![]() ![]() |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet | Visningsalternativ |
(#1)
![]() ![]() |
Reg.datum: Jan 2006
|
![]()
Hej alla paragrafryttare!
![]() Detta är det som vi filade fram på mötet. Vi använde oss mycket av formuleringar från Dalarnas respektive Västmanlands arbete med stadgar, så hämta inspiration där ifrån (endel stadgar är rätt självklara, så de är kopierade rätt av, i sann piratanda). Edit: Postar förslaget i nästa post i tråden istället. |
|
![]() |
(#2)
![]() ![]() |
(#3)
![]() ![]() |
![]()
Namnet är ju ett dilemma. Tänk såhär: Herrljunga startar en förening "Piratpartiet Sjuhärad".
Det är logiskt möjligt att göra så, men lite dumt. För dem som känner till Sjuhärad, så innebär det Boråstrakten vilket ju kan vara räddningen för oss. Alternativet är ju att kalla sig för "Piratpartiet Borås" och tillägga att föreningen har sin verksamhet i hela valkretsen. Jag röstar ändå för "Piratpartiet Sjuhärad" så att folk (läs: media) vet vad vi är. |
|
|
![]() |
(#4)
![]() ![]() |
![]()
Har pillat litet med stadgar nu.
Många punkter är som sagt rätt självklara, även om allt kan och får diskuteras är det två saker jag själv är osäker på: 1) Namnet. Sjuhärad vore bättre, tror inte att Herrljunga-piraterna skulle bli sura, snarare att media tror att Herrljunga tillhör vår organisation. Men det är ju "bara ett namn" och vi förklarar ju längre ner i stadgarna vad som är vårt verksamhetsområde. Att benämna sig Borås, tror jag är en dålig idé, det sänder ut ännu mer fel signaler. 2) Medlemmar. Skall vi ha dagens långa och krångliga förklaring, där vi inte har "riktiga medlemmar", eller ska vi "kollektivansluta" (dvs alla medlemmar i piratpartiet bosatta i valkretsen är automatiskt medlemmar i föreningen) dem? Tror att vi tekniskt sett får göra så, vad jag kan se gör Gbg så idag. Vet inte vad jag tycker, vad tycker ni? |
|
|
![]() |
(#5)
![]() ![]() |
(#7)
![]() ![]() |
![]()
Varför inte "Piratpartiet - Knallebygden" ??? Det syftar ju oxå på var vi finns. O då e ju Herrljunga med...
![]() Mina tankar flyger som vanligt:Whistling: En riktigt GOD JUL på er nu så ses vi i Januari "Ett välbevarat barnasinne är ett hot mot all världens vansinne!" Tage Danielsson |
|
|
![]() |
(#8)
![]() ![]() |
![]()
Ok summerar namnförslagen:
1) Piratpartiet - Västra Götaland södra 2) Piratpartiet - Sjuhärad 3) Piratpartiet - Södra Älvsborg 4) Piratpartiet - Södra Älvborgs Pirat Organisation (Förkortas S.Ä.P.O.) (Marielle: jag hoppas att det gick bra att jag satte ett Piratpartiet före, det kändes som lite osäker vad det skulle vara för slags pirater vi var, och kopllingen till partiet skulle kanske vara oklar.) Jag tror dessutom att alternativ 3 och 4 kan användas "parallellt" även om det som står i stadgarna är det formella namnet. Vi skulle altså kunna kalla oss för S.Ä.P.O om vi ville internt även om vi väljer förslag 3 som namn formellt. Eller nått. ![]() I övrigt har jag ingen åsikt tror jag, har suttit och vägt de olika förslagen mot varandra så länge att jag inte vet vilken jag gillar längre... ![]() |
|
|
![]() |
(#9)
![]() ![]() |
![]()
Jag ser inga problem att sätta Piratpartiet framför S.Ä.P.O. Som du skrev, kan vara bra att de vet vilken piratorg. vi är... Har du möjlighet att lägga ut förslagen via mail till medl.?? Kan vara bra inför årsmötet, de vet vad de har att tänka på
![]() ![]() "Ett välbevarat barnasinne är ett hot mot all världens vansinne!" Tage Danielsson |
|
|
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | Sök i det här ämnet |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Stadgar för Ung Pirat | Stefan Flod | Ung Pirats förbundskongress 2008 | 0 | 2008-06-08 19:20 |
Stadgar | Freeman | 4. Södermanlands län | 3 | 2007-09-05 18:39 |
Stadgar | Fahrenheit451 | 5. Östergötlands län, | 14 | 2006-04-27 17:39 |
Stadgar | Fahrenheit451 | Att göra (STÄNGD) | 24 | 2006-02-16 08:57 |
PPs STADGAR | ehj | Förslag till partiet (STÄNGD) | 5 | 2006-01-16 12:03 |