Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-06, 16:08

Så här skrev jag i mitt mail nyss:

Citat:
Bodström på besök

Den 9 september, nu på lördag kommer Thomas Bodström till Borås för ett torgmöte. För att visa vad vi tycker om den integritetspolitik han för har vi satt i hop ett dubbelsidigt flygblad i A5-format kallat "Bodström värsta". Vår idé som vi spridit till pirater i andra städer som genomfört detta är att helt enkelt, dela dessa flygblad till dem som kommer för att lyssna så att de får båda sidor av myntet. Om någon sedan vill prata med oss, är ju det kul men vi skall INTE störa Socialdemokraternas möte. Detta skulle vara kul om så många som möjligt kunde vara med på (dessvärre kan jag inte själv ) att dela flygblad och gå runt i sina piratkläder (jag har fortfarande 3 tröjor och 3 kepsar kvar om någon vill köpa på lördag). Vi samlas i partiets partytält som vi ställer upp på torget (vid fontänen numera, inte handelsbanken) vid 12-tiden på lördag. Väl mött!

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#2) Gammal
Sofie Bood Inte uppkopplad

Reg.datum: May 2006

Länk: #52368
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-06, 18:08

Vilken tid är det han kommer? Har mycket att göra på lördag men jag vill gärna komma dit, så vilken tid?

Svara med citat
  (#3) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #52413
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-06, 19:38

Tja, när jag pratade med kansliet så lät det lite som; "Thomas är en viktig person, Thomas kommer när han behagar", men sedan sa dom att någonstans runt 12.45-13.45 var deras gissning och att de skulle meddela BT så att de hade med något i fredagens tidning.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#4) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #53182
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-08, 16:41

Om tältet står vid fontänen, så borde texten Piratpartiet stå mot Handelsbanken.

Om det är där Bodström står klockan 13:00 imorgon.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#5) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #53236
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-08, 19:40

Citat:
Henry (2006-Sep-08)Om tältet står vid fontänen, så borde texten Piratpartiet stå mot Handelsbanken.
Om det är där Bodström står klockan 13:00 imorgon.
Vi körde den modellen idag och det blir väl även aktuellt imorgon. Vi kommer dock aktivt att dela ut våra specialtillverkade Bodströms-flyers till allmänheten. Time to shine.

-----

Svara med citat
  (#6) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #53604
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-09, 22:29

Rapport från dagens aktiviteter

Ca. 12.00 var vi igång och satte upp tältet. Vi var totalt 6 personer idag och det dröjde inte länge efter att vi hade fått upp allt förrän man skymtade Thomas Bodström. Vår käre justitieminister pratade med sina "kollegor" innan han började gå runt och dela ut rosor. Thomas satsade på en fräsch, clean, sommar-look och han ansträngde sig verkligen så att hans leende skulle matcha hans ljusa byxor, skjorta, solbränna och halvblonderade hår. Inget som imponerade mig, helt enkelt.

Vi satte därefter genast igång med att få ut alla Bodström-flygbladen och under dagen gjorde vi av med samtliga ex. Bodström själv fick ta emot ett ex även om vi valde att inte försöka ingå i någon debatt med honom (eftersom det inte hade haft något effekt), då vi tyckte att det var en bättre idé att koncentrera oss på människorna som rörde sig i området, vilket också var huvudtanken. Har aldrig sett så många poliser (även säkerhetspoliser) i stan, men med Bodström och AIK på samma dag kanske jag förstår det.

Ca 13.00 inledde Herr Bodström sitt tal. Inte ett ord om sin "egen" politik. Det kunde ha varit vilken Socialdemokrat som helst som talade, eftersom han enbart pratade om valet, arbete och så vidare. En personlig misstanke är väl att Göran har lagt munkavel på stackars Bodis, eftersom han insett att Bodströms lagar och framtida önskemål inte är något man vinner ett val på. Med andra ord blev det inget vidare intressant tal. Han pratade mest om vilket fantastiskt land Sverige var att leva i. Det enda som förvånade mig var väl hur mycket "får" som flockades runt den store mäktiga ministern.

Efter detta försvann Bodström relativt fort. Han behövde väl byta kalsonger efter att ha mött så välorganiserade Pirater. Istället fylldes stan av AIK-supportrar som av någon "märklig anledning" älskade Piratpartiet och gav oss otroligt sköna kommentarer!

Har hänt mycket idag, men jag kan sammanfattningsvis säga att vi har gjort ett kanonjobb! Vi kan vara stolta. En vecka kvar nu!

-----

Svara med citat
  (#7) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #53751
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-10, 15:51

Gött jobbat! Gillade speciellt bilderna som Henry postade på ett annat ställe i forumet.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#8) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #54068
Standard RE: Måndagen den 11 September... - 2006-09-11, 10:38

"Alla ska med" i övervakningen - BT tog in den insändare som jag lyckades slänga ihop innan jag åkte iväg i fredags, den är inget mästerverk men jag är helt klart nöjd.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Medlemsmail - September JPAnderson 21. Värmlands län 0 2009-09-22 23:41
(S)ynovate september Henry Rouhivuori PP i media 5 2008-10-02 19:31
Bemanning 17 september asdax 3. Uppsala län, 7 2006-09-16 22:52
Möte i Skövde måndagen den 28 augusti 19.00 Andreas Svensson 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 3 2006-08-30 23:13
Malmöfestivalen – Måndagen den 21e aug. 2006 Joakim Holgersson 11. Malmö kommun 2 2006-08-21 01:24