Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
dahlis91 Inte uppkopplad

dahlis91s avatar

Reg.datum: Feb 2006
Standard RE: Valstuga - 2006-08-09, 00:46

Tar tillbaka det där förslaget efter det du skrivit Henrik så har jag ändrat tankar.

Kommer vi ta ner tältet när vi är klara varje dag eller låta det stå kvar?

-----------------------------------<br>
<br>
Johan Dahlberg<br>
johan_dahlberg91@hotmail.com<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till dahlis91  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #44437
Standard RE: Valstuga - 2006-08-09, 01:27

Citat:
dahlis91 (2006-Aug-09)Kommer vi ta ner tältet när vi är klara varje dag eller låta det stå kvar?

Ja, det för det första så måste vi det, enligt vårt tillståndsbeslut, som jag idag fick besked om att vi får. För det andra så lär vi aldrig se röken av tältet om vi låter det stå kvar, det skulle "få ben".

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#3) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #44968
Standard RE: Valstuga - 2006-08-11, 19:12

Det roliga börjar redan nästa helg! Då är det fullt ös! Vi får inte glömma att de etablerade partierna har funnits längre än oss och därför gäller det att synas, synas, synas och att ta för sig i offentligheten! Vi har argumenten och vi står på folkets sida. Det gäller bara att de får reda på att vi är ett seriöst alternativ! Nu ska vi kämpa!

-----

Svara med citat
  (#4) Gammal
dahlis91 Inte uppkopplad

dahlis91s avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #44970
Standard RE: Valstuga - 2006-08-11, 19:28

Ska vi ha bestämmda tider vi ska vara där?

Eller hur ska vi annars göra med tältet?

<br>
Johan Dahlberg<br>
johan_dahlberg91@hotmail.com<br>
  Skicka ett meddelande via MSN till dahlis91  
Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #44979
Standard RE: Valstuga - 2006-08-11, 20:07

Citat:
dahlis91 (2006-Aug-11)Ska vi ha bestämmda tider vi ska vara där? Eller hur ska vi annars göra med tältet?
Jag tror att Björn kommer gå ut med rätt bred information nu i dagarna, men vi har planerat att vi åtminstånde skall vara minst två personer på helgerna. Givetvis måste vi också försöka täcka upp vardagarna men helgerna är absolut viktigast!

Vet inte om det är en bra idé att lägga ett schema. Tanken var att det skulle vara en öppen knutpunkt dit alla ska kunna komma när dom vill så att vi kan diskutera och ha trevligt tillsammans och att inte minst synas och höras!

-----

Svara med citat
  (#6) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #45010
Standard RE: Valstuga - 2006-08-11, 23:19

Citat:
Henrik Lindberg (2006-Aug-11)Vet inte om det är en bra idé att lägga ett schema. Tanken var att det skulle vara en öppen knutpunkt dit alla ska kunna komma när dom vill så att vi kan diskutera och ha trevligt tillsammans och att inte minst synas och höras!

Tror det kan vara bra med ett schema så att vi vet att det finns folk som åtar sig ansvaret att vara där, sen skall man ju självklart få vara där så mycket eller lite man vill/orkar/kan. Dessutom får man självklart dyka upp "oanmäld".

Jag och Daniel snackade om att sätta upp ett schema över helgerna (fre-sön) och eventuella övriga dagar sker efter förmåga och meddelas på forumet och med "djungeltelegrafen".

Vara där några timmar på fredag eftermiddag/kväll (ca 16-20 ), lördag eftermiddag (ca 12-17) och söndag eftermiddag (ca 12-16).

Jag listar upp de datum som är aktuella nedan, ni kan börja anmälla er, så uppdaterar jag

fre 18 aug: Björn

lör 19 aug: Björn

sön 20 aug: Björn

fre 25 aug: Björn

lör 26 aug: Björn

sön 27 aug: Björn

fre 1 sept: Björn

lör 2 sept: Björn

sön 3 sept: Björn

fre 8 sept:

lör 9 sept:

sön 10 sept: Björn

fre 15 sept: Björn

lör 16 sept: Björn

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#7) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #45013
Standard RE: Valstuga - 2006-08-11, 23:47

Så vad skall vi ha för matrial i tältet?

Vi behöver både matrial uppsatt i tältet med litet längre texter som folk som vill läsa i lugn och ro kan göra, och matrial att ta med sig hem dvs folder/flygblad. Både korta budskap och längre texter...

Följande texter tror jag man kan använda som "posters" att sätta upp på väggarna i tältet.

* Principprogrammet

* FAQ

* Upphovsrätt

* Patent

* Privatliv

* Vågmästarställning

Principprogrammet samt FAQ:n bör vi dessutom ha att dela ut till dem som verkligen vill "sätta sig in i" vad vi vill.

Dessutom: Flyers/foldrar (samt valsedlar till dem som verkar vara övertygade att rösta på oss).

Affisher med nåt i stil med "Piratpartiet! Vi finns på stora torget kom och snacka med oss" som vi sätter upp runt stan.

Edit: De andra partierna brukar ha godis i någon form och vi snackade om att ha piratpengar att bjuda på. Jag vet att vi även har funderat på att arrangera "fildelning" med filmjölk.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #45017
Standard RE: Valstuga - 2006-08-11, 23:53

Citat:
Björn Odlund (2006-Aug-11)
Affisher med nåt i stil med "Piratpartiet! Vi finns på stora torget kom och snacka med oss" som vi sätter upp runt stan.
Det låter som en underbar idé. Om vi kan ta fram några sådana ska jag kolla med Högskolan och se om jag kan få tillstånd att annonsera lite, eftersom att det ändå är en form av "inbjudan".

När det gäller materialet kan det vara bra att ha en "samlad folder" liggande i tältet som vi kan ge till folk vi pratar med. En sådan folder tror jag personligen är bra eftersom den kan läsas (som du sa) hemma och innehåller våra samlade förslag/idéer. Däremot kan det vara en fin idé att ha någon/några som kan agera lite "flygande" på torget dvs. dela ut lättare flygblad (i olika former)bjuda in till diskussion eller prata lite lätt med folk som passerar. Det sistnämnda är viktigt eftersom det visserligen kanske inte bjuder in till ett längre samtal, men vi syns ändå och det är oerhört viktigt!

Vi kan gå igenom mina tider när vi ses imorgon, Björn. Då har jag hela mitt schema till hands och det blir på så vis lättare för mig att boka in tider!

-----

Svara med citat
  (#9) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #45174
Standard RE: Valstuga - 2006-08-12, 22:42

Arbetet med valstugan skall finslipas och spikas på ett möte på onsdag kl. 19.00 (på café bakgården som vanligt). Kom dit om du har synpukter eller idéer (eller bara vill visa dit stöd och vill hjälpa oss andra, det uppskattas varmt! ).

Skickar ut ett mailutskick om detta strax.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #45185
Standard RE: Valstuga - 2006-08-13, 00:19

Kan tillägga att vi under dagen har ordnat så att det imorgon beställs ca. 5000+ foldrar som vi ska kunna använda i valstugan. Till detta ska det ordnas lättare flygblad för "flygande distrubution"och lite tjockare läsning (partiprogram osv) för de som är intresserade att läsa lite på plats!

Personligen har jag även fått annonseringstillstånd i min egen fastighet och där kommer jag sätta upp lite lätt "reklam" i dagarna. Ska som sagt även ta och kolla om det går att ordna lite afficher som inbjuder till diskussioner på torget på Högskolan och sen ska jag även spana efter möjligheter att skaffa några snygga textiler eller dylikt så att man kan skylta upp tältet lite. Lite har det hänt idag, med andra ord.

-----

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Valstuga Azzid 5. Östergötlands län, 47 2009-06-09 10:47
Valstuga Tobias Ljungström 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 10 2009-06-07 00:09
PP Uppsala styr upp en valstuga Johannes Åman Pohjola 3. Uppsala län, 4 2009-05-09 22:06
Valstuga ohoj! Svamp Luleå 14 2006-09-16 20:45
Valstuga? Fredrik_Augustsson Övrig piratpolitik 9 2006-05-07 17:20