Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
Standard RE: Valstuga - 2006-08-31, 07:08

Om jag tittar på mitt schema under valveckan (v.37) så ser det ut så här:

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=600 border=0><TBODY><TR><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>Mån</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>060911</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1></TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>13:00-16:00</TD></TR></TBODY></TABLE>

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=600 border=0><TBODY><TR><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>Tis</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>060912</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1></TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>13:00-16:00</TD></TR></TBODY></TABLE>

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=600 border=0><TBODY><TR><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>Tor</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>060914</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1></TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>13:00-19:00</TD></TR></TBODY></TABLE>

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width=600 border=0><TBODY><TR><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>Fre</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>060915</TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1></TD><TD class=data vAlign=top bgColor=#d1d1d1>09:00-19:00</TD></TR></TBODY></TABLE>

Helt underbart! INTE! Om jag har ett sånt här schema kommer jag ju vara helt upptagen. Fattar inte hur tomtarna på HB tänker.

Jag hoppas verkligen att så många som möjligt vill ställa upp de få veckor som är kvar så att vi kan göra så mycket som möjligt. Detta är i yttersta vikt eftersom det fortfarande finns massor av osäkra väljare! Jag vet av erfarenhet att vi kan göra ett kanonresultat i vår valkrets, bara vi är beredda att satsa fullt ut den sista tiden som är kvar!

-----

Svara med citat
  (#2) Gammal

Länk: #50322
Standard RE: Valstuga - 2006-09-01, 00:00

Tältet sätts upp i morgon ca. 12.00! Alla är varmt välkomna!

-----

Svara med citat
  (#3) Gammal
Daniel.Lecoq Inte uppkopplad

Daniel.Lecoqs avatar

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #50420
Standard RE: Valstuga - 2006-09-01, 10:10

japp, om ca 2 timmar är vi där...

"Great minds discuss ideas,

average minds discuss events,

small minds discuss people."

--Admiral Hyman G. Rickove

Daniél Lecoq

email: daniel.lecoq@piratpartiet.se

backupemail: curse@curzed.net

msn: curse@curzed.net

tel: 0761- 669695

Nässjö

PS. skriv PP som meddelande om ni lägger till mig i MSN/Skype
  Skicka ett meddelande via MSN till Daniel.Lecoq  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #50662
Standard RE: Valstuga - 2006-09-01, 23:04

Dagsrapport från torget!

Ännu en trevlig dag på torget och ännu fler positiva reaktioner på de frågor vi driver. Folk har varit väldigt tillmötesgående när man erbjuder dem flygblad och detta lär bara öka ju närmare valet vi kommer. Som sagt finns det många osäkra väljare och efter alla de positiva reaktioner vi ständigt får på torget är jag övertygad om att många av dessa är potentiella PP-väljare.

Idag har det alltså hänt mycket, men av allt som hände så var det två händelser som jag tyckte var väldigt roliga. För det första så pratade vi med en äldre herre. Jag har redan uttryckt min förvåning men även glädje att människor i alla åldrar tar till sig våra frågor - fast på olika sätt. De yngre brukar ju ofta värna om skyddet av privatlivet när det gäller Internet (fildelningen), medan de äldre ofta reagerar starkt mot övervakningen i "verkligheten". Men med den här mannen var det annorlunda. Istället för att prata om buggning och avlyssning ville han gärna prata om hur mycket han älskade sin Ipod, att han brukade använda sig av "ljudböcker", att han letade efter ett sätt att konvertera ett specifikt filformat till mp3 och hur han älskade de tekniska möjligheter som vi idag har tillgång till. Man slutar aldrig att bli förvånad. De är viktigt att komma ihåg att fildelningsfrågan och integriteten inte alls är två skiljda frågor. De hör ihop!

Den andra händelsen inträffade när en Socialdemokratisk kommunalpolitiker (eller fd?) stannade till för att läsa vårt flygblad. Jag tog tillfället i akt att provocera lite och frågade artigt om "hur man som Socialdemokrat anser om vad Justitieministern håller på med". Denna fråga blev inledningen på vad som senare utvecklades till en ganska hektisk debatt om integriteten och fildelningen. Efter att ha plockat isär de klassiska argumenten som man vanligtvis hör från upphovsrättsindustrin och efter att jag upplyst min motdebattör om konsekvenserna man får ta när man vill stoppa kulturspridningen, fick jag senare höra att min motdebattör "höll med mig i vad jag precis hade sagt", och därmed ansåg jag mig själv som segrare i debatten.

Tältet sätts upp imorgon ca. 11.30 och alla är hjärtligt välkomna! Tack för mig!

-----

Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #50917
Standard RE: Valstuga - 2006-09-02, 19:48

Ännu en framgångsrik dag på torget och återigen - massor av positiva reaktioner! Det går bra för oss i Valkrets 19, men det kan gå ännu bättre. Därför planerar vi nu att dela ut foldrar tillsammans med valsedlar!

En valsedel tillsammans med en folder (sammansatt av ett gem) ska läggas i brevlådor/brevinkast/postboxar, med undantag för de som inte önskar att få reklam. Om vi tillsammans hjälps åt att täcka upp de områden som liggernärmast där vi själva bor så kan vi få en fantastisk distrubution! Mer info om detta kommer inom kort, troligtvis i en ny tråd.

Som jag sa tidigare har vi hittils haft ännu en bra helg! Troligtvis kommer tältet att finnas på plats även imorgon (Björn vet mer), så välkomna dit!

-----

Svara med citat
  (#6) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #50964
Standard RE: Valstuga - 2006-09-02, 22:26

Citat:
Henrik Lindberg (2006-Sep-02)Troligtvis kommer tältet att finnas på plats även imorgon (Björn vet mer), så välkomna dit!
Finnes lämpligt väder, så finnes tält. Vi får se hur det blir...

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#7) Gammal
Henry Rouhivuori Inte uppkopplad

Henry Rouhivuoris avatar

Reg.datum: Feb 2006

Länk: #51040
Standard RE: Valstuga - 2006-09-03, 07:38

Citat:
Henrik Lindberg (2006-Sep-02)En valsedel tillsammans med en folder (sammansatt av ett gem) ska läggas i brevlådor/brevinkast/postboxar, med undantag för de som inte önskar att få reklam . Om vi tillsammans hjälps åt att täcka upp de områden som liggernärmast där vi själva bor så kan vi få en fantastisk distrubution! Mer info om detta kommer inom kort, troligtvis i en ny tråd.
Om man dessutom ser till att dela ut till potentiella röstare så blir det jättebra. Se här för dessa personer. t.ex födda 1988 och tidigare.

Ekonomiansvarig

ingsoc.eu

Svara med citat
  (#8) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #51841
Standard RE: Valstuga - 2006-09-05, 13:48

Har uppdaterat mig på schemafronten (hade missat den andra delkursen) och det ser ut så här:

Måndag 11 sept. : Hemtentainlämning på tisdag, jag är fett upptagen.

Tisdag 12 sept. : Föreläsning 13:30-15:00

Onsdag 13 sept. : Föreläsning 09:00-10:00

Torsdag 14 sept. : Föreläsning 09:30-16:30

Fredag 15 sept. : Föreläsning 09:00-14:00

Lördag 16 sept. :

Söndag 17 sept. : VALDAG

Så ligger det till, jag ser det som att jag kan vara med onsdag mycket. Dessutom kan jag komma ner direkt efter skolan på tisdagen (kanske hjälpa till innan jag går dit oxå) och fredagen. Torsdagen ser ju ut som fan men jag är på stund.

När skall vi köra tycker ni?

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
  (#9) Gammal
c4 Inte uppkopplad

Reg.datum: Sep 2006

Länk: #52745
Standard RE: Valstuga - 2006-09-07, 17:41

kaffe?

På söndag 10/09

Vi kan säkert köpa några röster med kaffe.

Jag kan ta med 1 eller 2 L kaffe.

MVH/Patrick.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Björn Odlunds avatar

Länk: #52756
Standard RE: Valstuga - 2006-09-07, 18:05

Kaffe låter väl som en god idé, om inte annat kan det nog få en å annan att komma fram så vi kan börja snacka med dem.

Ang. koppar tror jag engångs pappmuggar är bäst/bekvämast. Vill man ha något till kaffet, tror jag kakor är smidigare. Mjölk köper man när man är på plats, dumt och kånka på mejerivaror i värmen. Några sockerbitar kan nog vara idé att slänga med dock.

Jag kommer dock inte vara med lördag, men kanske söndag. Om någon missat det så står vi fr.o.m imorgon inte vid handelsbanken utan vid fontänen.

Ps. För att forumet skall fatta att du är medlem måste du gå in på Medlemsservice, där finns en fält som heter "Namn på forumet". Fyll i dit forum namn där så rättas felet till.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Valstuga Azzid 5. Östergötlands län, 47 2009-06-09 10:47
Valstuga Tobias Ljungström 20. Skaraborgs valkrets (Västra Götaland östra) 10 2009-06-07 00:09
PP Uppsala styr upp en valstuga Johannes Åman Pohjola 3. Uppsala län, 4 2009-05-09 22:06
Valstuga ohoj! Svamp Luleå 14 2006-09-16 20:45
Valstuga? Fredrik_Augustsson Övrig piratpolitik 9 2006-05-07 17:20