värnandet om den fria tanken och det fria ordet känns allt viktigare i Sverige 2006.

Alea iacta est

/Morgan

"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."

Popular Mechanics 1949
  Skicka ett meddelande via ICQ till Morgan Wigge Skicka ett meddelande via MSN till Morgan Wigge  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #24992
Standard RE: Också ny medlem - 2006-06-02, 12:00

Hjärtligt välkommen, Morgan!

Det är alltid trevligt mednya ansikten!Förstår dig när du säger att tid är en bristvara. Så är det för oss alla eftersom vi i första hand måste tänka på att försörja oss (och även andra, om man som du har familj). Jag kan däremot säga att jag är oerhört glad över att du har tagit steget och inte bara blivit medlem utan även skrivit här på forumet.

Som jag skrev i en tidigare tråd så behöver inte du eller någon annan ny medlem känna er pressade till att behöva ta ansvar för en massa saker. Det jag försöker säga är att ingen ny medlem ska behöva känna att det är ett stort steg att bli aktiv. Alla hjälper till i sin egen mån och tillsammans kan vi göra mycket. Poängen är att vi ska ha trevligt tillsammans, samtidigt som vi förändrar landet i rätt riktning.

-----

Svara med citat
  (#3) Gammal
Morgan Wigge Inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2006

Länk: #25044
Standard RE: Också ny medlem - 2006-06-02, 13:24

Man får tacka, och sedan får vi ju som sagt se vad som händer. Bättre att börja lugnt och öka än

att få prestationsångest tidigt.

Hur långt har ni andra kommit i det politiska arbetet då?

"Datorer behöver i framtiden inte väga mer än 1,5 ton."

Popular Mechanics 1949
  Skicka ett meddelande via ICQ till Morgan Wigge Skicka ett meddelande via MSN till Morgan Wigge  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #25064
Standard RE: Också ny medlem - 2006-06-02, 13:34

Håller helt med dig. Det viktiga är som jag sa tidigare att man deltar efter egen förmåga och att man har roligt när man jobbar med partiet. Det får aldrig bli ett "tvång" även om det är väldigt viktigt att vi syns utåt.

När det gäller det tidigare arbetet är Björn Odlund mer insatt än mig, eftersom jag bara har varit aktiv i en vecka ungefär. Men jag kan nämna att vi blev intervjuade av Borås Tidning. Vi har försökt få tillstånd att besöka Gymnasieskolor (vilket inte är det lättaste för ett mindre parti) och vi var senast på Viskastrandsgymnasiet i Måndags och fick ett väldigt varmt mottagande. Idag håller några på att sätta upp affischer runt om i stan och i helgen ska vi försöka komma ut och dela ut flygblad i stan. Björn kommer förmodligen posta en redogörelse för vad vi pratade om igår på mötet så fort han har tid. Han har väldigt mycket att stå i för tillfället.

Det man kan göra om man känner att man inte har så mycket tid är som Rick brukar säga att man kan bära "pirat-skyltade" kläder. Exempelvis en knapp, en keps, en jacka och så vidare. För då marknadsför man partiet även när man gör annat.

-----

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Jag vill också Fuwalu Affischer, flyers, klistermärken osv. 3 2009-02-18 13:43
Nu också mot skatteinbetalningar agnesson PP i media 4 2009-01-05 00:45
Piraterna är också väljare infinite_emma PP i media 8 2006-06-11 10:03
Bodström fildelar han också! Andreas Käiväräinen Övrig diskussion 6 2006-06-01 19:31
Då var PP på svts text-tv också Sponsorn PP i media 4 2006-01-03 10:28