Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
johey Inte uppkopplad

joheys avatar

Reg.datum: Mar 2006
Standard Vilsen pirat - 2006-04-27, 22:16

Jag, som Västeråsare och relativt nybliven medlem i Piratpartiet har inte riktigt hängt med på allt som har hänt och vad som komma skall. Det känns nog inte just nu som att jag har så mycket tid och ork att engagera mig, men det vore kul att lära känna lite pirater i trakten. IRL alltså. Brukar ni träffas och ta en kopp på stan, eller är det bara internetbaserad kommunikation som gäller? Det vore trevligt om man kunde samlas och snacka lite skit på något schyst hak, i dagsljus och utan mötesprotokoll.

Hur hänger detta ihop med trådens rubrik? Jo, alltså, jag känner inte riktigt att jag vet varför jag är medlem. Varför är jag det? Förklara! Javisst, jag stödjer partiets åsikter och tänker rösta därefter, men varför är jag medlem? Jag vill få något utbyte av det helt enkelt.

[hr]<br>
Min sång om Försvarets radioanstalt finns på http://johan-svensson.se/

Svara med citat
  (#2) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #19504
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-27, 22:43

Det har vad jag vet varit ett "medlemsmöte" vilket Rickard Falkvinge också gästade, men det var väl tunnt med folk vad jag förstod. Jag var vid tillfället upptagen med att fira en födelsedag.

Så vad jag vet så sker väl det mesta online.

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#3) Gammal
johey Inte uppkopplad

joheys avatar

Länk: #19506
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-27, 22:53

Ah, där ser man. Men nu börjar det bli vår och vackert väder, och då tycker jag att man nog skulle kunna försöka dra ihop till en liten fika på stan. Eller varför inte en glass? Visst vore det kul om alla kunde komma, men själv nöjer jag mig med att någon dyker upp. Inget hindrar att man träffas fler gånger, om inte alla kan samtidigt .

Sandos, förresten... Dig tror jag att jag har skypat med någon gång. Kan det stämma? Hehe.

[hr]<br>

Svara med citat
  (#4) Gammal
Martin Lindow Inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #19507
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-27, 22:54

Tjena johey, kul att du blivit medlem!

De få möten vi haft IRL har haft en väldigt dålig uppslutning, tyvärr. Vi i styrelsen hoppas så klart att vi kan engangera fler av de ca 60+ medlemmar som vi faktiskt har i Västmanland.

Som utvecklingen sett ut hittills har vi haft ett antal möten där vi försökt lösa de mer praktiska problem somen nybildad politisk föreningstår inför, såsom antagande av stadgar, val av styrelse, bildande av förening etc. Det vi jobbar med just nu är att fixa ett organisationsnummer från skatteverket, samt få till ett konto på handelsbanken. Efter att vi fått till en riktig förening kan vi börja söka ekonomiska bidrag på allvar.

Det som kommer ske inom den närmsta framtiden är, som du säkert läst på partiets hemsida, en uppskalning av hela organisationen med valkampanj för att värva medlemmar. I Västmanland kommer vi i ett första skede att klistra upp dekaler överallt, vi spånar även på andra slags aktiviteter. Alla förslag är varmt välkomna, och allt tänkbart engagemang är av stor betydelse.

Personligen är jag en fikamänniska, men gott om tid att snacka skit, så jag håller med om att det vore kul att träffa fler pirater IRL. Jag har ingen jättekoll på hur många av oss i Västmanland som bor i v-ås, men jag vet att det är många. Hur som helst, bra initiativ, vi har preliminärt planerat att ha en medlemsträff inom ca två veckor, med någon slags aktivitet som t.ex. bowling. Men det utesluter ju inte att man tar en fika innan dess, ännu mer informellt. Jag pluggar på högskolan jag också, undrar hur många av oss som gör det? Lunch på kåren är ju också trevligt. Jag tycker att alla som är intresserade av det som johey skrev kan skriva nånting här, så kan vi ju se om vi får till nån liten gathering

Martin Lindow, Kassör Piratpartiet Västmanland
  Skicka ett meddelande via ICQ till Martin Lindow  
Svara med citat
  (#5) Gammal
johey Inte uppkopplad

joheys avatar

Länk: #19527
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-27, 23:51

Jag är gärna med på Bowling eller vad det nu kan bli. Men som sagt, det hindrar ju inte att man tar en kopp. Il Barista har bra espresso .

[hr]<br>

Svara med citat
  (#6) Gammal
sandos Inte uppkopplad

sandoss avatar

Länk: #19558
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-28, 01:47

Heh, jo vi har skypat, bodde ju på Park tidigare, pluggar också på MDH, dock (förhoppningsvis) inte så länge till.

Jag kan nog tänkas vara med på fika eller liknande, speciellt om 2 veckor då bör det kanske, kanske ha lugnat sig lite med skolan...

---<br>
sandos / John Bäckstrand
  Skicka ett meddelande via ICQ till sandos Skicka ett meddelande via MSN till sandos  
Svara med citat
  (#7) Gammal
Anders Forsman Inte uppkopplad

Anders Forsmans avatar

Länk: #19692
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-28, 20:27

Hej och kul att vi har fått ett nytt ansikte i forumet...välkommen.

Som Martin redan nämt så har vi dock allt haft en del möten och jag kan väl intyga att vi iaf är på rätt väg - det känns stabilt mao. Dekaler är beställt och de är faktiskt redan klara, så hämtning av dessa sker i nästa vecka. Vi betämde senaste mötet att vi enkelt skulle sluta upp på en fika just och splitta dessa dekaler, så att de kommer upp nånstans också

Så stå på "standby" så kommer info i början på veckan om när,var,hur.
  Skicka ett meddelande via ICQ till Anders Forsman Skicka ett meddelande via MSN till Anders Forsman  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Magnus Adrian Inte uppkopplad

Länk: #19699
Standard RE: Vilsen pirat - 2006-04-28, 21:57

Har paus i flyttandet för tillfället..

Varmt välkommen!

Hoppas verkligen på att vi kommer att träffas mer över någon fika eller så...

Jag kommer finnas mer tillgänglig under nästa vecka när flytten är någorlunda klar.

Mvh

Adrian
  Skicka ett meddelande via ICQ till Magnus Adrian  
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Ung Pirat Kil JPAnderson Ung Pirat Kil 4 2009-09-08 19:34
Pirat-akuten något för Ung Pirat? Stefan Flod Idéverksamhetsplanen för 2009 9 2009-02-23 16:17
Ska Ung Pirat gå med i LSU Mab Ung Pirat - allmänt 14 2007-11-08 22:42
PRESSMEDDELANDE: Ung Pirat: "Ung Pirat delar ut 1984" Mårten Fjällström Pressmeddelanden och annat 2 2007-09-18 00:54
Gå med i ung pirat, hur? Ken Rabelius Ung Pirat - allmänt 26 2007-01-09 09:44