Piratpartiets mötesplattform

Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet Visningsalternativ
  (#1) Gammal
fredrik.funderar Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006
Standard Lycka till imorgon! - 2006-09-16, 13:18

Hej södra älvsborgare!

Jag är inte medlem men har sett er, och era fyndiga afficher i Borås. Ni verkar göra ett bra jobb. Hoppas ni fortsätter engagera er oavsett valresultat, de här frågorna kommer med all säkerhet att behöva långsiktigt arbete för att få till stånd en förändring.

Om jag får mera tid och ork att engagera mig framöver kanske vi ses en vacker dag. Men tills vidare vill jag i alla fall önska lycka till i valet imorgon!

/Fredrik

Svara med citat
  (#2) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #56130
Standard RE: Lycka till imorgon! - 2006-09-16, 17:43

Citat:
fredrik.funderar (2006-Sep-16)Hej södra älvsborgare!

Jag är inte medlem men har sett er, och era fyndiga afficher i Borås. Ni verkar göra ett bra jobb. Hoppas ni fortsätter engagera er oavsett valresultat, de här frågorna kommer med all säkerhet att behöva långsiktigt arbete för att få till stånd en förändring.

Om jag får mera tid och ork att engagera mig framöver kanske vi ses en vacker dag. Men tills vidare vill jag i alla fall önska lycka till i valet imorgon!
Jag och de andra tackar och bugar! Det är alltid trevligt med beröm och kommentarer. Härligt att du tog dig tid att titta förbi!

Självklart kommer vi att fortsätta kämpa hur det än går, även om vi hoppas på bästa möjliga valutgång. Vi har ju ett väldigt viktigt val redan om två år (det till EU-parlamentet) och då har vi förmodligen etablerat ett kraftigt Internationellt nätverk i form av PP-International. Hur som helst så blir det spännande imorgon.

-----

Svara med citat
  (#3) Gammal
Screefing Inte uppkopplad

Reg.datum: Aug 2006

Länk: #56222
Standard RE: Lycka till imorgon! - 2006-09-16, 21:19

Hoppas att allt arbete ni har lagt ner ger utdelning!

Svara med citat
  (#4) Gammal
fredrik.funderar Inte uppkopplad

Reg.datum: Mar 2006

Länk: #57839
Standard RE: Lycka till imorgon! - 2006-09-20, 22:07

Har tittat igenom valresultatet (det är visserligen inte 100% klart, men i det allra mesta verkar vara räknat nu på val.se).

Tyvärr var det väl inte vad man hoppats på totalt sett, men om man ska se på hur det gick i den här valkretsen så var västra götalands södra (0,73%) något över rikssnittet (0,63%) och i synnerhet i Borås verkar ni gjort ett gott arbete med 0,84% eller 504 röster.

Om man nu får lov att dra fram det positiva, och det får man väl

/Fredrik

Svara med citat
  (#5) Gammal
Henrik Lindberg Inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006

Länk: #57845
Standard RE: Lycka till imorgon! - 2006-09-20, 22:27

Citat:
fredrik.funderar (2006-Sep-20)Har tittat igenom valresultatet (det är visserligen inte 100% klart, men i det allra mesta verkar vara räknat nu på val.se).

Tyvärr var det väl inte vad man hoppats på totalt sett, men om man ska se på hur det gick i den här valkretsen så var västra götalands södra (0,73%) något över rikssnittet (0,63%) och i synnerhet i Borås verkar ni gjort ett gott arbete med 0,84% eller 504 röster.

Om man nu får lov att dra fram det positiva, och det får man väl
Som du själv säger så gäller det att man tittar på det lokala resultatet eftersom det visar vilken framgång vi har haft med arbetet rent lokalt. Vi har gjort ett mycket bra jobb här i Borås och det ska vi vara stolta över. Hade den övergripande medvinden varit starkare så vet vi att vi hade gjort ännu bättre ifrån oss.

Nu gäller det att bygga vidare på organisationen och ta viktiga steg mot framtiden. Jag har exempelvis föreslagit Rick att det borde göras en utredning/tillsättas en arbetsgrupp eller dylikt som på ett effektivt kan analysera resultatet samt undersöka det aktuella väljarunderlaget för våran politik. Detta är nog en god idé eftersom man då inte "vandrar i dimman" på samma sätt utan har en bra koll på hur frågorna vi driver styr människors röstande etc.

-----

Svara med citat
  (#6) Gammal
Björn Odlund Inte uppkopplad

Björn Odlunds avatar

Reg.datum: Jan 2006

Länk: #58201
Standard RE: Lycka till imorgon! - 2006-09-22, 12:17

Det känns skönt att få ett kvitto på att syns man - så får man röster! Om man tittar i statistiken (kommer snart upp med en post om sammanställd statistik över valkretsen) tycker jag mig se det.

Björn Odlund, Borås

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i det här ämnet
Sök i det här ämnet:

Avancerad sökning
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
DN imorgon 2009-04-29: Piratpartiet 5,1% ?!?!? Andreas Wesik PP i media 65 2009-05-01 14:29
Demonstration imorgon lördag? Obrell86 3. Uppsala län, 2 2009-04-17 13:22
Vad händer imorgon 7/4? Yamiko Luleå 1 2009-04-06 16:49
Tv debatt imorgon Cecilia Cecilia Beckroth noterar (STÄNGD) 27 2006-02-11 12:07
Hemsidan kommer upp imorgon Rick Falkvinge Allmän information och frågor 0 2006-01-10 00:02