Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Tanke Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2012
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-05, 15:33

Citat:
Ursprungligen postat av Aki Visa inlägg
Självklart finns det likheter, men inte mer än det finns inom de flesta partier. Nästan alla partier har samma grundläggande värdegrund, och den delar både PP och SD. Vi stödjer båda demokrati.
Sd har sitt ursprung i naziströrelsen BSS, bevara Sverige Svenskt. Jag skulle vilja påstå att dem är annorlunda från resten av partierna. dem har en annan syn på människovärdet utan tvekan.

Svara med citat
  (#2) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #276242
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-05, 16:06

Citat:
Ursprungligen postat av Tanke Visa inlägg
men vad anser du om SD:s invandringspolitik, deras syn på hårdare straff och satsning på äldervården som ska finansieras genom att stoppa invandringen. det var liksom dem 3 grundfrågorna som jag undrade över.
Det trådrubriken handlar om är om det finns piratpolitik hos SD, sen använde du mig som exempel i texten. Jag tyckte det var lämpligt att jag förklarade hur jag såg på saken med likheterna och inte begränsade mig till just de ämnena du tog upp.

När det gäller brottspolitiken så har jag redan sagt att jag absolut inte kan ställa upp på deras batongpolitiksresonemang där integriteten offras för "säkerhet", och jag upplever att det är väldigt typiskt för pirater att inte hålla med SD i detta. SD är typiska övervakningssamhällesförespråkare på det området och det är jag fullständigt emot.

Jag har ingen bestämd åsikt angående invandringspolitik och hur man löser problemen med det och vad jag vet har PP inte det heller.
Citat:
i övrigt är SD emot homoäkenskap och abort också, hur ser du på det, är något av detta PP politik, eller något du sympatiserar med?
Verkligen inte. Det är inget jag sympatiserar med dom med, och det är verkligen inte PP politik. SD verkar överlag äckligt kristen när det gäller sådana värderingsfrågor, mycket mer än KD faktiskt. Jag ber om ursäkt till alla kristna för om ni anser att mitt ordval "äckligt kristen" är stötande, men det är ändå det ordval jag tycker passar bäst.

Pirater i allmänhet verkar inte sätta någon större vikt eller ge större respekt för religiösa argument, än ickereligiösa argument. Det kanske finns några tongivande som tycker man ska vara väldigt respekterande för kulturella och religiösa traditioner, men jag upplever att den stora majoriteten pirater vill att tex forskning och fakta ska vara avgörande för beslut om vad vi ska ha för samhälle.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #276246
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-05, 16:11

Citat:
Ursprungligen postat av Tanke Visa inlägg
Sd har sitt ursprung i naziströrelsen BSS, bevara Sverige Svenskt. Jag skulle vilja påstå att dem är annorlunda från resten av partierna. dem har en annan syn på människovärdet utan tvekan.
Titta på deras argument och åsikter och ta ställning till dem del för del istället för att älta partiets historia. Bedöm deras åsikter i sakfrågor och olika ingångspunkt i olika frågor istället för att automatiskt fördömma precis allt som SD säger. Det är en utomordentligt korkad inställning att göra så som du gör. Alla människor kan faktiskt komma med goda idéer och synpunkter, även Sverigedemokrater.

Svara med citat
  (#4) Gammal
JPAnderson Inte uppkopplad

JPAndersons avatar

Reg.datum: May 2009

Länk: #276260
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-05, 21:42

Inlägget flyttad till övrig diskussion då den inte rör övrig piratpolitik utan är en allmän frågeställning.

Ledamot av valberedningen.
Tidigare; Ledamot av partistyrelsen 2012-2014, Sekreterare för Piratpartiet Värmland

Bloggar som Värmlandspiraten
Partimail | Facebook | Twitter
  Skicka ett meddelande via MSN till JPAnderson Skicka ett meddelande via Skype™ till JPAnderson  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Tanke Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2012

Länk: #276265
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-05, 22:18

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Titta på deras argument och åsikter och ta ställning till dem del för del istället för att älta partiets historia. Bedöm deras åsikter i sakfrågor och olika ingångspunkt i olika frågor istället för att automatiskt fördömma precis allt som SD säger. Det är en utomordentligt korkad inställning att göra så som du gör. Alla människor kan faktiskt komma med goda idéer och synpunkter, även Sverigedemokrater.
den kosmetika som SD sysslar med idag lurar inte mig. att du försvarar sverigedemokraterna och inte vill svara pa vad du anser om deras invandringspolitik räcker som svar för mig. tack nu vet jag. piratpartiet är i övrigt ett internationellt globalt parti som knappast vill stänga gränserna. även om PP inte tar upp det i sitt partiprogram.

Svara med citat
  (#6) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #276303
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-06, 01:48

Citat:
att du försvarar sverigedemokraterna och inte vill svara pa vad du anser om deras invandringspolitik räcker som svar för mig. tack nu vet jag.
Vad menar du med det? Jag sa att jag inte vet hur man ska lösa de problem som är förknippade med frågan, det är inte att försvara vad någon annan säger. Invandringsfrågan är inte intressant för mig. Jag fattar allvarligt inte vad ditt problem är.

Svara med citat
  (#7) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #276402
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 08:45

Även jag börjar undra vad det är som pågår. För oss som varit aktiva en längre tid är det fullkomligt uppenbart att Tommten inte på något vis lutar åt det du försöker anklaga honom för.

Inte heller har han försvarat SD, vilket du har fått för dig. Det verkar som att det är viktigare för dig att svartmåla dem du diskuterar med än att faktiskt diskutera sakfrågor. Det tycker jag är tragiskt. Skärp dig.

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #276408
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 10:30

Citat:
Det jag kan se som SD och PP verkar vara överens om är att kvotering är dåligt. Det har vi ju ett beslut om i PP att vi inte ska använda internt.

Var hittar du det beslutet? Historiskt använde vi kvotering vid framtagande av våra riksdagslistor, och informell kvotering vid framtagande av vår EU-lista.

Partiet har vad jag vet aldrig uttalat en värdering huruvida kvotering är bra eller dåligt. Och om det finns ett beslut om att vi inte ska använda kvotering internt får du gärna peka på det så jag kan se vad som krävs för att det beslutet ska hävas :-)

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#9) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Länk: #276410
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 10:46

Citat:
Ursprungligen postat av Mab Visa inlägg
Var hittar du det beslutet? Historiskt använde vi kvotering vid framtagande av våra riksdagslistor, och informell kvotering vid framtagande av vår EU-lista.

Partiet har vad jag vet aldrig uttalat en värdering huruvida kvotering är bra eller dåligt. Och om det finns ett beslut om att vi inte ska använda kvotering internt får du gärna peka på det så jag kan se vad som krävs för att det beslutet ska hävas :-)
Vilket omständigt sätt att skriva "Det känner jag inte till och håller definitivt inte med om."

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#10) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #276411
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 10:46

Citat:
Verkligen inte. Det är inget jag sympatiserar med dom med, och det är verkligen inte PP politik. SD verkar överlag äckligt kristen när det gäller sådana värderingsfrågor, mycket mer än KD faktiskt. Jag ber om ursäkt till alla kristna för om ni anser att mitt ordval "äckligt kristen" är stötande, men det är ändå det ordval jag tycker passar bäst.
Svenska Kyrkan viger homosexuella. Svenska Kyrkan motsätter sig inte abort. Vill man diskutera kristna åsikter i vår miljö och samtid känns Svenska Kyrkan som en rimlig utgångspunkt. Mer fakta och mindre kulturella generaliseringar, tack.

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer