Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
Standard Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-05-24, 19:55

Citat:
Björn OdlundMen, vidare till det positiva: Viskastransgymnasiet har sagt att det är ok att vi delar flygblad på deras skola. Så vi kom överens om att vis skulle göra så i cafeteriaområdet på förmidagsrasten (vid 10-tiden) någon gång nästa vecka. Vilken dag kör vi? Måndag? Vilka kan? Måndag? Daniel? Henry? Henrik? Anyone? och med anyone menar jag det,alla är välkommna! Skolan har ca: 1000 elever, hur många flygblad skall vi ta fram? 1000 är nog inte nödvändigt men...? Jag kan nog ta fram en max 500 ... beräknat på att vi använder samma som vid 1:a maj. Jag är borta idag tom söndag eftermiddag, så jag hinner inte korta ner flygbladet nu, får se om jag hinner då.
Positiva nyheter som ni ser. Tänkte att det var lika bra att skapa en ny tråd så att alla som har möjlighet att hjälpa till ser nyheterna! Var samlas vi förresten?

-----

Svara med citat
  (#2) Gammal

Länk: #22928
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-05-24, 20:33

Sofie, du som blev medlem för någon vecka sedan. Såg att du går på Viskastransgymnasiet i en annan tråd? Om du ser detta så ge oss gärna några livstecken. Hade varit en kanonbra start för dig att vara aktiv på din egen skola kanske? Bara en idé.

-----

Svara med citat
  (#3) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #23244
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-05-28, 22:45

Samling utanför skolan för alla som vill hjälpa till utanför Viskastrand huvudentré 9.30 imorgon måndag 29/5. Jag finns på 0737229710 just in case...

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #23326
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-05-29, 18:55

För er som är intresserade kan jag meddela att besöket idag gick kanonbra. Vi delade ut ca 250 flygblad mellan 10 och 11. Vi fick i princip bara positiv respons från elever och andra och många var intresserade av mer information och en hel del verkade redan sugna på att rösta på oss. Personligen var jag bara med om ett par personer som valde att säga nej tack och jag har för mig att det var så för Björn också. Den enda negativa responsen jag fick var ifrån en äldre herre (troligtvis en vaktmästare eller dylikt) som tittade fram bakom en dörr och på ett lite "förbannat" sätt frågade om vi hade tillstånd från skolledningen för att "hålla på med sånt där".

Sammanfattningsvis kan jag säga att det var en väldigt trevlig upplevelse. Själv är det första gången (även om jag inte är helt obekant när det gäller politik) som jag gjorde något i stil med detta och det var oerhört skoj.

Vi får väl se om vi kommer att se några direkta resutlat av besöket. Hur som helst lär det bli en hel del till!

(om Björn har några invändningar i hur det gick idag så får du gärna rätta mig )

-----

Svara med citat
  (#5) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #23372
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-05-30, 02:13

Jo, jag instämmer det hela gick mycket bra.

Kan väl tilläga att jag fortfarande har runt 250 flyblad kvar, som kan användas vid en liknande aktion på annan gymnasieskola (skall bara få klartecken från skolledning, vilket vi hade på måndagens aktion, jag väntar på svar från 2 )

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#6) Gammal
Sofie Bood Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #25372
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-06-02, 20:58

Citat:
Henrik Lindberg (2006-May-24)Sofie, du som blev medlem för någon vecka sedan. Såg att du går på Viskastransgymnasiet i en annan tråd? Om du ser detta så ge oss gärna några livstecken. Hade varit en kanonbra start för dig att vara aktiv på din egen skola kanske? Bara en idé.

Haha det här såg jag nu.

Men här får du ändå ett livstecken... Som sagt; kontakta mig om vad som behöver göras, jag är GRYMT peppad inför det här nu, speciellt efter razzian 31/5!

Svara med citat
  (#7) Gammal

Länk: #25729
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-06-03, 11:33

Citat:
Sofie Bood (2006-Jun-02)Haha det här såg jag nu. Men här får du ändå ett livstecken... Som sagt; kontakta mig om vad som behöver göras, jag är GRYMT peppad inför det här nu, speciellt efter razzian 31/5!
Det du kan göra, om du har tid är att du åker in till Göteborg och ansluter dig till demonstrationen idag. Annars har vi annat som behövs göras i slutet på denna vecka och början på nästa. Har du någon IM tjänst, exempelvis MSN?

-----

Svara med citat
  (#8) Gammal
Sofie Bood Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #25832
Standard RE: Gymnasiebesök nu på måndag! - 2006-06-03, 14:00

Se tråden "dags att agera" ang msn osv.

Jag har tyvärr ingen som helst möjlighet att ta mig till Göteborg idag, eftersom det inte går några bussar från Ulricehamn, och min far är på jobbet i Borås med bilen. Så tyvärr. Men jag hejar på från hemma-front istället.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är