![]() ![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vill du bifalla förslaget till voteringsordning? | |||
Bifall |
![]() ![]() ![]() ![]() |
18 | 94.74% |
Avslag |
![]() ![]() ![]() ![]() |
1 | 5.26% |
4 mötesdeltagare (17.39 procent) valde att markera sin närvaro utan att ta ställning i frågan genom att välja alternativet Avstår. | |||
Antal röster: 23. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
Reg.datum: Nov 2008
|
![]()
Förtydligar lite...
B58-Y02 gör två förslag. 1. arbeta för en samling av alla bidrag 2. på sikt förändra systemet så att alla medborgare garanteras en basförsörjning B58-Y03 ger ett förslag på hur man ska lura ut hur punkt 2 ska kunna genomföras. Det säger inget alls om punkt 1. |
|
|
(#2)
![]() ![]() |
![]()
Jag tar tillbaks vad jag sa, ser nu att de blir konstiga ihop ändå.
B58-Y02 handlar om basförsörjning till alla medborgare på sikt. B58-Y03 handlar om utredning för att ersätta bidrag med basförsörjning till behövande medborgare, vilket vore en konstig utredning om vi vill ha basförsörjning till alla. Inte direkt motstridigt, men ganska underligt för det rimliga vore väl att vilja utreda hur det skulle kunna genomföras till alla istället om det är det partiet antagit som ståndpunkt att vi vill se. |
|
|
|
(#3)
![]() ![]() |
![]() Citat:
Äsch, det blir upp till styrelsen att tolka vad det egentligen betyder om det går igenom... ![]() |
||
|
(#4)
![]() ![]() |
![]() Citat:
|
||
|
|
(#5)
![]() ![]() |
![]()
Omröstningen om voteringsordningen har nu startat. Den är öppen till söndag 28 april klockan 13.00.
|
|
|
|
(#6)
![]() ![]() |
![]()
I förslaget står rörande motion B14
Motion B14: Sakpolitik: Finans: Revidera Riksbankens guldreservMen i voteringen har det istället blivit så, att B14-Y03 blivit struket, trots att det enbart är en inskränkning av det ursprungliga huvudyrkandet. B14-Y04 är inte ens nämnt. Har det blivit fel? I så fall får jag väl skylla mig själv som röstat för att godkänna voteringsordningen. Men ett ganska allvarligt fel är det i alla fall. Jag blev och är Bengt Jonsson. blogg: http://viktualiebrodern.wordpress.com |
|
|
|
(#7)
![]() ![]() |
![]() Citat:
|
||
|
![]() |
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |