Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
HB Inte uppkopplad

HBs avatar

Reg.datum: Jan 2006
Standard Kan jag få låna 5 minuter av er tid - 2006-09-12, 16:02

Nu är det FEM dagar kvar till valet och vi i Norra Älvsborgs valkrets ligger nästan sämst till i statistiken för vallokalsbemanningen http://www2.piratpartiet.se/agera/volontarstatistik, så kan vi ju inte ha det!

Vi har dålig täckning i Lerums kommun, men där finns 29 medlemmar, någon kan väl ta hand om åtminstone EN vallokal

Även Ale kommun med 20 medlemmar saknar till stor del täckning

Sen har vi Bengstfors, Färgelanda och Mellerud som HELT saknar täckning

Mitt förslag om man inte känner att man har tid att åka runt mellan en massa vallokaler är att man åtminstone tar EN och går dit 3-4 gånger och fyller på med valsedlar på valdagen, alternativt att man lägger dit valsedlar i sin egen vallokal när man ändå röstar, för allt är ju bättre än att ingen valsedel kommer till vallokalen

Så, alla som själva tänker rösta på valdagen och då ändå skall till en vallokal åtminstone en gång, kolla om den är bokad och anmäl dig som "Plan B" (skriv i tråden här så kan respektive kommunledare, alt. kretsledare, skriva in det i systemet)

Om du känner att du kan ta dig till vallokalen 3-4 gånger under dagen så kan du anmäla dig som distributör för den lokalen

Här är ingången till bokningen, http://www2.piratpartiet.se/agera/volontarer, där kan du även se vilka lokaler som är bokade hittils, leta upp din egen lokal och om den är ledig så anmäl dig åtminstone för "Plan B"

Kämpa på nu, vi ska väl åtminstone komma på övre halvan av statistiken!

Om du känner att du vill engagera dig, så blir det inte mycket lättare än så här

/<br>
Henrik Bergqvist<br>
Kommunledare för Alingsås<br>
henrik.bergqvist@piratpartiet.se
  Skicka ett meddelande via MSN till HB  
Svara med citat
  (#2) Gammal
Ekiz Inte uppkopplad

Ekizs avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #54574
Standard RE: Kan jag få låna 5 minuter av er tid - 2006-09-12, 20:06

det här fixar vi!

ska försöka fixa bil och skjuts till valdagen så jag kan lämna valsedlar på flera lokaler om det skulle behövas

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
10 minuter inslag om kameraövervakning Tommten PP i media 2 2009-11-06 08:28
Piratpartiet på 1-2 minuter infinite_emma Övrig piratpolitik 3 2007-06-17 13:22
Låna MP3-bok, fast ändå inte. nicklasodh Kultur och upphovsrätt 1 2006-10-26 18:17
10 minuter kvar. SimonRosenqvist Övrig diskussion 6 2006-09-17 11:30
Låna musik på nätet med ditt bibliotekskort Joakim Holgersson PP i media 5 2006-03-24 00:00