Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Fl4xXoR Inte uppkopplad

Fl4xXoRs avatar

Reg.datum: Jun 2006
Standard Piratpicknicken? - 2006-07-16, 19:53

Det var en gång 3 pirater och en kompis till en av dem som gick till slottskogen.

Vart var alla pirater idag? Vi var 4 personer och en av de var inte äns medlem (no offence).

Vart är stödet och uppståndelsen...

____________________________________________________________________<br>
<br>
"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Svara med citat
  (#2) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #41058
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-16, 23:13

Synd! Jag blev själv tyvärr försenad då min fru hade en olycka med cykeln på vägen dit, men dottern lyckades var där kl 14:30 med kepsar och piratskeppsdrake, och jag och min son kom något senare. Träffade då en nybliven medlem och en intresserad, men tyvärr inga flera. Vi hade en stillsam picnic, cirkulerade lite bland alla invandrafamiljer, och cyklade hem igen ca kl 19.

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#3) Gammal
Ojan Inte uppkopplad

Ojans avatar

Reg.datum: May 2006

Länk: #41059
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-16, 23:19

Vi var nog där till 20 i 3, om inte längre... Måste ha missat henne / er ISF....

Till nästa gång: Vidta större åtgärder så att folk kommer dit. 4 personer från 2 valkretsar.... Nog sjutton måste det finnas fler intresserade personer? Alla intresserade borde dessutom på förhand växla mobilnummer... Jag försökte få tag i Bo, men det fanns ingen Bo Leuf i Göteborg i 118118s register... Pontén kanske saboterat tillställningen, eller så kanske vädret kanske var för bra... Nåväl, man lär sig något nytt varje gång :p

Svara med citat
  (#4) Gammal
Xylion Inte uppkopplad

Länk: #41084
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-17, 11:31

Ja va hände igentligen?

Fick ju ett samtal av en vilsen Ojan som undrade vart allt folket va någonstans.

Själv missade jag det p.g.a jag inte var i nyktert tillstånd på morgonen (Orutinerat helt enkelt, sorry)

Men varför kom det inte några fler från VK16? Det finns ju hur många som helst i den valkretsen.

Hoppas det går bättre nästa gång =). När vi har gatheringför VK17.

MVH//OJJ
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Xylion  
Svara med citat
  (#5) Gammal
Fl4xXoR Inte uppkopplad

Fl4xXoRs avatar

Länk: #41142
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-17, 18:23

Som sagt så har vi redan fått skit för rasistiska uttalanden och "invandrarfamiljer" låter väldigt negativt om man är hungrig journalist. Eftersom jag såg mest solande "svenskar" så förstår jag inte riktigt det uttalandet men men =).

Bättre uppslutning nästa gång annars sjunker skeppet ner i slottskogsdammen och Jag samt Ojan får ännu en gång bistert gå hem och köpa glass...

<br>
"Emancipate your self from mental slavery, none but ourselves can free our minds."

Svara med citat
  (#6) Gammal
Bo Leuf Inte uppkopplad

Bo Leufs avatar

Länk: #41442
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-20, 16:47

Citat:
Fl4xXoR (2006-07-17)... "invandrarfamiljer" låter väldigt negativt om man är hungrig journalist.

Suck, är tydligen på fel våglängd beträffande journalistöra. Är annars göteborgsterm för inflyttade norrlänningar, dalmasar, stockholmare, utsockenes allmänt, och så förstås de som faktiskt kommer utanför våra gränser. Traditionellt är det bara sådana som håller sig kring Slottsskogen under sommrarna, inte infödda göteborgare. Är f.ö. inflyttad norrlänning själv.

---

&mdash; Att vara pirat är att segla rak kurs oavsett väder och vind -- för endast då når vi fram.

Svara med citat
  (#7) Gammal
brelovich Inte uppkopplad

brelovichs avatar

Länk: #41447
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-20, 17:08

Jag tror att det är hopplöst att få folk till några arrangemang över huvud taget just nu. När folk har kommit hem från semestern och varit hemma ett par veckor brukar intresset för aktivitet återkomma.

I min värld åtminstone. Det verkar ju inte ens finnas folk i forumen just nu.

[hr]
Heter numer Fredrik Moberg på forumet.

Blogg: syrrans granne - Politik
  Skicka ett meddelande via MSN till brelovich  
Svara med citat
  (#8) Gammal
Xylion Inte uppkopplad

Länk: #41469
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-20, 20:09

Jo då vi finns allt här, dock är aktiviteten relativt låg just nu då många som du säger är bortresta från Forum o mobiltelefon.

Tror att det finns en hel del folk här som bara längtar efter att någon ska ta ett steg frammåt o säga nu blir det Piratfest eller flygbladsutdelning.

Här disskuteras inte jätte mycket heller, vi som vill lite mera än bara läsa brukar använda MSN och IRC för att kommunikationen går lite snabbare där.

Titta in på #piratpartiet.vk17 Server Efnet på IRC'en, här finns en del av oss för jämnan

På återseende, imorgon ska jag ut med mitt piratskepp o fiska fula fiskar (även kända som gaisare)

MVH//OJJ

OBS: För känsliga göteborgare som läser detta så förtydligar jag Gaisare = Makrill
  Skicka ett meddelande via Skype™ till Xylion  
Svara med citat
  (#9) Gammal
brelovich Inte uppkopplad

brelovichs avatar

Länk: #41480
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-20, 22:09

Jag har nyttjat den totala stiltjen på jobbet till att producera lite affischer. Tyvärr får jag väldigt lite feedback men om energi finnes, ta gärna en titt här: http://forum.piratpartiet.se/Topic42428-85-1.aspx och säg vad du tycker. Just nu är det en enda stor fil i A3-format men en del kan bli flygblad eller underlag till flygblad.

[hr]
Heter numer Fredrik Moberg på forumet.

Blogg: syrrans granne - Politik
  Skicka ett meddelande via MSN till brelovich  
Svara med citat
  (#10) Gammal
Fl4xXoR Inte uppkopplad

Fl4xXoRs avatar

Länk: #41488
Standard RE: Piratpicknicken? - 2006-07-20, 23:09

>>>Bo Leuf

Jag förstår och det var inget illa menat. Bara tänkte att för en journalist är det rena guldet med tanke på den debatt som pågår om att vi skulle ha högerextrema åsikter.

Men som sagt inget illa skett eller menat

Bättre uppslutning nästa gång från alla.

<br>

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är