Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
Sebastian Själin aka Schangtil Inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2006
Standard Styrelse i denna valkrets - 2006-01-16, 00:28

Citat:
Alla,

som ni har märkt har vi börjat komma ikapp det intresse som varit. Nu har vi ett principprogram klart, vilket gör att vi kan börja fånga upp signaturer och intresse.

Nästa steg blir för valkretsarna att organisera sig. Vi har fått flera mail av typen "Jag vill vara ordförande för (Norrbotten, Skåne, Stockholm) och sådana mail kristalliserar tyvärr inte ut de ledare, som kan driva de här frågorna med den energi som behövs -- man blir inte ledare genom att höra av sig till rätt person, men blir ledare genom att visa för sina jämlikar att man är det. Så för att börja på ett enkelt sätt, så vill vi se ett råd på fem personer i varje valkrets, som har det operativa ansvaret, och där det här rådet är enigt om vem av dessa fem som är kontaktperson gentemot styrelsen för aktiviteterna i den valkretsen.

Alltså - ett råd på fem personer. I det här rådet sitter en kontaktperson mot styrelsen. De andra fyra ska vara eniga att kontaktpersonen mot styrelsen på riksplanet är rätt person att vara kontaktperson.

Vad det lider kommer vi troligtvis att bygga ut den här organisationen, men vi måste börja någonstans.

Kontaktpersoner för varje valkrets, hör av er till Cecilia på telefon 0704-300630. Tala om vilka som sitter i rådet i övrigt.

Rick

Som ni ser så är måste vi ha en sådan om vi skall kunna arbeta. Det är alla som vill vara med i den kan skriva det i denna tråden så att vi sedan kan välja ut den som skall leda oss till framgång i detta län. Vi har redan folk som vill jobba, se en anna tråd här. Men nu behöver vi folket som kan leda denna kraft rätt i denna valkrets.

De som vill vara med skriv en kort presentation om er under.

BTW, säg bara till utifall ni tycker att styrelsen här uppe borde väljas på nått annat sätt.
  Skicka ett meddelande via MSN till Sebastian Själin aka Schangtil  
Svara med citat
  (#2) Gammal

Länk: #5595
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-01-16, 00:35

Namn: Sebastian Själin

Ålder: 19

Bor: Luleå

Gör: Studerar

Mail: sebastian.sjalin@piratpartiet.se

Kort om vem jag är:

Jag pluggar till civilingengör på LTU, första året. Jag har fridykt hela mitt liv och innan jag flyttade till luleå var jag ungdomstränare i 4 år samt med i styrelsen och ungdomsansvaring i samma klubb. Jag gillar att åka skidor, telemark utför. Sen så hjälper jag till som en av de riksaktiva i pertiet.

Undrar ni över nått eller vill ha kompliteringar till denna presentation så är det bara att höra av sig.
Svara med citat
  (#3) Gammal
Bernt Granbacke Inte uppkopplad

Länk: #5659
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-01-16, 08:46

Namn: Bernt Granbacke

Ålder: 37 år (UNG)

Bor: Bergnäset, Luleå

Gör: Arbetar på LTU's IT avdelning som Service Manager

Mail: tq@dof.se

Kort om vem jag är:

Jag har utövat idrott i flera olika former som t.ex. simning, volleyboll, innebandy och karate. Idag fångar ni mig i mitt idrottsintresse enklast på O'Learys i Luleå när Liverpool spelar match

Min yrkesverksamma bana sträcker sig från allt som taxichaufför och lagerarbete till Chef på en IT-avdelning och Service Manager. De senaste 13 åren har jag arbetat inom IT-branchen.

Jag har tidigare politisk erfarenhet från ett ungdomsförbund där jag var ordförande i lokalklubben och blev invald till distriktstyrelsen. Det viktiga är att jag tappade partipolitiskt intresse p.g.a. riksdagspartiernas oförmåga att hantera de IT-politiska frågorna och att de få partier som har en något vettig syn, är inte i sync med mig i andra frågor.

Övrigt politiskt engagemang som jag deltagit i är den enfråge-organisation, känd som FFII http://ffii.se/, som står för en fri informations infrastruktur.

Jag har familj och bor i villa på Bergnäset i Luleå, kommer ursprungligen från den rikskända metropolen Pajala.

Jag är nu definitivt intresserad av att bidra med min kunskap för att de här frågorna ska nå framgång och att VI ska komma in i riksdagen. Mina yrkeskunskaper är arbetsledning och att agitera och min största tillgång är att jag älskar hårt arbete

Jag kommer att komplettera denna presentation (hastverk på morgonen) under kommande vecka.

---------------------------------

Fri Information

Fri Innovation

Personlig integritet

Nu har vi ett val att vinna!
  Skicka ett meddelande via ICQ till Bernt Granbacke Skicka ett meddelande via AIM till Bernt Granbacke Skicka ett meddelande via Yahoo till Bernt Granbacke  
Svara med citat
  (#4) Gammal

Länk: #6372
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-01-20, 12:39

Eftersom de vill ha in namnen på styrelsen snart så tycker vi som redan skrivit upp oss att vi skall hålla anmälningen öppen hela nästa vecka med, så får vi utse medlämmarna på måndag veckan efter. dvs 5 dagar innan de vill ha in styrelsen. så då har vi tid att utse vilka som är bäst lämpade.

Låter detta bra?
Svara med citat
  (#5) Gammal

Länk: #6647
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-01-23, 02:20

Eftersom vi måste in med namn, så har vi inte så mycket till val...

Kom igen norrbottningar, det gör inte så ont i rampljuset... eller hur Schangtil?

Det skulle vara trevligt med en hel styrelse (fem personer), så att vi kunde träffas irl och se vilka vi är.

Jag och Schangtil träffades över en snabb men trevlig lunch i förra veckan - ni är välkomna på nästa träff!

Fri Information

Fri Innovation

Personlig integritet

Skicka ett meddelande via ICQ till Bernt Granbacke Skicka ett meddelande via AIM till Bernt Granbacke Skicka ett meddelande via Yahoo till Bernt Granbacke  
Svara med citat
  (#6) Gammal

Länk: #6650
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-01-23, 03:03

Det är inte farligt. Bara vi får ihop en styrelse så tror jag att vi får en bra organisation här uppe. För viste ni att studenterna i Luleå tankar mest av alla studenter i hela sverige både per student och sammanlagt, jag har då hört det i alla fall.
Svara med citat
  (#7) Gammal

Länk: #7951
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-01-31, 23:58

Om vi bara var fler som ville stå upp här, så skulle vi kunna ha ett valkrets-möte via Skype eller TeamSpeak.

Visst kan jag och Sebastian "värva" folk till styrelsen, men det skulle kännas bättre om det var folk som själv kände kallet - det håller borta "inavel" också.

/Bernt

Fri Information

Fri Innovation

Personlig integritet

Svara med citat
  (#8) Gammal

Länk: #7995
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-02-01, 13:03

Coolt!

En Svensk Isläning

Dina kunskaper låter som ett bra komplement, min slagsida ligger på patent och i viss mån integritet (fast egentligen tycker jag att integritet är viktigaste frågan - den ger det andra!)

När fyller du 18? (Hoppas du får rösta i år )

p.s. Skype finns till linux!

Fri Information

Fri Innovation

Personlig integritet

Svara med citat
  (#9) Gammal
kristoferlantz Inte uppkopplad

kristoferlantzs avatar

Länk: #8404
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-02-05, 16:32

Citat:
Hugi (2006-Feb-03)
Jag vet tyvärr inte om någon annan aktiv pirat i Kiruna, så det blir till att gå själv.
Aj då, nu kommer det visst fram hur oaktivman e, kanske jag borde börja göra något,

så att vi i alla fall blir två stycken som är aktiva pirater i Kiruna.

Själv funderar jag på ifall jag ska ställa uppi kommunfullmäktig, men ska hålla

en låg profil fram tills alla de där 2000 underskrifterna kommit in.

Svara med citat
  (#10) Gammal

Länk: #8666
Standard RE: Styrelse i denna valkrets - 2006-02-08, 00:15

Hallå Vänner!

Kul att se att vi är 4 personer som skriver här inne och att det numer är fördubblad representation i länets andra stad!

Vi avvaktar ett möte tills vi är beslutsmässiga (=5 personer) och därmed full styrelse.

Däremot så vill inte Cecilia vänta på att få in namn på valkretsansvariga.

Jag och Sebastian har diskuterat lite kring hur vi löser det här och då Sebastian sitter i styrelsen för riksorganisationen så tyckte han och jag, att jag kunde axla tillförordnadeskapet tills vi tillsätter ett permanent valkretsombud genom styrelsemötet.

Det är på INTET sätt så att jag vill föregå någon process - utan enbart för att tillmötesgå en temporär lösning så snart som möjligt.

Om någon har det minsta att invända så skickar vi in en ändring på en gång!

Låt oss fortsätta att växa här!

Fri Information

Fri Innovation

Personlig integritet

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Hantering av avhopp i en styrelse, styrelse omorganiserar sig själv. of_darkness Ung Pirat - allmänt 4 2009-12-03 00:55
Aktiviteter denna vecka. Davisx3m Ung Pirat Strängnäs 13 2009-06-20 21:57
Sifo denna veckan Henry Rouhivuori PP i media 16 2009-05-25 05:24
Z - Denna motion ska ej räknas med. Ken Rabelius Motioner 4 2008-04-13 23:52
Jag gör en kopia på denna hemsida :) sjörövaren Integritet och privatliv 3 2006-02-13 14:30