Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Reg.datum: Apr 2006
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 10:58

Citat:
Ursprungligen postat av IsakGerson Visa inlägg
Svenska Kyrkan viger homosexuella. Svenska Kyrkan motsätter sig inte abort. Vill man diskutera kristna åsikter i vår miljö och samtid känns Svenska Kyrkan som en rimlig utgångspunkt. Mer fakta och mindre kulturella generaliseringar, tack.
Varför är Svenska Kyrkans kristendom mer rätt än andra kyrkors?

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2008

Länk: #276416
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 11:32

Citat:
Ursprungligen postat av Mab Visa inlägg
Var hittar du det beslutet? Historiskt använde vi kvotering vid framtagande av våra riksdagslistor, och informell kvotering vid framtagande av vår EU-lista.

Partiet har vad jag vet aldrig uttalat en värdering huruvida kvotering är bra eller dåligt. Och om det finns ett beslut om att vi inte ska använda kvotering internt får du gärna peka på det så jag kan se vad som krävs för att det beslutet ska hävas :-)
Beslutet är väldigt tydligt!
https://forum.piratpartiet.se/showthread.php?t=25908
(C25-001) att Piratpartiet ska alltid, om inte stadgar eller på medlemsmöte taget beslut säger något annat, följa de principer om diskriminering som återfinns i vårt principprogram när partiet tillsätter tjänstemän, håller proval, eller direktval till förtroendeuppdrag, eller likande typ av tillsättning.

Specifikt skall detta beslut tolkas att det är strikt förbjudet att kvotera någon pga, kön, etniskt ursprung, religiös tillhörighet, ekonomisk situation, val av operativsystem etc. Detta är också ett krav som skall ställas på organisationer som söker stödmedlemskap i partiet då så är tillämpligt.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #276420
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 11:55

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Beslutet är väldigt tydligt!
Tja, inte supertydligt. Det säger ju att medlemsmöte kan besluta om kvotering. Så något totalt förbud råder inte :-)

Men det är nog ändå bäst att lägga en motion om att upphäva beslutet till nästa medlemsmöte så att vi inte bakbinds av det här beslutet när det är dags att ta fram listorna inför valen 2014.

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#4) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #276435
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 15:58

Citat:
Tja, inte supertydligt. Det säger ju att medlemsmöte kan besluta om kvotering. Så något totalt förbud råder inte :-)

Men det är nog ändå bäst att lägga en motion om att upphäva beslutet till nästa medlemsmöte så att vi inte bakbinds av det här beslutet när det är dags att ta fram listorna inför valen 2014.
Det kommer jag givetvis bestrida.

Svara med citat
  (#5) Gammal
Mab Inte uppkopplad

Mabs avatar

Länk: #276438
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 17:58

Citat:
Ursprungligen postat av Tommten Visa inlägg
Det kommer jag givetvis bestrida.
Jag hade inte förväntat mig något annat :-)

www.mab.nu
  Skicka ett meddelande via ICQ till Mab Skicka ett meddelande via MSN till Mab  
Svara med citat
  (#6) Gammal
IsakGerson Inte uppkopplad

IsakGersons avatar

Reg.datum: Apr 2009

Länk: #276440
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 18:05

Citat:
Ursprungligen postat av Robobengt Visa inlägg
Varför är Svenska Kyrkans kristendom mer rätt än andra kyrkors?
Utan att göra några efterforskningar vågar jag gissa att Svenska Kyrkan är ganska dominerande bland svenska kristna grupper. Vill man uttala sig om den samtida kristendomen i vårt samhälle är den väl rimligtvis bra att gå efter?

---

Scienta donum scienta est, unde vendi non potest

Svara med citat
  (#7) Gammal
Robobengt Inte uppkopplad

Robobengts avatar

Länk: #276455
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 23:00

Citat:
Utan att göra några efterforskningar vågar jag gissa att Svenska Kyrkan är ganska dominerande bland svenska kristna grupper. Vill man uttala sig om den samtida kristendomen i vårt samhälle är den väl rimligtvis bra att gå efter?
Fast det gjorde han ju inte. Han använde sig av kraftuttrycket "äckliga kristna" vilket väldigt enkelt skulle kunna ses som en mer generell inriktning än bara Svenska Kyrkan. Men nu är vi iofs off topic.

Flyter bra du korkknopp..
  Skicka ett meddelande via MSN till Robobengt  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Tommten Inte uppkopplad

Länk: #276459
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 23:35

Citat:
Vill man uttala sig om den samtida kristendomen i vårt samhälle är den väl rimligtvis bra att gå efter?
Men jag ville inte uttala mig om den samtida kristendomen. Jag tycker bara SD som parti verkar kristet på ett äckligt sett. Jag har inte analyserat varför jag tycker det är äckligt, men det innefattar enligt min helt subjektiva upplevelse tex att jag tycker att de verkar försöka kleta ner och förändra lag och samhälle utifrån en amerikanifierad kristenhet. Ungefär så. KD verkar mer okej med alla religioner.

Svara med citat
  (#9) Gammal
Anton Nordenfur Inte uppkopplad

Anton Nordenfurs avatar

Länk: #276460
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-07, 23:35

Är ni inte väldigt off topic nu? Diskutera huruvida kristendomen är äcklig i en annan tråd.

aki

Partistyrelsen 2012-2017
Partiorganisatör 2014-2016
Partisekreterare 2016-2017
Revisor 2018-nutid

Ingenting jag skriver ska betraktas som ett formellt uttalande från mig som revisor, förutsatt att jag inte explicit skriver det. Fråga om du är osäker.

Bloggar på antonnordenfur.com och är krönikör på frihetssmedjan.se.
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Anton Nordenfur  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Johan mlg Karlsson Inte uppkopplad

Johan mlg Karlssons avatar

Reg.datum: Mar 2009

Länk: #276478
Standard Sv: finns det piratpolitik hos Sverigedemokraterna? - 2012-05-08, 12:52

Nu är vi fortfarande OT.. sorry.

Citat:
Se till att lägga den motionen så den röstas om på ett möte precis innan vi ska rösta om listorna. På så sätt så kommer den ställa till med en så stor debatt att folk kommer tänka på att själva kryssa fler kvinnor. Precis som det blev 2010.

Edit: Ännu bättre är kanske att rösta om ifall listan ska kvoteras samtidigt som vi röstar om själva listan.. Det, om något, skulle skapa ett intressant resultat.

Det här är min signatur. Its my sig.

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg