Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
znophy Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2012
Standard Sv: Stiftelse av Piratpartiet Norge - 2012-05-14, 20:44

Nå er ikke valg mitt spesialfelt, akkurat. Men slik jeg leser nettsidene til brønnøysundregisteret, så må det være fysiske underskrifter, for å bli registrert i partiregisteret. Det må være 5000 underskrifter, med personnummer og adresser. Og alle som signerer må ha stemmerett ved stortingsvalg (dvs være norsk statsborger, og over 18 år - er det mindre enn et år til neste stortingsvalg, så holder det å bli 18 innen utgangen av det året valget holdes).

Hva angår de 500 i hvert enkelt fylke, for ev å stille lister der vet jeg ikke. Kan drive aktiv undersøkelses virksomhet, men det får bli i morra, da jeg er opptatt i kveld.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Kjella Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #276739
Standard Sv: Stiftelse av Piratpartiet Norge - 2012-05-15, 01:19

Hei,

Jeg kan sikkert bidra på et par punkter. Men, jeg har sett diverse ymse forslag komme og gå uten noen særlig fremdrift. Det var en stund et eget norsk forum på www.piratpartiet.biz (siden .no var tatt av en gnom, dessuten må du ha org-nummer for å få .no-domene) men det ble etterhvert bare spam og forsvant etter hvert. Mange av folka i Facebook-gruppa er fra det spede forsøket i 2009 og har vel ikke gjort så mye siden.

Det skal en del papirarbeid til, og ikke minst må folk ut på gata og skaffe 5000 underskrifter. Sånn sett burde man kanskje begynt rundt The Gathering, som ville vært mitt første sted å begynne men det er for sent nå hvis man vil rekke valget i 2013. Sitat fra brreg.no: "For at registrering av et nytt parti skal ha virkning for et valg, må registreringsmeldingen være kommet inn til Partiregisteret senest innen 2. januar i valgåret."

En hjemmeside og forum er ikke så big deal å skaffe men det er faktisk en veldig liten del av jobben. Det som trengs er folk som fyller det med godt innhold, se f.eks. på piratpartiet i Tyskland sine sider så er det en ny sak minst hver 3-4. dag, ofte flere på samme dag. Jeg vil si du trenger minst ti tekstforfattere for hver systemadministrator...

Svara med citat
  (#3) Gammal
Smedegaard Inte uppkopplad

Smedegaards avatar

Länk: #276750
Standard Sv: Stiftelse av Piratpartiet Norge - 2012-05-16, 15:41

Hej.

Ja, ham som købte piratpartiet.no har jeg været i kontakt med. Han vil bare ha penge!

At samle underskrifter ved en stor begivenhed (eller flere!) er smart. Siden der er over 1000 medlemmer på FB gruppen må man antage at der kan samles 5000 underskrifter. Uka i Trondheim, Øya i Oslo og noget tilsvarende i Bergen bør give en del?

Hvis vi kan få aktiveret nogle unge friske folk og de mere garvede i tillæg bør dette kunne lade sig gøre.

Jeg er ved at lave en hjemmeside med forum nu (i stedet for at læse til cellebiologi-eksamen). Jeg har købt piratpartietnorge.org. I kan sving forbi nu, men det er ikke helt færdigt!

Jeg har også prøvet at kontakte FriBit og EFN.no. Måske kan vi aktivere nogle folk igennem dem

-Anders

Svara med citat
  (#4) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #276753
Standard Sv: Stiftelse av Piratpartiet Norge - 2012-05-16, 18:55

Här kommer en svensk och stör.

Hur mycket skulle piratpartiet.no kosta? Jag tror det är en rätt bra investering, det är en väldigt bra domän om ni kan få tag i den. Om den är alldeles för dyr är det förstås svårt, men det kanske är möjligt att göra en insamling och få in tillräckligt med pengar?

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#5) Gammal
MortenJorgensen Inte uppkopplad

MortenJorgensens avatar

Länk: #276772
Standard Sv: Stiftelse av Piratpartiet Norge - 2012-05-18, 20:34

Smedegaard er en handlingens mann. (Og kjapp på Wordpress.) Han har allerede satt seil og opprettet et eget norsk forum for PP-N. Gå dit og registrer dere der. Dette forumet vil sakte synke til havets bunn og dø.

Anton: Det er ikke så viktig. Vi kan bruke gratis eksisterende plattformer inntil videre. Penger trenger vi ikke ennå. .no kan komme senere.

Det er bedre at vi bruker vår energi på å skaffe 100 aktive til hvorav 10 kan bruke sin energi på sånt, enn at vi skal bruke vår energi på å skaffe penger og skape faste strukturer nå, så tidlig i prosessen.

Senast redigerad av MortenJorgensen den 2012-05-18 klockan 20:47.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till MortenJorgensen  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg