Henry Winckle
Kandiderar till Kongressombud till UPK15.
Ålder: 18
Bostadsort: York, Storbrittanien (men kommer att vara i Stockholm då kongressen äger rum)
Sysselsättning: Studerande, Statsvetenskap
Poster: Sekreterare UP Stockholmsdistrikt, ledamöt Regnbågspiraterna Stockholm, Internationella Arbetsgruppen
Kontaktuppgifter: henry.winckle@ungpirat.se, Henry Winckle på Facebook och på g+
Hej!
Mitt namn är Henry Winckle, och jag är en Stockholmspirat som för tillfället bor i York, Storbrittanien, där jag studerar statsvetenskap.
Jag blev aktiv pirat efter en av de sista introutbildningarna. UPK och EU-valrörelsen lärde mig mycket vilket jag änvänder fortfarande som sekreterare för UP Stockholmsdistrikt.
Under den här valrörelsen har jag mött massor med trevliga, intressanta pirater, både under Stockholm Pride som utställare och kampanjansvarig för UP och PP Stockholmsdistrikt/Län under Riksdagsvalet. Jag tror på en parti där vi har strukturer som vi kan lätt sätta ny (och nyaktiva) medlemmar i så att de får känna andra trevliga piratar, ha kul, men också så att de kan prestera och gynna partiet under nästa valet.
Politiskt sett så är jag en humanist, en feminist och en miljövän. Jag är inte rädd att fråga andra om jag inte förstår något och röstar för den möjlighet som jag resonerar är bäst.

: Bara för att jag bor i England betyder inte att partiet kommer att behöva betala höga resekostnader, jag har semstertid just då och kommer att befinna mig i Stockholm.
Jag vill plådera för Leo Rudberg, Gustav Tällberg, Ebba Karlsson och Tony Lundgren som jag alla känner personligen och tror verkligen att de är awesome pirater som har gjort mycket som har verkligen någonting att ge till UPK.