Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Mötespresidiet Inte uppkopplad

Mötespresidiets avatar

Reg.datum: Nov 2010
Standard Kandidat, Kongressombud till UPK15: Sofia Lundgren - 2014-10-30, 00:07

Sofia Lundgren

Kandiderar till Kongressombud till UPK15.

Ålder: 26
Bostadsort: Göteborg
Favorit bland Grimmsagor: Häxan i brunnen
Bästa ljudsystemet hemma: Vev-grammfon från 30-talet av märket Odeon 1
Tar på för stort allvar...: ... att komma på ytterligare en fråga med ett svar.

Jag tackar ödmjukt ja till nomineringen.
Jag uppskattar att jag fått förtroende att få åka som ombud och kommer att ta tillfället i akt. Jag ser fram emot att nätverka med andra pirater - både nya och gamla bekantskaper. Jag är intresserad av att utöka mitt arbete i partiet och här finns möjligheter att finna inspiration och ev. framtida samarbeten. Det kommer att bli spännande att diskutera piratpolitik i den här formen - tidigare något som jag diskuterat i helt andra former så som över en kopp te eller liknande - och jag ser fram emot de diskussioner och utmaningar som uppstår i ett såpass stort beslutsorgan.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Staffan Betnér Inte uppkopplad

Staffan Betnérs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #294055
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Sofia Lundgren - 2014-11-03, 22:23

Vi i valberedningen har några frågor att ställa alla ombudskandidater:
Vem är du?
Varför är du pirat?
Vilka frågor vill du driva?
Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?

Vi skulle uppskatta om du tog dig tid att svara på frågorna.

För valberedningen
Staffan Betnér
Valberedningens ordförande
  Skicka ett meddelande via MSN till Staffan Betnér  
Svara med citat
  (#3) Gammal
Sofia Hartelius Inte uppkopplad

Sofia Harteliuss avatar

Reg.datum: Oct 2014

Länk: #294094
Standard Sv: Kandidat, Kongressombud till UPK15: Sofia Lundgren - 2014-11-04, 00:28

Vem är du?
Jag är Sofia. Jag jobbar som bibliotekarie i Kungsbacka. Mina uppgifter är varierade och jag deltar i flera olika typer av verksamheter som exempelvis talboksservice och skolbibliotek. Jag är också vice ordförande i DIK Student och är aktiv i studentfackliga frågor.

Utöver jobb... Hyfsat allmänbildad. Hobbyfilosof. Geografinörd. Spelar hellre digitala spel. Följer flertalet alternativa modebloggar. Går helst på maskerader. Har för många husdjur. Ganska mycket bohem.

Varför är du pirat?
Ett forum jag trivs i. Frågor jag tycker är av oerhörd vikt. Viktigast helt enkelt.

Vilka frågor vill du driva?
Bibliotekspolitik är förstås intressant , men jag har den där förmågan att intressera mig för för mycket och skaffar mig gärna kunskap och förståelse för fler frågor. Integritetsfrågan är för mig speciellt intressant då den dels sammanfaller med mitt intresse för utrikespolitik, men förstås också med mitt jobb då vi hanterar ganska mycket personuppgifter och diskussionen alltid finns närvarande.

Vad hoppas du åstadkomma genom att åka på kongress?
Jag vill nätverka och undersöka möjligheter för framtida uppdrag och projekt etc. Målet är att bli alltmer engagerad i piratpolitik.

Är du intresserad av något förtroendeuppdrag inom Ung Pirat? (styrelse, valberedning, revisor)
Jag gillar att granska, analysera, allmänt äventyra och ta mig an nya utmaningar. Revisor eller valberedning kan vara intressant.

När världen går under, hur har ditt deltagande på kongressen hjälpt mänsklighetens överlevnad?
När världen går under har jag bidragit med en positiv inställning inför nya utmaningar. Istället för att lägga energi på att försöka hitta brister, fel och syndabockar i allt det arbete som tidigare gjorts ägnar jag energi åt att hitta nya möjligheter och kreativa tillvägagångssätt för att fortsätta informera folk om behovet av vår politik.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är