![]() ![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
Reg.datum: Jun 2006
|
![]()
Då Bush kommer till Stralsund (Tyskland) kommer offentliga samlingar (kanske borde översätta 'demonstrationer') att förbjudas enligt rykten, men ändå kommer demonstrationer att hållas, eftersom tillstånd införskaffats. Jag funderar på att följa med min tyska flickvän på demonstrationen, och hålla upp en skylt med meddelande om integritet, privatliv, DRM och möjligen copyright. Därför undrar jag om mina piratvänner har idéer på slående, men korta, meddelande på engelska inom ämnet, som kan sättas upp på en skylt - helst då som Bush förstår (är jag helt omöjlig nu?).
Om någon är intresserad av att följa med på demo'n så kan jag nog få tag på kontaktinformation till arrangörerna, eller åtminstone de som åker från Hamburg (där jag kommer att följa med). http://www.bush-in-stralsund.de/text...schwedisch.php Som synes är demonstrationerna egentligen mot krigshets från jänkarna, men det är väl inte fel att smyga in lite andra 'halvbesläktade' frågor i det hela? ![]() I övrigt hoppas jag många skriver under Defective by Design's Bono petition - mannen har trots allt ett stort antal människor som lyssnar, och ju fler som får upp ögonen över hela världen dess bättre ![]() |
|
![]() |
(#2)
![]() ![]() |
(#3)
![]() ![]() |
(#4)
![]() ![]() |
(#5)
![]() ![]() |
(#6)
![]() ![]() |
![]()
Vad bryr sig Bush om en liten demonstration? Inte rör det honom.
Sympatisera med den digitala revolutionen! Kommunisterna om Fildelning (Radio) Proletären om Fildelning (Lösning: Samhällsstyrt bibliotek) |
|
|
![]() |
(#7)
![]() ![]() |
![]()
Demonstrationen kommer säkert inte påverka Bush särskilt mycket, han är nog van vid värre. Men det är väl inte därför man vill demonstrera i första hand, utan för att få folk runt omkring att börja fundera och tänka. De mer loala politikerna till exempel.
"– I mina mer cyniska stunder har jag sagt att det spelar egentligen ingen roll vad vi skriver i lagremissen, jag kommer att slutföra den i alla fall." - Odenberg |
|
|
![]() |
(#8)
![]() ![]() |
(#9)
![]() ![]() |
(#10)
![]() ![]() |
![]() Citat:
Vad menar du med "Er typ av Diktatur" ??? Har du lust att förklara det lite närmare ? Kanske ska du först läsa på vad Piratpartier handlar om: http://www2.piratpartiet.se/principer |
||
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
George Bush är en pirat! | infinite_emma | PP i media | 8 | 2008-04-09 12:31 |
Bannad Bush intervju | Fahrenheit451 | Övrig diskussion | 0 | 2008-04-06 22:26 |
Bush Vs Bin Laden | Fahrenheit451 | Övrig diskussion | 12 | 2008-02-20 02:13 |
Eva Dahlgren svartlistad av Bush | Garmsson | PP i media | 5 | 2007-03-05 17:53 |
Bodström och Bush | DanceK | Integritet och privatliv | 46 | 2006-06-23 03:04 |